• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tworzenie okna SFML

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
329 wizyt
pytanie zadane 12 listopada 2017 w C i C++ przez noel1402 Użytkownik (630 p.)

Witam!

Mam mały problem z SFML. Robię dwuosobową grę w której odbija się piłkę paletkami. To mój pierwszy projekt więc na początek dla ułatwienia zamknąłem wszystko w main(). Teraz jednak dorabiam funkcje rozpoczęcia gry po przegranej od nowa, więc grę muszę zamknąć w oddzielną funkcje.

Gdy próbuje to zrobić nie mogę edytować okna, bo funkcja gry nie wie, że ono istnieje. Gdy próbowałem wyjąć tworzenie funkcji poza main() to pokazywał się błąd:

Unhandled exception at 0x774177A2 (ntdll.dll) in ConsoleApplication1.exe: 0xC0000005: Access violation writing location 0x00000004.

Pojawia się obok tworzenia.

Jak to rozwiązać???

   

2
komentarz 12 listopada 2017 przez SebekChlebek Stary wyjadacz (11,290 p.)
Pokaż kod. Nikt nie jest jasnowidzem.
komentarz 12 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)

Kod przed przekształceniem 

#include "stdafx.h"
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <Windows.h>
#include <cstdlib>

int main()
{
	sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(400, 300), "GRA PALETKI");
	window.setFramerateLimit(100);

		sf::RectangleShape paddle1(sf::Vector2f(20, 60));
		paddle1.setPosition(375, 70);
		paddle1.setFillColor(sf::Color::White);

		sf::RectangleShape paddle2(sf::Vector2f(20, 60));
		paddle2.setPosition(5, 70);
		paddle2.setFillColor(sf::Color::White);

		sf::CircleShape ball(10);
		ball.setFillColor(sf::Color::Blue);
		ball.setPosition(180, 130);

		sf::Font font;
		if (!font.loadFromFile("arial.ttf"))
		{
			std::cout << "Nie mozna zaladowac czcionki !!!" << std::endl;
		}

		sf::Text text1;
		text1.setFont(font);
		text1.setString("Gra w paletki");
		text1.setCharacterSize(40); 
		text1.setPosition(50,30);

		sf::Text text2;
		text2.setFont(font);
		text2.setString("Start");
		text2.setCharacterSize(40);
		text2.setPosition(50, 100);
		text2.setFillColor(sf::Color::Blue);

		sf::Text text3;
		text3.setFont(font);
		text3.setString("Wyjscie");
		text3.setCharacterSize(40);
		text3.setPosition(50, 170);
		text3.setFillColor(sf::Color::White);

		int kierunek_x = 1;
		int kierunek_y = -1;

		bool czy_gra = false;
		bool czy_bedzie_gral = true;
		bool restart = false;

	sf::Event event;

	while (window.isOpen())
	{
		window.clear(sf::Color(0, 0, 0, 255));

		window.draw(text1);
		window.draw(text2);
		window.draw(text3);

		if (czy_gra == false)
		{
			if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Up))
			{
				text3.setFillColor(sf::Color::White);
				text2.setFillColor(sf::Color::Blue);
				czy_bedzie_gral = true;
			}
			if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Down))
			{
				text2.setFillColor(sf::Color::White);
				text3.setFillColor(sf::Color::Blue);
				czy_bedzie_gral = false;
			}
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Space)) && (czy_bedzie_gral == true))
				czy_gra = true;
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Space)) && (czy_bedzie_gral == false))
			{
				Sleep(1000);
				exit(0);
			}
		}

		if (czy_gra == true) window.clear(sf::Color(0, 0, 0, 255));

		if (czy_gra == true)
		{
			window.draw(ball);
			ball.move(kierunek_x, kierunek_y);

			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Down)) && (paddle1.getPosition().y <= 240))
			{
				paddle1.move(0, 1);
			}
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Up)) && (paddle1.getPosition().y >= 0))
			{
				paddle1.move(0, -1);
			}

			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::S)) && (paddle2.getPosition().y <= 240))
			{
				paddle2.move(0, 1);
			}
			if ((sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::W)) && (paddle2.getPosition().y >= 0))
			{
				paddle2.move(0, -1);
			}


			if (ball.getPosition().y == 0)
			{
				kierunek_y = 1;
			}
			if (ball.getPosition().y == 280)
			{
				kierunek_y = -1;
			}
			if (ball.getPosition().x >= 450)
			{
				Sleep(1000);
				restart = true;
				break;
			}
			if (ball.getPosition().x <= -70)
			{
				Sleep(1000);
				restart = true;
				break;
			}

			if ((paddle1.getPosition().x == ball.getPosition().x + 20) && (ball.getPosition().y >= paddle1.getPosition().y - 20) && (ball.getPosition().y <= paddle1.getPosition().y + 60))
				kierunek_x = -1;
			if ((ball.getPosition().x == paddle2.getPosition().x + 20) && (ball.getPosition().y >= paddle2.getPosition().y - 20) && (ball.getPosition().y + 10 <= paddle2.getPosition().y + 60))
				kierunek_x = 1;

			window.draw(paddle1);
			window.draw(paddle2);
		}

		window.display();
	}
}

 

komentarz 12 listopada 2017 przez SebekChlebek Stary wyjadacz (11,290 p.)
Myślę, że łatwiej by było mi znaleźć błąd w tym błędnym kodzie. :)
komentarz 12 listopada 2017 przez noel1402 Użytkownik (630 p.)

Błąd pokazywał się już gdy

sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(400, 300), "GRA PALETKI");

wyrzuciłem przed main().

komentarz 12 listopada 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Chcesz wywołanie konstruktora wyrzucić spoza funkcji? laugh

Nie używaj zmiennych globalnych, to generuje same problemy. Używaj parametrów funkcji lub pisz program obiektowo.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 370 wizyt
pytanie zadane 6 marca 2017 w C i C++ przez szym3ns Użytkownik (860 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 187 wizyt
pytanie zadane 8 września 2016 w C i C++ przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 377 wizyt
pytanie zadane 8 lipca 2018 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,086 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...