• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

System zarządzania ekwipunkiem

Object Storage Arubacloud
0 głosów
438 wizyt
pytanie zadane 9 grudnia 2017 w JavaScript przez shy_fox Gaduła (4,320 p.)
Witam, chciałbym wiedzieć w jaki sposób pisze się ekwipunek w grach, jak się to powinno robić, dla przykładu potrzebuje w JS/ c++

 

Robię to tak, że każdy przedmiot ma zmienną np. " var stalowe_buty = 0;" i jeśli jest na 0 wartość, przedmiot nie jest wyświetlany <nie masz go>, jeśli jest więcej niż 1, przedmiot pojawia się w ekwipunku gracza w ilośći o wskazanej wartości - czy taki system jest odpowiedni? Każdy gracz ma pełną listę przedmiotów ze zmiennymi w bazie danych osobno.

 

W jaki sposób powinno się pisać/ pisze się profesjonalnie obiekty/przedmioty w grach? tak aby łatwo było nimi zarządzać, z góry dziękuje za odpowiedź, mam nadzieje że rozumiecie pytanie ^^

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 9 grudnia 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
wybrane 13 grudnia 2017 przez shy_fox
 
Najlepsza
Ale masz rozmach. C++ czy JS... W każdym z tych języków implementacja takiej funkcjonalności będzie inna.

W JS twórz po prostu obiekty reprezentujące przedmioty, ale pamiętaj o prototypach. Owe obiekty nie powinny mieć wiedzy o obiekcie plecaka.

W c++ skorzystaj z abstrakcji i pseudo interfejsów.
komentarz 9 grudnia 2017 przez shy_fox Gaduła (4,320 p.)
Zapytam jeszcze jedną rzecz, jako obiekty, w czymś przypominającym grę przeglądarkową nie będzie lepiej stworzyć jednak w PHP obiektów przedmiotów, a za pomocą JS je wyświetlać? (Bo podczas tworzenia zauważyłem że mam problem z zapisem w bazie danych obiektów z JS)
+1 głos
odpowiedź 9 grudnia 2017 przez Else Stary wyjadacz (12,260 p.)
A jeśli chodzi o bazę to proponuję zapisywać ekwipunek jako tabele łączącą w relacji many to many. Zrób tabele przedmioty z opisem i statystykami i tabele ekwipunek w której w każdym rekordzie zapisywał byś 1 przedmiot w ekwipunku 1 gracza z odwołaniem do tabeli gracz i przedmioty.

Inne rozwiązanie to zapisanie całego ekwipunku bezpośrednio w tabeli gracz. Możesz to zrobić zapisując cały ekwipunek jako JSON i za każdym razem go decodować przetwarzać i encodować i zapisywać na nowo.

Podane tu rozwiązania to przykładowe sposoby zapisu stosowane np. w sklepach internetowych.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 223 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2021 w C# przez mario123 Początkujący (350 p.)
+4 głosów
2 odpowiedzi 605 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 98 wizyt
pytanie zadane 4 stycznia 2020 w Offtop przez Undisputed Gaduła (3,040 p.)

92,576 zapytań

141,425 odpowiedzi

319,650 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...