Ale czy zwracają uwagę czy np kwerendy w accessie robią DOKŁADNIE to oco oni proszą?
Mi się wydaje, że zadanie ma być zgodne z treścią zadania, to znaczy ma być napisane uniwersalnie, tak że jeśli zmienisz jakieś dane to wynik nadal będzie prawidłowy, a to czy napiszesz to w 10 liniach kodu, czy w 20 to nie ma żadnego znaczenia, ważne żeby nie przekraczało przyzwoitej formy. Jeśli np. coś co można napisać w tych 5 liniach, ty napiszesz w 40, ale jakoś Ci zadziała, to mogą już odjąć punkty mimo iż zadanie będzie napisane uniwersalnie chociaż moim zdaniem nie powinni, ale musisz przeczytać co pisze w regulaminie, jak punktują, itp.. Dodam od siebie jeszcze, że też zależy to w dużej mierze od sprawdzającego. To tyczy się też access'a, excel'a i innych, nie tylko języków programowania (przynajmniej tak myślę). Zaraz wytłumaczę o co chodzi z tą uniwersalnością zadania. Otóż mamy np. taki kod:
<?php
function Pythagoras($a,$b) {
return sqrt(pow($a,2)+pow($b,2));
}
echo Pythagoras(3,8);
?>
<?php
function Pythagoras($a,$b) {
return sqrt($a*$a+$b*$b);
}
echo Pythagoras(3,4);
?>
Oba powyższe zapisy są moim zdaniem poprawne, są zgodne z treścią zadania, w którym trzeba obliczyć trzeci bok trójkąta prostokątnego. O co mi chodzi z tą uniwersalnością, już mówię (piszę), otóż żebyś nie napisał np. czegoś takiego:
<?php
function Pythagoras($a,$b) {
return sqrt($a*5+$b*$b);
}
echo Pythagoras(5,4);
?>
Dla takich danych funkcji (5,4) skrypt, program jeszcze liczy poprawnie, ale dla takich (7,2) już nie. Dlaczego można by zapytać, a no dlatego, że nie wiedziałeś jak zapisać drugi argument w funkcji sqrt, wpisałeś 5 i odtąd źle Tobie liczy skrypt/program. Jeszcze raz powtórzę program/skrypt ma być uniwersalny, taki, że dla każdego jednego przypadku zwróci poprawny wynik. Nie jest to potwierdzona informacja, ale tak powinno być.
Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.
Dodatkowo najprawdopodobniej nie jest ważne też czy użyjesz funkcji, które są dostępne na maturze (język programowania przy standardowych bibliotekach), czy po prostu napiszesz to w x liniach więcej na pętli i policzysz sobie ładnie. Ważne żeby uniwersalność została zachowana, to znaczy zwracało Ci dobry wynik.
Z tą formą kodu, to jak wspomniałem, egzaminujący egzaminującemu nie równy; możesz zawsze o ile jest taka możliwość reklamować poprawność swoich rozwiązań. Jeśli wybierzesz dłuższe rozwiązanie, ale zgodne z treścią zadania to nie powinno być problemu, tu raczej chodzi jedynie o Twój czas na maturze, czy na jakimkolwiek innym sprawdzianie.
To tyle z mojej strony.