Ok, więc zacznijmy od początku.
"Stwórz tablicę z 10 dowolnymi liczbami . W pętli for sprawdź, które są parzyste. Wypisz w konsoli sumę wszystkich parzystych liczb."
Czyli rozumiem, że zostajemy przy opcji, że sam deklarujesz tablicę i sam określasz jakie liczby się w niej znajdą. Zróbmy więc tablicę:
const numbers = [1,2,3,4,5,6,7,8,9,10];
Dalej jednak z zadania rozumiem, że nie masz wypisywać wszystkich liczb z informacją o parzystości lub nie, a jedynie masz w konsoli wypisać ostateczną sumę liczb parzystych. Pętla natomiast ma tu posłużyć do samego sumowania (tak na marginesie to nie jedyna metoda).
Jeśli tak to zróbmy pętlę, w której sprawdzimy czy kolejne liczby z tablicy są parzyste i jeśli tak, to zwiększmy ogólną sumę:
let sum = 0; //początkowa suma równa zero
for(let i = 0; i < numbers.length; i += 1) {
//sprawdzamy czy reszta z dzielenia przez 2
//jest równa zero:
if(numbers[i] % 2 === 0) {
//jeśli tak to mamy liczbę parzystą
sum += numbers[i];
}
}
sum; //30
Zastosowałem tutaj bezpośrednie przyrównanie numbers[i] % 2 === 0. Ty w swoim kodzie użyłeś "if (i % 2 == 0)" co działa nie tak jak oczekujesz, ponieważ jeśli liczba jest parzysta to n%2 jest zerem (np. 4%2 = 0), a zero jest konwertowane na false, więc warunek nie zostanie spełniony. Ponad to badasz tutaj "i" zamiast numbers[i].
Na koniec wypisujemy ostateczną sumę liczb parzystych.
A teraz taka mała podpowiedź - nie musimy tutaj iterować po wszystkich liczbach. Jeśli się zastanowić, to liczby parzyste są wielokrotnością dwójki, więc pętla może wyglądać:
for(let i = 1; i < numbers.length; i += 2) {
if(numbers[i] % 2 === 0) {
sum += numbers[i];
}
}
Zwróć uwagę na trzeci parametr pętli for. Celowo nie użyłem zapisu i++ we wcześniejszym przykładzie, aby wyraźnie wskazać, że można to użyć do skakania na co drugim elemencie tablicy. I tutaj uwaga... tablice zawsze indeksowane są od zera, więc numbers[0] = 1, a numbers[1] = 2. Dlatego pierwszy parametr to nie i=0 jak poprzednio ale i=1.
Najlepiej rozpisz sobie obie pętle na kartce i sam analizuj co jest w każdej iteracji, łatwo wtedy załapiesz co i jak.
Jakby coś było niejasne to pisz :)