• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kierunek rozwoju jako programista

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,816 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez kamil01 Początkujący (340 p.)
Witam,

Mam na imię Kamil. Jestem studentem 5 roku informatyki. Znam podstawy kilku języków programowania i technologii: HTML/CSS, JavaScript(jQuery), PHP(Cake), Java, C#(ASP.NET, MVC), C++. Oczywiście temat programowania obiektowego jest mi znany.

Chciałbym swoją karierę zawodową związać z programowaniem. Problem jednak leży w tym, że w pewnym momencie utknąłem na pewnym poziomie wiedzy i nie mogę jakby ruszyć dalej. Wiedza z wymienionych wyżej języków/technoologii jest na poziomie raczej podstawowym lub średnio-zaawansowanym. Pracowałem kilka miesięcy zawodowo w firmie tworzącej aplikacje internetowe oparte o autorski CMS, jednak zrezygnowałem, głównie ze względu na podejście do pracownika. Oprócz tego epizodu na moje doświadczenie składają się projekty wykonane na uczelni (jakaś prosta gra 2D na Androida, aplikacja desktopowa + WebService w C#, bardzo prosty blog w PHP itp.).

Znam kilka języków jednak tak na prawdę żadnego z nich nie opanowałem w bardzo dobrym stopniu. Od pewnego czasu chodzi mi po głowie PHP. W moim mieście zamieszkania jest też najwięcej ofert pracy dla programistów PHP. Moje pytanie do Was: w jakim kierunku iść? czego się uczyć i w jakiej kolejności? jakie zagadnienia poznawać?

Lepiej spróbować stworzyć jakiś swój projekt (co by pokazać w portfolio?) czy może uczyć się jakiegoś frameworka, którego wymagają pracodawcy (Cake, Symfony)?

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez niezalogowany