• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Macierz 3x3 - jak do niej dodać inne funkcje?

–1 głos
994 wizyt
pytanie zadane 15 czerwca 2018 w C i C++ przez fruczka Użytkownik (570 p.)
zmienione kategorie 16 czerwca 2018 przez HaKIM

Cześć. Wykonałem program losowej macierzy 3x3, jednak zupełnie nie mam pojęcia, jak do niego dołączyć średnią arytmetyczną, liczby parzyste i nieparzyste, maksymalną, minimalną i centralną wartość. Czy trzeba zaimplementować jakieś struktury, jak w przypadku listy?
 


#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#define N 3
#define M 3
int main()
{
    int tab[N][M];
    int i,j,wyznacznik,b;
    srand(time(NULL));
    for(i=0;i<N;i++)
        for(j=0;j<M;j++)
            tab[i][j]=rand()%10;
    for(i=0;i<N;i++)
    {
        for(j=0;j<M;j++)
        {
            printf("%3d",tab[i][j]);

        }
        printf("\n");
    }
    printf("\n");
    wyznacznik=((tab[0][0]*tab[1][1]*tab[2][2])+(tab[1][0]*tab[2][1]*tab[0][2])+(tab[2][0]*tab[0][1]*tab[1][2])-((tab[0][2]*tab[1][1]*tab[2][0])+(tab[1][2]*tab[2][1]*tab[0][0])+(tab[2][2]*tab[0][1]*tab[1][0])));
    printf("wyznacznik 3x3 wynosi %d\n",wyznacznik);
    printf("%d %d %d\n ",tab[0][0],tab[1][1],tab[2][2]);
    printf("%d %d %d\n ",tab[1][0],tab[2][1],tab[0][2]);
    printf("%d %d %d\n ",tab[2][0],tab[0][1],tab[1][2]);

    return 0;
}

 

komentarz 15 czerwca 2018 przez Mariusz08 Maniak (62,280 p.)
Zły język bloczka z kodem.
komentarz 15 czerwca 2018 przez fruczka Użytkownik (570 p.)
Hmm... a czy mógłbym Ciebie poprosić o wskazanie tego bloczka? ;) Czy całość jest nie tak?
komentarz 15 czerwca 2018 przez Mariusz08 Maniak (62,280 p.)
Całość jest ok (sam bloczek z kodem, to okienko w którym jest Twój kod) tylko ustawiony jest zły język koloryzacji składni.
komentarz 15 czerwca 2018 przez fruczka Użytkownik (570 p.)
Ach, rozumiem :P Chciałbym zmodyfikować go na poprawny kolor składni, jednak widzę, że zapytanie zostało zgłoszone i nie widzę możliwości edycji składni. Chyba, że można w jakiś inny sposób to zrobić to chętnie to uczynię :)
komentarz 15 czerwca 2018 przez Mariusz08 Maniak (62,280 p.)
Z tego co pamiętam wystarczy edytować pytanie, najechać wskażnikiem na kod (ta migająca kreska | ) a następnie przycisnąć przycisk code

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 czerwca 2018 przez Wiciorny Ekspert (282,350 p.)
czyli mówisz, że zaimplementowałeś macierz? Więc wiesz... czym jest macierz... więc wiesz co stanowią poszczególne elementy macierzy?

To jakim cudem nie potrafisz zrobić tak prostych rzeczy jak średnia na macierzy?  i pozostałe operacje?

Skoro macierz to po prostu tablica dwu wymiarowa [szachownica] ... no to jakbys miał pudełko z liczbami
komentarz 15 czerwca 2018 przez fruczka Użytkownik (570 p.)
edycja 16 czerwca 2018 przez HaKIM

Cóż... tak szczerze mówiąc to każdego kodu uczę się na pamięć, a właściwie niedawno rozpocząłem przygodę z językiem C i C++, a na starcie niestety wymagają już takich rzeczy na studiach. Wracając do tematu, próbowałem zrobić coś na zasadzie:
 

float suma = 0;
int n;
tab [3] [3];
suma=0;
    for(N=1;N<=n;i++)
    {
        suma+=tab[N][M];
    }

(...) jako średnią arytmetyczną. Aczkolwiek, nie wiem, czy w dobrym kierunku to idzie :P

 

komentarz 16 czerwca 2018 przez Sedi Stary wyjadacz (10,200 p.)
W dobrym kierunku to zmierza :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 185 wizyt
pytanie zadane 22 czerwca 2018 w C i C++ przez fruczka Użytkownik (570 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 563 wizyt
pytanie zadane 14 czerwca 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez fruczka Użytkownik (570 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 558 wizyt
pytanie zadane 23 lutego 2020 w C i C++ przez Michał2019 Nowicjusz (170 p.)

93,600 zapytań

142,525 odpowiedzi

322,993 komentarzy

63,085 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Kursy INF.02 i INF.03
...