Witam, z góry chciałbym prosić o wyrozumiałość, przeszukiwałem już internet w celu znalezienia odpowiedzi na moje pytanie, jednak nie chcę odnajdywać tylko "suchych" odpowiedzi, a rozpocząć dyskusję, która mnie ukierunkuje w poniższym temacie, nawet jeśli oznacza to oczekiwanie na uzyskanie różnych opinii.
Jestem początkującym programistą, miałem już zwały typu, że nie chce mi się programować i tak dalej, ale dalej jestem zdeterminowany do ciągłej nauki w tej dziedzinie. Zakończyłem podstawy (połowa książki) programowania z książki Kurs C++ "Od zera do gier kodera megatutorial" Karola Kuczmarskiego. Poradnik został pobrany z sieci w formie pdf. To nie jest jedyna książka którą mam oczywiście wszystko znajdywałem w sieci w formie pdf i tu od razu odpowiadam na domysły niektórych, iż nie pobierałem pirackich książek tylko wszystko na darmowej licencji. Ogólnie to książek z tym mega tutorialem będzie trzy, jedna z nich to same podstawy, a ilość stron jest o wiele mniejsza niż w wyżej wymienionej książce, co nie znaczy że gorzej wytłumaczone. To teraz do rzeczy.
Moim głównym celem w nauce programowania jest "wymasterowanie" (nauczenie się c++ wg taksonomii Blooma, tak również przerabiałem podstawy od Pana Zelenta na YT, lepiej jest znać coś na kilka różnych punktów widzenia i rozumienia, dopóki coś jest nie jasne) języka C++ w taki sposób, aby z pamięci potrafić stworzyć aplikację okienkową bez użycia przeróżnych stworzonych do tego programów jak na przykład irrlicht(z tego co zauważyłem to irrlicht bazuje na OpenGL, mogę się mylić) czy OpenGL. Ogólnie interesuje mnie wieloplatformowość, zdaję sobie sprawę, z tego że cel jest bardzo długo terminowy, ale jestem przygotowany na to, że może mi to zająć nawet 10 lat bądź dłużej.
Wiem, że C++ jest rozwijany i zostały dodane do niego nowe standardy od czasu wydania książki do której się tutaj odniosłem, ciężkim kawałkiem chleba jest ich pojęcie w 100% bez odnoszenia się do dokumentacji.
Pytanie, które mnie nurtuje to: Czy znając sam język programowania C++ będę w stanie otwierając sam kompilator napisać w nim narzędzia do stworzenia aplikacji okienkowej, definiować scenę 2D oraz 3D oraz dodawać do niej obiekty, tworzyć program do modelowania obiektów 3D nawet bardzo prymitywnych, które będę mógł dodawać do odpowiednio napisanej aplikacji?