Z własnego doświadczenia powiem tylko jedno: STAŁE AKTUALIZACJE TREŚCI + UNIKALNE TREŚCI.
Poprawny kod html, stosowanie znaczników html5 itp. itd. w praktyce mają drugorzędne znaczenie. Ponad to odpuść sobie dodawanie strony do katalogów itp. Jedynie, jeśli chcesz pozyskać jakieś linki to np. promuj stronę na blogach i forach, ale nie zbyt nachalnie. Na przykład masz stronę fotografa, to daj z jedną zakładkę "porady dla początkujących" i co jakiś czas (z 1-2 razy na miesiąc) dodaj coś tam, jakiś sensowny własny artykuł (może być krótki, ale ważne żeby nie było to kopiuj-wklej). Do tego dobra mapa strony dla google, żeby wiedział co szukać.
I nie patrz na tzw. linki follow i nofollow. Google jest sprytniejszy niż Ci się wydaje. Dobre linki to linki naturalne. Owszem, na wielu forach masz linki nofollow (możesz to szybko sprawdzać dodatkiem np. do Chrome), ale powiedz mi co jest bardziej naturalnym linkiem: post na forum z jakąś poradą i m.in. zawartym linkiem czy sam pojedynczy link na teoretycznie mocnym katalogu stron (gdzie takich linków są tysiące) ?
Reasumując powiem tak: skup się nie na pozycjonowaniu, ale na treściach zawartych na stronie. Zrób coś, co przyciągnie ludzi i zatrzyma ich dłużej.
Po drugie określ sobie dokładnie kto ma być odbiorcą strony. Niedawno zwrócił się do mnie klient, prowadzący klub z kortami tenisowymi w jednym z większych miast żebym pomógł mu poprawić stronę i ją wypozycjonować. Chciał dużo odsłon. Powiedziałem mu krótko - po jaką "cholerę" tysiące odsłon z warszawy, gdańska, krajowa itp.? Na ile taki użytkownik jest potencjalnym klientem jeśli musieliby dojechać kilkaset kilometrów? Doradziłem skupienie się na reklamie socjal media w zakresie województwa (nie internet, tylko reklama "tradycyjna") + dodanie sekcji o poradach na temat gry w tenisa, zakupu sprzętu itp. co faktycznie wypromuje stronę w sieci, a jednocześnie bliżej zwiąże z firmą obecnych klientów.
Chcę Ci tylko tym przykładem zwrócić uwagę, że nie zawsze "pozycjonowanie" strony to faktycznie to, czego oczekujesz.