• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sumowanie l. parzystych i nie parzystych w JAVA

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,110 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2017 w Java przez Patrycja Ły Początkujący (270 p.)

Treść zadania

Zsumować tylko liczby parzyste od 0 do 20 i nieparzyste. Wyświetlić większy wynik

Poniżej moje wypociny, nie wiem jak to zrobić. Kod nie działa, czy wytłumaczy mi ktoś jak to powinno wyglądać? Jestem początkująca.
   

 public static void main(String[]args){
    
int[] myArr1 = {1, 3, 5, 7, 9, 11, 13, 15, 17, 19};
int[] myArr2 = {2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20};
int sum1 = 0;
int sum2 = 0;

    if (x<y) {
    for(int x=0; x<myArr1.length; x++) {
    sum1 += myArr1[x];
    System.out.println(sum1);
}
    else (y<x){
    for(int y=0; y<myArr2.length; y++) {
        sum2 +=myArr2[y];
        System.out.println(sum2);
    }
    }
}

}

 

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 1 grudnia 2017 przez Wiciorny Ekspert (270,190 p.)
if (x<y)

jak ma działać? Skoro na starcie warunek nie jest spełniony? Czym jest x, czym jest y.. nie wiadomo ? 

Program czytany jest z góry do dołu,  a ty deklarujesz  zmienną: x jako iterator dopiero w pętli for.

Więc na starcie program warunek x<y czy  uzna za nieprawdiłowy, tak w ogóle program się nie odpali- bo "exception error wyrzuci " 

Test.java:19: error: not a statement
    else (y<x){
         ^
Test.java:19: error: ';' expected
    else (y<x){
              ^
Test.java:19: error: 'else' without 'if'
    else (y<x){
    ^
3 errors

 

0 głosów
odpowiedź 1 grudnia 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)
if (x<y) {

Co to są za zmienne x i y? Nie zostały wcześniej zadeklarowane przed ich użyciem.