• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Procesor, ile rdzeni jaka moc

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,879 wizyt
pytanie zadane 4 września 2017 w Sprzęt komputerowy przez Macin Początkujący (330 p.)

Witam 

Wchodzę Mój komputer - prawy klik - właściwości-menadżer urządzeń- procesory 

Pytanie takie ja mam procesor i7 cztero rdzeniowy ? każdy ma moc 2 GHz czyli razem moc mojego procesora to 8GHz ?

komentarz 4 września 2017 przez Macin Początkujący (330 p.)
Czyli jeśli mam procesor i7-4510U 2Ghz a dajmy na to takie GTA V ma rekomendowane wymagania procesora to Intel Core i5 3470 3.2 GHz (cztery rdzenie) lub AMD X8 FX-8350 4 GHz (osiem rdzeni) to co to dla mnie znaczy ?  (Nie znam się na tym)
komentarz 4 września 2017 przez Macin Początkujący (330 p.)
Mój procesor jest gorszy od tych rekomendowanych dla Gta V czy nie ta i5 ma więcej GHz.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 4 września 2017 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
To trochę bardziej skomplikowane.

Taktowanie: przykładowo 2GHz - jest to częstotliwość z jaką procesor wykonuje zadania (jest to ilość cykli procesora / rdzenia na sekundę)

Rdzenie: są to fizyczne procesory które mogą wykonywać operacje równolegle i niezależnie.

Wątki: są to zadania wykonywane przez rdzenie. Jeśli procesor posiada technikę HT / SMT czy inne wynalazki to na jednym rdzeniu moze wykonywać się więcej niż jedną operacja na raz (zazwyczaj 2, czasami 4). Nie jest to tak, że jeśli włączymy HT to mamy wzrost wydajności razy 2, bo nie wszystkie operacje da się zrownoleglić. Baaa, nawet czasami wyłączenie HT zwiększa performance w niektórych aplikacjach.