• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wygląd aplikacji Okienkowych

–2 głosów
765 wizyt
pytanie zadane 21 grudnia 2018 w Java przez WojcraftPL Początkujący (340 p.)

Jakim Językiem tworzymy wygląd aplikacji? Proszę Pomóżcie nie mam pojęcia, a nie mogę tego znaleźć! Pracuję Przy pomocy Javy dopiero się uczę, mam intellij, i nadal nie wiem jak zrobić wygląd aplikacji. Proszę Pomóżcie          (proszę nie mówić sloganem programistycznym). Uczę się od Samuraja Programowania(na yt).   

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 21 grudnia 2018 przez 1234 Dyskutant (9,140 p.)

Jeśli chcesz zaprogramować GUI w Javie to popatrz na Java Swing. Polecam poczytać o tym na javastart.pl

komentarz 21 grudnia 2018 przez jankustosz1 Nałogowiec (37,030 p.)
https://javastart.pl/b/java/dlaczego-javafx-jest-lepsza-od-swinga/

Nie znam się na javie, ale z tego co słyszałem to do pisania aplikacji jedynym dobrym wyborem jest javafx, bo jest to przyszłość jeśli chodzi javę.

Powiem jak to wygląda w porównaniu do c#, od najgorszych (moim zdaniem) do najlepszych:

1) Java: Swing - głownie dlatego że nie ma chyba żadnego dobrego interfejsu do graficznego tworzenia okna.

2) C#: WindowsForms - w sumie to jest to (chyba) odpowiednik swinga z tym, że visual studio ma fajny kreator tego i tworzy się w tle widok okna.

3) Java: JavaFx - oddziela już widok aplikacji, model i warstwę pomiędzy nimi. Widok jest pisany w xml. Używany wzorzec: MVC.

4) C#: WPF - także oddziela na widok, model i warstwę pomiędzy nimi. Widok pisany w xml. Stosuje się tam binding dzięki w warstwie pomiędzy nie trzeba wogóle wiedzieć jak zbudowany jest widok. Stosowany model MVVM. Jest to moim zdaniem przyszłość bo jest najbardziej rozwinięty, mocno wpierany przez Microsoft i działa także na aplikacje mobilne (Android, IOS, Windows Phone)
0 głosów