• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

W jakim języku napisane są gry

Object Storage Arubacloud
+3 głosów
13,951 wizyt
pytanie zadane 3 czerwca 2015 w Nasze projekty przez KiszonyBanan Nowicjusz (170 p.)
Witam. W jednym z pierwszych odcinków C++ p. Mirosław Zelent wspomniał o grach, a dokladniej powiedział coś o surowcach,których ubywa po wybudowaniu czegoś-mniejsza o to. Ostatnio sie zastanawiałem, w jakim jezyku napisane są gry przeglądarkowe (głównie chodzi mi o gry strategiczne). Doszedłem do wniosku, że jest to Java+abyosadzicć ją w przeglądarce potrzebny był HTML, CSS, PHP. Wiec jak to jest. W jakich językach napisane są też gry na PC, PS, lub XBOX. Liczę na dokładne i obszerne wytlumaczenie. Pozdrawiam

5 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 3 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (601,550 p.)
Gry przeglądarkowe w dużej mierze po stronie serwera wciąż stoją na PHP. Kiedyś chodziły binarki Plemion do gry po LANie - całość była właśnie w PHP.

Obecnie gry przeglądarkowe są pisane głównie w JS, jako aplikacje izomorficzne, dzięki czemu można np. wygodniej wykorzystywać sockety (InnoGames - twórcy Plemion - szukają programistów node.js!). Jeśli potrzeba jeszcze większej wydajności to po stronie serwera pojawia się Java czy choćby Go. Ale w większości to jest albo PHP, albo JS.

Natomiast normalne gry to głównie C++ i jemu podobne. Chociaż taki Unity to C# czy choćby JavaScript. No i nie zapominajmy, że obecnie w JS można wykorzystywać OpenGL (dzięki WebGL) + uzyskać wysoką wydajność przy pomocy asm.js.
komentarz 21 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
Unity jest napisany w C++. Opsłgiwany jest w js lub c#, ale to są skrypty kompilowane.
komentarz 11 lipca 2015 przez niezalogowany
^ pytanie dotyczyło języków w jakich tworzone są gry, a nie silniki ;)
komentarz 11 lipca 2015 przez Comandeer Guru (601,550 p.)
A tak w gruncie rzeczy: jaka to różnica? Jeśli silnik jest w JS, to gra na 95% również będzie naskrobana w JS.
komentarz 12 lipca 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Btw. jeżeli chodzi o Unity i temu podobne, to C#, boo i bodajże LUA służa tylko sterowaniu funkcjami silnika. Napisanie gry w takim języki jak np. java mogłoby mieć opłakane skutki. Co z tego że istnieją do niej odpowiednie narzędzia, skoro wydajność leży, kwiczy i błaga o dobicie
komentarz 12 lipca 2015 przez Comandeer Guru (601,550 p.)
Czy ja wiem czy Java jest aż tak wolna?
komentarz 12 lipca 2015 przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
Nie jest masakrycznie wolna wbrew plotkom, ale są trzy mankamenty na które ludzie często narzekają, takie jak niedopracowanie bibliotek i silników pod nią ( w kierunku gier), odpalanie na wirtualnej maszynie javy która z góry przesądza jej prędkość, oraz przeszkadzacz taki jak Garbage Collector, psującym nieco nerwów. Sam z javą dużo do czynienia nie mam, mówię na podstawie wypowiedzi ludzi, oraz grach pisanych w tym języku (a raczej tym jak działają, sztandarowy Minecraft). No i gdyby się dało, to uważam że więcej pordukcji by na niej powstawało, w końcu było nie było, jest prostsza od c/c++/ObjectiveC.

No chyba że mówimy o urządzeniach mobilnych, to zmienia postać rzeczy.
+3 głosów
odpowiedź 3 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)

Jeśli jesteś zainsteresowany jak napisać gre przeglądarkową to zapraszam tutaj. I do kolejnej (a wkrótce kolejnych) lekcji. Co do odpowiedzi na pytanie to jest ona zawarta na samym początku :)

0 głosów
odpowiedź 21 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
Po strone serwera Php . Po stronie klienta Flash , Unity player i Js (phaser.io).
komentarz 21 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (601,550 p.)
Do gier po stronie serwera raczej użyłbym io.js albo czegoś w Go. To nam pozwoli lepiej pobawić się socketami.
komentarz 21 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
Jak gram w gry przeglodarkowe to w wiekszości są w Flashu( takie jak thesettlersonline.pl). Według mnie daltego jest tak bo kod nie jest jawny i to jest zaleta Flesha.
komentarz 21 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (601,550 p.)
Ja bym powiedział inaczej: bo mało jest firm umiejących dobrze tego typu gry zrobić przy pomocy HTML i JS ;)
komentarz 21 czerwca 2015 przez krystian904 Mądrala (6,820 p.)
No to jak zakładamy firme i robimy gry w Js proponuje w Threejs.
Efekty są bardzo fajne :)
0 głosów
odpowiedź 11 lipca 2015 przez kacper6909 Gaduła (3,040 p.)
Java i biblioteka libGDX.
0 głosów
odpowiedź 12 lipca 2015 przez Mieszko I Stary wyjadacz (10,980 p.)
Gry przeglądarkowe są pisane w HTML, CSS, JavaScript, PHP + SQL. Inne gry są pisane najczęściej albo w C++, albo w C#, albo w Javie. Pozdrawiam.

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 8,286 wizyt
+8 głosów
3 odpowiedzi 989 wizyt
+5 głosów
3 odpowiedzi 646 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...