• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

System zarządzania ekwipunkiem

42 Warsaw Coding Academy
0 głosów
674 wizyt
pytanie zadane 9 grudnia 2017 w JavaScript przez shy_fox Gaduła (4,320 p.)
Witam, chciałbym wiedzieć w jaki sposób pisze się ekwipunek w grach, jak się to powinno robić, dla przykładu potrzebuje w JS/ c++

 

Robię to tak, że każdy przedmiot ma zmienną np. " var stalowe_buty = 0;" i jeśli jest na 0 wartość, przedmiot nie jest wyświetlany <nie masz go>, jeśli jest więcej niż 1, przedmiot pojawia się w ekwipunku gracza w ilośći o wskazanej wartości - czy taki system jest odpowiedni? Każdy gracz ma pełną listę przedmiotów ze zmiennymi w bazie danych osobno.

 

W jaki sposób powinno się pisać/ pisze się profesjonalnie obiekty/przedmioty w grach? tak aby łatwo było nimi zarządzać, z góry dziękuje za odpowiedź, mam nadzieje że rozumiecie pytanie ^^

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 9 grudnia 2017 przez Ehlert Ekspert (215,010 p.)
wybrane 13 grudnia 2017 przez shy_fox
 
Najlepsza
Ale masz rozmach. C++ czy JS... W każdym z tych języków implementacja takiej funkcjonalności będzie inna.

W JS twórz po prostu obiekty reprezentujące przedmioty, ale pamiętaj o prototypach. Owe obiekty nie powinny mieć wiedzy o obiekcie plecaka.

W c++ skorzystaj z abstrakcji i pseudo interfejsów.
komentarz 9 grudnia 2017 przez shy_fox Gaduła (4,320 p.)
Zapytam jeszcze jedną rzecz, jako obiekty, w czymś przypominającym grę przeglądarkową nie będzie lepiej stworzyć jednak w PHP obiektów przedmiotów, a za pomocą JS je wyświetlać? (Bo podczas tworzenia zauważyłem że mam problem z zapisem w bazie danych obiektów z JS)
+1 głos
odpowiedź 9 grudnia 2017 przez Else Stary wyjadacz (12,260 p.)
A jeśli chodzi o bazę to proponuję zapisywać ekwipunek jako tabele łączącą w relacji many to many. Zrób tabele przedmioty z opisem i statystykami i tabele ekwipunek w której w każdym rekordzie zapisywał byś 1 przedmiot w ekwipunku 1 gracza z odwołaniem do tabeli gracz i przedmioty.

Inne rozwiązanie to zapisanie całego ekwipunku bezpośrednio w tabeli gracz. Możesz to zrobić zapisując cały ekwipunek jako JSON i za każdym razem go decodować przetwarzać i encodować i zapisywać na nowo.

Podane tu rozwiązania to przykładowe sposoby zapisu stosowane np. w sklepach internetowych.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 280 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2021 w C# przez mario123 Początkujący (350 p.)
+4 głosów
2 odpowiedzi 709 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 121 wizyt
pytanie zadane 4 stycznia 2020 w Offtop przez Undisputed Gaduła (3,040 p.)

93,398 zapytań

142,390 odpowiedzi

322,573 komentarzy

62,756 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...