• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

JS Pierwsza powtarzająca się liczba ze zbioru w tablicy

Object Storage Arubacloud
+1 głos
3,077 wizyt
pytanie zadane 27 marca 2018 w JavaScript przez TerryCrow Początkujący (340 p.)

Cześć, mam takie zadanie, którego treść wklejam poniżej a pod nim nawet wkleiłem kod który to zadanie rozwiązuje, jednak nie do końca go rozumiem. Czy jest (to znaczy na pewno jest :) ) jakiś inny lepszy sposób na rozwiązanie tego zadania? Podpowiecie coś? Jestem początkujący więc bardzo bym prosił o coś co byłoby mi łatwiej zrozumieć. Widzę u siebie że najsprawniej uczę się gdy analizuję jakiś kod tylko najpierw potrzebuję zrozumieć co dokładnie w nim zachodzi i dlaczego akurat tak a nie inaczej. Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

TREŚĆ ZADANIA

W pliku script.js stwórz tablicę z 10 dowolnymi liczbami (niech kilka będzie takich samych) oraz zmienną firstIndex. W pętli for sprawdź, która z liczb powatarza się jako pierwsza i przypisz jej indeks do zmiennej firstIndex. Następnie wypisz w konsoli tą zmienną, poza pętlą for.

Przykładowa tablica:

 var arrWithNumbers = [2,4,5,2,3,5,1,2,4];

W tej tablicy jako pierwsza powtarza się liczba 2, więc zmienna firstIndex powinna mieć wartość 0, ponieważ jest to pierwsza liczba w tablicy, która ma gdzieś swojego sobowtóra. Przetestuj Twój skrypt z różnymi wartościami w tablicy. Podpowiedź: pamiętaj o odpowiednim przerwaniu pętli.

KOD - ROZWIĄZANIE ZADANIA:

var firstIndex = "";
var arrWithNumbers = [1,4,21,55,87,40,55,32,90,2];

for (var i=0; i < arrWithNumbers.length; i++) {
    for (var j = i+1; j < arrWithNumbers.length; j++) {
        if (arrWithNumbers[i] === arrWithNumbers[j]){

            if(firstIndex === ""){

                firstIndex = arrWithNumbers.indexOf(arrWithNumbers[i]);
                break;
            }
        }
    }

    if(firstIndex !== ""){