• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Dalsza droga rozwoju

42 Warsaw Coding Academy
+2 głosów
885 wizyt
pytanie zadane 31 lipca 2016 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez niezalogowany
edycja 31 lipca 2016
Witam, stoi przed mną dylemat, osobiście uważam, że dostatecznie mocno opanowałem cpp, bibliotekę stl i sfml i po dłuższym czasie siedzenia w tym i odczuwaniu, że robię coraz częściej podobne schematy mimo, że zakładam różnorodne projekty, postanowiłem, że pójdę o krok dalej, jednak wziął mnie niesamowity dylemat co będzie tym krokiem. Otóż na myśl mi przyszło parę rzeczy i parę wątpliwości.

UE - jednak tutaj mam obawy co do tego, że jest w nim opcja tego kodowania graficznego. Jest opcja pisania w cpp jednak nie ma na youtubie dosyć aktualnego (bądź po prostu nie znalazłem) poradnika. Jest tylko do tej opcji graficznej, a obawiam się, że na żywca nie połapie się w trójwymiarówce mimo, iż znam język(pisząc ręcznie). I tutaj moja główna obawa- czy "pisanie" takich gier (rzecz jasna metodą graficzną) nie będzie marnotractwem umiejętności?

Qt - na początku byłem pozytywnie nastawiony na ten pomysł jednak naszły mnie mieszane uczucia gdy coś tam w tym zmajstrowałem dlatego się nieco zniechęciłem.

Zmiana języka?

Czy wy macie jakieś alternatywy/ew. sugestie co do w.w. "pozycji"? Byłbym bardzo wdzięczny bo borykam się z tym problemem już drugi dzień.

7 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 31 lipca 2016 przez KubenQPL Maniak (62,840 p.)
No drugi dzień to rzeczywiście długo.

Myślę że jesli C++ i gamedev sprawia ci przyjemność,a UE uważasz za marnotrawienie umiejętności to weź się za biblioteki graficzne 3D typu, Directx (jeśli chcesz robić gierki tylko pod windowsa) lub Opengl jeśli chcesz robić gierki pod wiele platform (opengl chyba najczęściej używany jest na androidzie, chociaż może go wyprzeć w przyszłości Vulkan, który dopiero będzie wspierany od androida 7.0)
1
komentarz 31 lipca 2016 przez niezalogowany
nie mówię o samym UE tylko o graficznym kodowaniu.
+1 głos
odpowiedź 31 lipca 2016 przez NaviFox Dyskutant (8,950 p.)

QT warto się nauczyć, możesz zacząć od tego, na pewno nie stracisz a najgorsze co możesz zrobić to się poddać. Jeśli QT Cię przerasta możesz zacząć od wxWidgetsZmiana języka? Niekoniecznie zmiana ale rozbudowa wiedzy o język skryptowy, który wykorzystasz być może do współpracy z C++ np. Python, Lisp czy JavaScript. Ogólnie nauka dodatkowych języków nie jest stratą czasu, chodzi tylko o chęci. Możesz sięgnąć też po C, nauka idzie ekspresowo gdy znasz już C++. Jeśli interesują cię gry to kolega wyżej już napisał. Uważasz, że wyczerpałeś temat algorytmów czy struktur danych? Jeśli nie to możesz rozbudować swoją wiedzę też w tych kierunkach. Ogólnie nie napisałeś w jakim kierunku chciałbyś się rozwijać.

komentarz 31 lipca 2016 przez Grzyboo Nałogowiec (28,860 p.)
Jak może kogoś QT przerosnąć? Przecież to chyba najlepiej wykonany framework do okienek. Trochę czasem trzeba poczytać, ale wtedy wszystko staje się jasne.
komentarz 31 lipca 2016 przez niezalogowany
Jeśli chodzi o kierunek rozwoju to AI, jednak nie wiem jak to ugryźć od strony praktycznej pomijając różniczkowanie itp
+1 głos
odpowiedź 1 sierpnia 2016 przez niezalogowany
może przez pewien czas, gdy jeszcze nie wiesz co dalej, by się nie marnować, analizuj kod, który tutaj jest wrzucany
+1 głos
odpowiedź 2 sierpnia 2016 przez niezalogowany
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi, jednak chciałbym poznać więcej opinii, mógłby się ktoś jeszcze wypowiedzieć?
+1 głos
odpowiedź 2 sierpnia 2016 przez MichuDev Pasjonat (20,300 p.)
Jeśli podoba ci się kodowanie grafiki zostań w C++, ponieważ C++ w miejscach gdzie trzeba rozwijać coś co działa szybko, przy okazji korzystając z obiektów i nie pisząc w assemblerze. Jeśli kodowanie grafiki (niskopoziomowej, gier itp) cię nudzi, a nie chcesz zajmować się innymi rzeczami krytycznymi zostań przy C++, jak nie zmień język.

Czym są rzeczy krytyczne?

To silniki gier, gry, kompilatory, maszyny wirtualne, interpretery, przeglądarki internetowe i wszystko co wymaga dużej optymalizacji i kontroli nad tym co robi twój kod.
+1 głos
odpowiedź 2 sierpnia 2016 przez RadomskiCoder Gaduła (3,980 p.)
Zmień na jakiś czas środowisko, język, pracę, otoczenie :)  nie zamykaj się na jednym języku/technologii. Jak nie przypasuje Ci np Java, C#, Python to wrócisz do C++. Jest sporo firm, które zatrudnią programistę bez znajomości danej technologii ale mający inny język w zanadrzu. Biorą takiego człowieka i kształcą go w czymś nowym. Wiem z autopsji :)
+1 głos
odpowiedź 2 sierpnia 2016 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Masz już solidne podstawy, więc czemu by nie popróbować innych technologii. Zobacz jak czujesz się w Unity (niech cię C# nie zrazi, wszystko co potrzebujesz umieć już znasz z C++), spróbuj napisać jakąś stronę internetową, a może bardziej niskopoziomowe rzeczy. Świat stoi przed Tobą otworem :) .

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 639 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 2,704 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 244 wizyt
pytanie zadane 17 stycznia 2020 w JavaScript przez malvator Użytkownik (740 p.)

93,376 zapytań

142,377 odpowiedzi

322,517 komentarzy

62,724 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
...