• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie okna SFML

Object Storage Arubacloud
0 głosów
334 wizyt
pytanie zadane 12 listopada 2017 w C i C++ przez noel1402 Użytkownik (630 p.)

Witam!

Mam mały problem z SFML. Robię dwuosobową grę w której odbija się piłkę paletkami. To mój pierwszy projekt więc na początek dla ułatwienia zamknąłem wszystko w main(). Teraz jednak dorabiam funkcje rozpoczęcia gry po przegranej od nowa, więc grę muszę zamknąć w oddzielną funkcje.

Gdy próbuje to zrobić nie mogę edytować okna, bo funkcja gry nie wie, że ono istnieje. Gdy próbowałem wyjąć tworzenie funkcji poza main() to pokazywał się błąd:

Unhandled exception at 0x774177A2 (ntdll.dll) in ConsoleApplication1.exe: 0xC0000005: Access violation writing location 0x00000004.

Pojawia się obok tworzenia.

Jak to rozwiązać???

   

2
komentarz 12 listopada 2017 przez SebekChlebek Stary wyjadacz (11,290 p.)
Pokaż kod. Nikt nie jest jasnowidzem.
komentarz 12 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)

Kod przed przekształceniem 

#include "stdafx.h"
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <Windows.h>
#include <cstdlib>

int main()
{
	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(400, 300), "GRA PALETKI");
	window.setFramerateLimit(100);

		sf::RectangleShape paddle1(sf::Vector2f(20, 60));
		paddle1.setPosition(375, 70);
		paddle1.setFillColor(sf::Color::White);

		sf::RectangleShape paddle2(sf::Vector2f(20, 60));
		paddle2.setPosition(5, 70);
		paddle2.setFillColor(sf::Color::White);

		sf::CircleShape ball(10);
		ball.setFillColor(sf::Color::Blue);
		ball.setPosition(180, 130);

		sf::Font font;
		if (!font.loadFromFile("arial.ttf"))
		{
			std::cout << "Nie mozna zaladowac czcionki !!!" << std::endl;
		}

		sf::Text text1;
		text1.setFont(font);
		text1.setString("Gra w paletki");
		text1.setCharacterSize(40); 
		text1.setPosition(50,30);

		sf::Text text2;
		text2.setFont(font);
		text2.setString("Start");
		text2.setCharacterSize(40);
		text2.setPosition(50, 100);
		text2.setFillColor(sf::Color::Blue);

		sf::Text text3;
		text3.setFont(font);
		text3.setString("Wyjscie");
		text3.setCharacterSize(40);
		text3.setPosition(50, 170);
		text3.setFillColor(sf::Color::White);

		int kierunek_x = 1;
		int kierunek_y = -1;

		bool czy_gra = false;
		bool czy_bedzie_gral = true;
		bool restart = false;

	sf::Event event;

	while (window.isOpen())
	{
		window.clear(sf::Color(0, 0, 0, 255));

		window.draw(text1);
		window.draw(text2);
		window.draw(text3);

		if (czy_gra == false)
		{
			if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Up))
			{
				text3.setFillColor(sf::Color::White);
				text2.setFillColor(sf::Color::Blue);
				czy_bedzie_gral = true;
			}
			if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Down))
			{
				text2.setFillColor(sf::Color::White);
				text3.setFillColor(sf::Color::Blue);
				czy_bedzie_gral = false;
			}
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Space)) && (czy_bedzie_gral == true))
				czy_gra = true;
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Space)) && (czy_bedzie_gral == false))
			{
				Sleep(1000);
				exit(0);
			}
		}

		if (czy_gra == true) window.clear(sf::Color(0, 0, 0, 255));

		if (czy_gra == true)
		{
			window.draw(ball);
			ball.move(kierunek_x, kierunek_y);

			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Down)) && (paddle1.getPosition().y <= 240))
			{
				paddle1.move(0, 1);
			}
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Up)) && (paddle1.getPosition().y >= 0))
			{
				paddle1.move(0, -1);
			}

			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::S)) && (paddle2.getPosition().y <= 240))
			{
				paddle2.move(0, 1);
			}
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::W)) && (paddle2.getPosition().y >= 0))
			{
				paddle2.move(0, -1);
			}


			if (ball.getPosition().y == 0)
			{
				kierunek_y = 1;
			}
			if (ball.getPosition().y == 280)
			{
				kierunek_y = -1;
			}
			if (ball.getPosition().x >= 450)
			{
				Sleep(1000);
				restart = true;
				break;
			}
			if (ball.getPosition().x <= -70)
			{
				Sleep(1000);
				restart = true;
				break;
			}

			if ((paddle1.getPosition().x == ball.getPosition().x + 20) && (ball.getPosition().y >= paddle1.getPosition().y - 20) && (ball.getPosition().y <= paddle1.getPosition().y + 60))
				kierunek_x = -1;
			if ((ball.getPosition().x == paddle2.getPosition().x + 20) && (ball.getPosition().y >= paddle2.getPosition().y - 20) && (ball.getPosition().y + 10 <= paddle2.getPosition().y + 60))
				kierunek_x = 1;

			window.draw(paddle1);
			window.draw(paddle2);
		}

		window.display();
	}
}

 

komentarz 12 listopada 2017 przez SebekChlebek Stary wyjadacz (11,290 p.)
Myślę, że łatwiej by było mi znaleźć błąd w tym błędnym kodzie. :)
komentarz 12 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)

Błąd pokazywał się już gdy

sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(400, 300), "GRA PALETKI");

wyrzuciłem przed main().

komentarz 12 listopada 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Chcesz wywołanie konstruktora wyrzucić spoza funkcji? laugh

Nie używaj zmiennych globalnych, to generuje same problemy. Używaj parametrów funkcji lub pisz program obiektowo.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 389 wizyt
pytanie zadane 6 marca 2017 w C i C++ przez szym3ns Użytkownik (860 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 190 wizyt
pytanie zadane 8 września 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 387 wizyt
pytanie zadane 8 lipca 2018 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)

92,579 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,963 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...