• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Warto poświęcać czas na konsolkę czy zacząć od prostych okienkowych aplikacji/Gierek?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
363 wizyt
pytanie zadane 9 lipca 2018 w C i C++ przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
witam, wczoraj napisałem  post odnośnie  języka, a dziś chciałbym się zapytać czy warto poświecić  czas  na nauke c++ w konsolce i co za tym idzie logiczne myślenie? Słyszałem również ze dobrym sposobem jest nauka podstawowej składni i odrazu uczenie się frameworka, zaczynajac od zwykłych  buttonów, dodając podsawowe elementy i szukanie problemów w internecie. Typu: nie wiem jak napisac ruch dla gracza i szukam tego w internecie.
3
komentarz 9 lipca 2018 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
Wiem że sporo osób się ze mną nie zgodzi i dlatego piszę to w komentarzu a nie jako odpowiedź ale moim zdaniem na konsolę też warto poświęcić czas ( na początku i nie tylko ). Pasuje mieć wiedzę odnośnie formatowania danych wejściowych, odczytywania danych z pliku itd... według standardu języka ( sam jeszcze nie do końca w tym wszystkim się orientuje ale wciąż się uczę ). Ucząc się takiego giganta jak np. Qt częściej zaczniesz korzystać z masy funkcji i klas jakie on oferuje nie zastanawiając się nad czystym językiem programowania. Konsola jednak wymaga od ciebie by coś samemu wymyślić i poznać dzięki czemu pisanie późniejszych większych projektów pójdzie ci prościej. Tak samo jeśli mowa o OOP, lepiej go najpierw poznać zamiast pisać od razu programy na podstawie bibliotek go wykorzystujących.

To jest tylko moja subiektywna opinia... bo jak mówię sam jestem początkujący i niech wypowiedzą się doświadczeni.
komentarz 9 lipca 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
Dzięki wielkie za komentarz bo zdania sa podzielone i  sam jestem tego zdania, że późniejsze pisanie kodu (między innymi w qt) będzie prostsze i bardziej zrozumiałe. Probowalem  uczyć się drugim sposobem ale właśnie OOP było dla mnie bardzi niezrozumiałe. Wiedziałem, ze trzeba tak zrobić ale nie wiedzialem dlaczego.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 9 lipca 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)
wybrane 9 lipca 2018 przez Szaradek
 
Najlepsza
Pisanie gier to wbrew pozorom nie taka prosta sprawa jak się wielu osobom wydaje... tu na prawdę trzeba bardzo dobrze umieć programować i posługiwać się różnymi technikami optymalizacyjnymi, wzorcami itp.

Czy konsola jest ok? Według mnie tak i to bardzo. Nie pracuję na co dzień z C++, żyję w świecie gdzie istnieje tylko JavaScript i "coś tam jeszcze na boku, mało potrzebnego" :P Ale tak na serio to powiem Ci jak to wygląda z podwórka JS., otóż wiele osób zaczyna naukę JS bo jest JS uważa się za łatwy język z niskim progiem wejścia. Wiele w tym temacie jest spowodowanego tym, że przez lata JS był traktowany tylko jako język do animacji itp.

Dzisiaj w JS programuje się bardzo rozbudowane aplikacje, a tak na prawdę owe animacje schodzą już na poziom CSS i w JS wcale nie potrzeba wiele w tym temacie robić. Problem tylko taki, że wiele osób usilnie uczy się np. jak zrobić animację chowania się przycisku gdy strona zjedzie o X pikseli itp. itd. Szukają w tym celu wielu gotowych skryptów i kopiują w ciemno nie wiedząc co robią...

Dlatego ja doradzam osbom zaczynającym nawet naukę JS rozpocząć właśnie od konsoli (tutaj mówimy o tzw. konsoli przeglądarki lub node ale to nie ma znaczenia, zasada jest ta sama). A wszystko po to aby nauczyć się dobrze podstaw i szukania jakiś rozwiązań, zależności itp. Dlatego moim zdaniem warto pracować z konsolą i np. pobawić się w tworzenie jakiś algorytmów np. geometrycznych, kryptograficznych, walidacyjnych itp. itd. Na przykład zrób apkę konsolową, która będzie konwrtować liczbę decimal na roman i odwrotnie. Nie potrzebujesz do tego żadnego GUI czy strony www (gdybyśmy rozmawiali o JS). W apce liczy się umiejętne dobranie algorytmu, jego optymalizacja itp. itd. I to właśnie wg mnie uczy programowania, szukanie rozwiązań różnych problemów, a nie zabawa w układanie "guziczków" na widoku... tego nauczysz się bardzo szybko jak przyjdzie taka potrzeba.
komentarz 9 lipca 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
czyli jednym słowem warto zacząć od np. C++ i nie bawić się w żadne frameworki tylko uczyć się myślenia, algorytmiki i rozwiązywania wielu zadań ?  Po solidnym przepracowaniu zadan na spoju  i zrozumieniu o co chodzi w tym całym programowaniu będzie mi łatwo przejść z języka c++ na c# unity ?
1
komentarz 9 lipca 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)

Nie bawiłem się nigdy SPOJem ale trochę o tym słyszałem i uważam, że tak, że nauka algorytmów itp. jest bardzo dobra. Sam zobaczysz, że z czasem weźmiesz do ręki ksiązkę o wzorcach projektowych i gdzieś z tyłu w głowie będziesz miał swoje algorytmy, często pewnie długie i rozbudowane i sam dojdziesz do tego, że tu by pasował taki i taki wzorzec, to by można wydzielić itp.

Co do frameworków to ogólnie krąży wg mnie szkodliwy mit, że są one trudne i trzeba dogłębnie poznać jakiś framework żeby dostać pracę itp. Bzdura! Jak poznasz dobrze "czysty" język to frameworka nauczysz się szybko. Co więcej, znowu wrócę do porównania w JS bo tak mi łatwiej:

Możesz wziąć framework Angular/React i wierzyć, że takie rzeczy jak wymiana informacji między komponentami czy obsługa routingu po adresach URL dzieje się "magicznie", a możesz najpierw poznać dobrze JS i spróbować samemu zrobić coś a'la mini framework i gdy wtedy wjedziesz w Angular/React to będziesz dobrze wiedział co się pod spotem kryje i jak to działa. Pozwoli Ci to lepiej dobierać różne narzędzia i w razie potrzeby po prostu będziesz mógł sam napisać "brakujące" funkcjonalności. Nie jednokrotnie już spotkałem się w świecie webdevu z problemem "mam galerię zdjęć ale bez opcji powiększenia zdjęcia, czy da się to zrobić czy koniec, kaput, aplikacja nie powstanie i powiem klientowi że się nie da...". Jeśli znasz język to nawet gdy framework czy biblioteka czegoś nie obsługuje to zrobisz to sam i tyle :)

Także reasumując, ucz się czystego języka i przede wszystkim ucz się rozwiązywania problemów. Nie sztuką jest przeklepać kod z książki czy kursu online tylko zrobić sobie problem i samodzielnie go rozwiązać.

łatwo przejść z języka c++ na c# unity ?

Ośmielę się stwierdzić, że jeśli poznasz na prawdę dobrze C++ czy jakikolwiek inny język to przestawisz się w razie potrzeby na każdy inny. Raz będzie to wymagać nieco więcej czasu raz mniej, zalezy od natury języka itp. ale potem takie migracje to już mniejszy problem.

komentarz 9 lipca 2018 przez monika90 Pasjonat (22,940 p.)
Jeżeli nie zamierzasz używać C++, to nie ma sensu się go uczyć. W C# też można pisać programy konsolowe, więc możesz zacząć od C#.
komentarz 9 lipca 2018 przez Tomek Sochacki Ekspert (227,510 p.)

Jeżeli nie zamierzasz używać C++, to nie ma sensu się go uczyć. C# też ma konsolę, więc możesz zacząć od C#.

Zgadza się, tylko pytanie na ile Kolega już wszedł w C++ i czy jest pewny do przejścia na C#, bo jeśli to na razie tylko gdybanie to chyba lepiej skupić się dobrze na jednym.

Ale jak najbardziej Koleżanka Monika ma rację - pomyśl co chciałbyś robić i poczytaj jaki język pasuje do tego najbardziej i w ten sposób wybierz. Jeśli pasuje do tego C# to ucz się C# :)

+1 głos
odpowiedź 9 lipca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Sama nauka podstaw programowania jako taka się nie zmieni niezależnie czy to będzie konsola czy graficzna gierka. Ale idąc już w nauke gamedevu - nie, nie warto się zajmować pisaniem gier w konsoli, bo to coś zupełnie innego. Ale z tego samego powodu może być ciekawym doświadczeniem i być warto dla funu zrobić sobie tekstowego rpg-a czy coś podobnego?
komentarz 9 lipca 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
A twoim zdaniem zacząć od Gierek w unrealengine/unity które bardzo dużo ułatwiają czy może od sfml w którym większość rzeczy muszę sam napisać ?
komentarz 9 lipca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Zależy co chcesz robić. Jeśli celujesz w tworzenie gier w tego typu silnikach - zacznij od Unity/UE. Jeśli chcesz pisać gry, powiedzmy bardziej świadomie od strony technicznej (co prowadzi do pisania silników bo nie ma sensu w ten sposób pisać poważnej gry), to zacznij od sfml (najprostszy/najlepszy wybór na absolutny początek).
komentarz 9 lipca 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
Nie zrozumiałem. Nie ma sensu pisać w unity/unreal czy nie ma sensu pisać własnych silników ?
komentarz 9 lipca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Ani tego ani drugiego nie powiedziałem :D Nie ma sensu pisać dużej gry bez silnika, więc pisanie "z palca" prawdopodobnie zaprowadzi cie do pisania swojego silnika. Jeśli już teraz wiesz, ze to nie dla ciebie i chcesz tylko robić gry, to zacznij od Unity/UE.
0 głosów
odpowiedź 9 lipca 2018 przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
Uważam że nie ma co zostawiać konsoli. Warto właśnie w konsoli ćwiczyć algorytmy. Jednym z najpopularniejszych serwiców do takich ćwiczeń jest pl.spoj.com . Jeśli dobrze opanujesz algorytmy to w GUI jesteś w stanie wyczarować códa.
komentarz 10 lipca 2018 przez Szaradek Obywatel (1,340 p.)
A po przerobieniu książki „szkoła programowania c++” i zadań na spoju nie będzie problemu z przerzuceniem się na jezyk c# i unity ?

Podobne pytania

–2 głosów
2 odpowiedzi 545 wizyt
pytanie zadane 21 grudnia 2018 w Java przez WojcraftPL Początkujący (340 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 805 wizyt
0 głosów
7 odpowiedzi 8,324 wizyt
pytanie zadane 9 marca 2016 w HTML i CSS przez jankiel89 Początkujący (450 p.)

92,556 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,559 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...