wiem, że robienie stron, to nie jest takie prawdziwe programowanie.
Usuń to póki jeszcze Cię nie zjedli :D Na szczęście ja tego nie zrobię, bo sam nie przepadam za web-devem.
HTML/CSS/JS nie jest potrzebny do nauki programowania - oczywiście - może to pomóc w dalszym rozwoju bo dużo łatwiejszym językiem jest np. JavaScript niż C++. Ale do rzeczy
Jeśli podchodzisz do programowania tylko jako dobrego źródła zarobku to kiedyś się przejedziesz - to trzeba robić z pasją bo inaczej staje się to okropnie nudne i monotonne.
Jeśli w przyszłości zamierzasz robić aplikacje biznesowe to wybierz C# lub Javę. Obydwa te języki są proste i można z powodzeniem od nich zacząć bez wcześniejszego patrzenia na web-dev. Szybko w nich pisze się aplikacje, z pomocą Visual Studio można w C# zrobić bardzo szybko porządną aplikację okienkową.
Jeśli w przyszłości chcesz robić gry 2D/3D - nie ważne jakie to wybierz C++ lub C#. To jest chyba najtrudniejsza ścieżka, bo wymaga więcej nauki jednak znacznie ciekawsza niż pozostałe - świadomość, że tworzysz coś, w co ludzie będą grali, będą dobrze spędzali czas i podziwiali twórców za włożoną pracę w produkcję jest nie do opisania. Oczywiście jeśli zrobisz słabą grę to wyjdzie na odwrót ale w to chyba nie celujemy :)
Jeśli chcesz w przyszłości robić w przeważającej większości strony internetowe to wybierz HTML, CSS w połączeniu z JavaScriptem i PHP. Można też używać C# - ASP.NET ale raczej na początku z tego nie będziesz korzystała.
Jeszcze sprostowanie - do gier równie dobrze można używać Javy czy JavaScripta (jeśli będzie to gra przeglądarkowa) czy też innych języków ale ja wybrałem te, które najbardziej się do tego nadają. Wyjątkiem jest tutaj C++, który nadaje się praktycznie do wszystkiego, jeśli odpowiednio dobrze się go opanuje. Jest on jednak w porównaniu do innych trochę trudniejszy w nauce. C++ z powodzeniem możesz używać do tworzenia aplikacji biznesowych (z użyciem biblioteki Qt), programowania elektroniki, tworzenia serwerów itd.
Jeśli chodzi o frameworki/silniki to wypowiem się tylko o tworzeniu gier/renderowaniu bo z tym miałem najwięcej styczności - do tworzenia zaawansowanych gier w C++ używa się głównie Unreal Engine 4, gdyż jest darmowym i potężnym silnikiem. Jeśli programujesz w C# to użyjesz Unity, które można uznać za troszkę mniejszą wersję UE4. Zanim jednak do tego dojdziesz będziesz używała mnóstwo innych bibliotek np. SFML, SDL lub czysto w OpenGL lub DirectX.
Jeśli chodzi o rynek pracy, to wygląda to różnie - bardzo dużo jest ofert pracy dla programistów Javy i C#, niewiele mniej dla programistów webdevowych i jeszcze troszkę mniej dla programistów C++, jednak tutaj zarobki są większe. W każdym razie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby samemu coś stworzyć - jakąś aplikację lub grę i zacząć zarabiać nie będąc pod skrzydłem jakiejś wielkiej firmy.
Ja osobiście (podkreślam - jest to moje zdanie) zachęcam Cię do nauki języka C++ - nauka nie jest trudna (choć trudniejsza niż nauka C#, Javy czy tym bardziej JavaScripta) a owoce tej nauki są bardzo duże. Przede wszystkim zyskujesz wiedzę jak to wszystko działa "od środka", w pewnym momencie będzie bardzo mało rzeczy, które będą mogły Cię zaskoczyć. Przesiadka na inne języki będzie niezmiernie prosta - przykładowo (teraz luźne oszacowanie) znając C++ możesz nauczyć się z powodzeniem składni JavaScripta w ok. 2 godziny, Javy w 4-5h, C# ze 2 godziny a język C już znasz. To właśnie jest kolejna zaleta - język C, którego rozwinięciem jest C++ (są to dwa różne języki, jednak C++ został stworzony tak, że kod kompilowany w C jest w pełni kompatybilny z C++ a C++ dostarcza ogromną ilość nowych możliwości) jest używany do programowania systemów operacyjnych, elektroniki i ogólnie siedzisz cały czas blisko sprzętu.
To wszystko ode mnie, pozdrawiam.