• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Co warto się uczyć, technikum informatyczne, samodzielna nauka,

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,780 wizyt
pytanie zadane 11 marca 2019 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Nieprofesjonalny Użytkownik (890 p.)
Cześć! Jestem uczniem 8 klasy, stoję przed wyborem technikum. Zamierzam pójść na kierunek technik informatyk (technikum nr 9 w Krakowie, na Loretańskiej), czytałem na internecie różne opinie. Wywnioskowałem tyle, że w samej szkole za wiele się nie nauczę i podstawą jest nauka samodzielnie, w domu. Gdy pójdę do szkoły będę miał 5 lat, chce ten czas mądrze spożytkować żeby potem nie obudzić się po kilku latach nic nie umiejąc. Dlatego mam kilka pytań.

1. W jakie (konkretnie) działy informatyki najlepiej zobaczyć? Jakie są najbardziej przyszłościowe, co może się przydać, na czym powinienem się skupić?

2. Czy wybór technikum informatycznego jest dobry?

3. Jeśli znacie jakieś miejsca, kursy, książki godne polecenia, które mogą pomóc to bardzo proszę.

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 11 marca 2019 przez Tpk Nałogowiec (40,100 p.)
edycja 11 marca 2019 przez Tpk
1. Dość popularnym obecnie i prawdopodobnie dalej będzie AI, poza konteneryzacja oraz wirtualizacja usług, swoje miejsce znajdzie też na pewno bezpieczeństwo oprogramowania. Dalej będzie potrzeba rąk do jego wytwarzania (oprogramowania).

2. Jeżeli masz na siebie plan, wiesz co zrobić i jak to rozegrać (później ~ gdy przyjdzie wybór praca / studia lub oba) to jak najbardziej, jeżeli dobrze Ci idzie w szkole i starasz się trzymać wszelkie oceny w szachu to nw czy wybór jakiegoś liceum i szybszy skok dalej (studia) nie będzie Ci bardziej na rękę (choć tak czy siak to tylko papier który nic nie znaczy jeżeli masz umiejętności).