• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Korzystanie z serwerów VPN, wykrywanie adresu IP

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,182 wizyt
pytanie zadane 24 maja 2018 w Bezpieczeństwo, hacking przez supernazwa123 Nowicjusz (120 p.)
Cześć, jestem laikiem a bardzo chciałbym wiedzieć jak wygląda wykrywanie adresu IP. Sprawa wygląda tak: przez długi czas korzystałem z jednego komunikatora na normalnym adresie IP, czyli nieanonimowo. Kilka dni temu zainstalowałem program do 'zmiany' IP i został mi przydzielony brazylijski adres IP. Moje pytanie: czy w tym momencie, kiedy korzystam już z komunikatora anonimowo jest szansa, że ktoś pozna mój ''pierwszy'' adres IP? Czy widoczny będzie (np. dla hakera) tylko adres z którego korzystam aktualnie?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 24 maja 2018 przez Wisnia Bywalec (2,770 p.)
Jeśli będziesz korzystał z udawanego IP (czyli łączył się przez proxy), to tylko właściciel proxy ma dostęp do Twojego prawdziwego IP, ale to nie znaczy, że nikt nie będzie w stanie ustalić oryginalnego adresu. Jeśli np. zalogujesz się do jakiegoś serwisu który śledzi adresy IP raz z nowego IP a innym razem z oryginalnego to ktoś będzie widział, że należą do jednego konta i w ten sposób ustali Twój stary adres.

Generalnie zachować pełną anonimowość w sieci jest bardzo trudno. Biorąc pod uwagę, że określiłeś siebie jako laika w tym temacie, możesz spokojnie założyć, że nie jesteś anonimowy.

Mój profesor z Politechniki, specjalista od IT, na jednej z konferencji wstał i obwieścił "Generalnie, w momencie w którym łączycie się Państwo z internetem, możecie zapomnieć o prywatności." I w-g mnie "generalnie" ma rację.
komentarz 28 maja 2018 przez prodigalSon Użytkownik (840 p.)

Generalnie, w momencie w którym łączycie się Państwo z internetem, możecie zapomnieć o prywatności