• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Obsługa pada (dokładnie Joysticka) w własnym programie używając biblioteki QT

Object Storage Arubacloud
0 głosów
596 wizyt
pytanie zadane 16 grudnia 2017 w C i C++ przez Doli Nowicjusz (200 p.)
Cześć,

czy obsługiwał ktoś z was kiedyś pada za pomocą biblioteki QT? Mam problem z wykrywaniem połączenia, gdy pad jest podłączony. Chciałbym, żeby np po podłączeniu pada wykonała się jakaś funkcja, a gdy nie będzie podłączony, żeby np nie robiło się nic lub wyświetlił się jakiś mój komunikat. Używam biblioteki QGamepad i QGamepadManager.

Dziękuję za pomoc :D
komentarz 16 grudnia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Ale niby jaki masz problem? Na Qt się zbytnio nie znam, ale znalazłem w dokumentacji banalnie proste w użyciu metody sprawdzające podłączenie pada.
komentarz 16 grudnia 2017 przez Doli Nowicjusz (200 p.)
    QGamepad *lop=new QGamepad(deviceID);
while(true){
qDebug()<<lop->isConnected();
}

Gdy używam sobie takiego kodu to niezależnie od tego czy pad jest podłączony czy nie to wyświetla mi false (czyli nie podłączony), dopiero gdy gdzieś w kodzie zastosuję 

    lop->connectedChanged(true);

to wtedy zmieni wartość na true. A ja chciałbym, żeby wartość na true zmieniała się przy podłączeniu pada, a nie po wykonaniu mojej linijki. Nie wiem może używam nie tych funkcji.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 16 grudnia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

Może ten przykład w czymś ci pomoże.

komentarz 16 grudnia 2017 przez Doli Nowicjusz (200 p.)
Dzięki :D Sprawdzę czy działa i dam znać :D
komentarz 18 grudnia 2017 przez Doli Nowicjusz (200 p.)

Aktualnie mam tego typu problem, że gdy uruchamiam ten kod z podłączonym Padem/Joystickiem, program jakby go nie wykrywał, bo 

gamepads.isEmpty()

zwraca wartość true, mimo, że pad jest podłączony

Przypuszczam, że coś może być nie tak z tą linijką kodu:

auto gamepads = QGamepadManager::instance()->connectedGamepads();

Czy macie jakieś pomysły na rozwiązanie tego problemu? :D

 

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 133 wizyt
–1 głos
1 odpowiedź 163 wizyt
pytanie zadane 24 kwietnia 2017 w C i C++ przez niezalogowany
+1 głos
0 odpowiedzi 716 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2017 w Sprzęt komputerowy przez mmach1988 Użytkownik (510 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...