• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML - dwa pytania

Object Storage Arubacloud
0 głosów
304 wizyt
pytanie zadane 8 czerwca 2017 w C i C++ przez Meltern Początkujący (440 p.)
Witam, ostatnio podlinkowałem bibliotekę SFML do projektu z Visual Studio 2012. Dosyć dużo roboty z tym było i moje pytanie jest takie: z każdym nowym projektem muszę się bawić w takie podpinanie, czy da się jakoś szybko te ustawienia zaimprotować?

Druga sprawa, czy to normalne, że po zaincludowaniu #include <SFML/Graphics.hpp>, inne biblioteki typu <iostream> nie działają? Np. dodaję <iostream> i nie działa zwykły cout, inne biblioteki podobnie.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 czerwca 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
wybrane 8 czerwca 2017 przez Meltern
 
Najlepsza
Możesz po prostu skopiować czysty projekt i używać go za każdym razem. Co do drugiego pytania - gdzie chcesz wypisać tekst? W oknie SFMLa czy zwykłej konsoli podpiętej do niego (o ile jej nie wyłączyłeś)?
komentarz 8 czerwca 2017 przez Meltern Początkujący (440 p.)
Chcę wypisać w zwykłej konsoli. Wydaje mi się, że kiedyś, gdy tak robiłem, to po prostu wyskakiwało dodatkowe okno konsolowe.
komentarz 8 czerwca 2017 przez Meltern Początkujący (440 p.)
Dokładniej "cout: undeclared identifier"
komentarz 8 czerwca 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
Jeżeli wyłączyłeś okno konsoli podczas konfiguracji SFMLa to jasne, że nic nie chce na ekran wypisać, bo okno SFMLa nie obsługuje tego.

Najlepiej będzie, jeżeli po prostu pokażesz kod.
komentarz 8 czerwca 2017 przez Meltern Początkujący (440 p.)

Rzeczywiście miałem ustawione subsystem Windows zamiast Console, jednak po zmianie na Console (Debug, Release w lewym górnym rogu) nadal nie wyskakuje drugie okienko. Pewnie nie o to chodzi?

komentarz 8 czerwca 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
Najlepiej wstaw kod to zobaczymy, co da się zrobić
komentarz 8 czerwca 2017 przez Meltern Początkujący (440 p.)
#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>

int main()
{
	sf::RenderWindow oknoAplikacji (sf::VideoMode(800,600,32),"Okienko ;)");
	while (oknoAplikacji.isOpen())
	{
		sf::Event zdarzenie;
		while (oknoAplikacji.pollEvent(zdarzenie))
		{
			if (zdarzenie.type==sf::Event::Closed || zdarzenie.type==sf::Event::KeyPressed&&zdarzenie.key.code==sf::Keyboard::Escape || 
				zdarzenie.type==sf::Event::MouseButtonPressed&&zdarzenie.mouseButton.button==sf::Mouse::Left) oknoAplikacji.close();
		}
		
		cout<<"Hi";
		oknoAplikacji.display();
	}
	return 0;
}

______________________

Okienko drugie jednak wyskakuje, po prostu mimo zaincludowania <iostream> nie działa cout (kompilator nie czyta go i jest błąd kompilacji).

komentarz 8 czerwca 2017 przez Meltern Początkujący (440 p.)
Kurcze, nie mam pojęcia.
komentarz 8 czerwca 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
nie używasz using namespace std; więc musisz pisać std::cout << "Helloworld";
komentarz 8 czerwca 2017 przez Meltern Początkujący (440 p.)
Zapomniałem o using namespace... aż mi wstyd, ale dzięki bo mimo wszystko nie widziałem tego i myślałem że coś jest nie tak z podlinkowaniem ;)
+1 głos
odpowiedź 8 czerwca 2017 przez unknown Nałogowiec (39,560 p.)

z każdym nowym projektem muszę się bawić w takie podpinanie, czy da się jakoś szybko te ustawienia zaimprotować?

Możesz zrobić template projektu

 dodaję <iostream> i nie działa zwykły cout, inne biblioteki podobnie.

"nie działa" nic nam nie mówi 

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 958 wizyt
pytanie zadane 30 października 2015 w C i C++ przez Caspariano Użytkownik (760 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 258 wizyt
pytanie zadane 4 czerwca 2015 w C i C++ przez niezalogowany
+4 głosów
5 odpowiedzi 497 wizyt

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,650 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...