Pracowałem przez jakiś czas na słuchawce w firmie X. Jak czytałem raporty "techników", to to komedia była. :D Ale do takich rzeczy firma techników nie wysyła, jeśli u nich na linii jest Ok, to ci powiedzą, że problem jest po twojej stronie i pierdy typu "Wymień rouret, kable, gniazdka, kompa, babcie, dziadka etc" i że technik nie może zostać wysłany.
Skoro przez modem wszystko działa, oznacza to, że problem jest u ciebie. Jak łączysz się tylko przez modem, to na komputerze musisz skonfigurować połączenie szerokopasmowe (na necie są instrukcje, jak to robić). Tam podajesz nazwe użytkownika i hasło, podane przez usługodawce. Skoro chcesz wpiąć router do modemu, a komputer do routera, to tą nazwę użytkownika i hasło musisz wprowadzić w routerze.
W tym routerze też, ustawiasz jego adres na jaki tam chcesz (domyślnie Z REGUŁY jest właśnie 192.168.1.1 jeśli chodzi o router TP-Link), włączasz na nim usługę DHCP i w karcie sieciowej twojego komputera zaznaczasz fajeczki "Ustaw automatycznie adresy IP (czy jakoś tak)" i analogicznie na dole zanzaczasz "Pobierz automatycznie DNS (czy jakoś tak". Jeśli o DNS chodzi, polecam ustawić sobie go statycznie. Domyślny dns jako : 8.8.8.8 a alternatywny jako 8.8.4.4. Są to DNS googla, na pewno ci nie padną i będą sprawnie działać :)
Twój IP config wygląda kiepsko, bo nie ma ani bramy domyślnej, ani nic.
Jak zrestartowałeś ten router? Do ustawień fabrycznych? Jak tak, to całą konfigurację musisz zrobić oczywiście od nowa, jak wyżej opisałem.
PS
Pisz trochę składniej, jak możesz, bo nie wiadomo, o co ci dokładnie chodzi.
Pozdrawiam :)