• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z algorytmem w snake'u

Object Storage Arubacloud
+1 głos
384 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2017 w C i C++ przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)

Ostatnio zacząłem pisać swojego pierwszego w życiu snake'a. Natknąłem się jednak na przeszkody w czasie pisania algorytmu poruszania się węża. Postanowiłem, że przy każdym poruszeniu, głowa zostanie narysowana tam, gdzie wskazuje kierunek, a ostatni element węża będzie usuwany. Natomiast wszystkie części węża będą pobierały dane od następnej. Zresztą, co ja będę pisał, po prostu spójrzcie na kodzik:

#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <vector>

using namespace std;

const int width=45;
const int height=15;

struct position
{
    int x,y;
};

int n = 4; // Dlugosc weza
char pole[width][height];
bool start_game = false;
char moved='r';

vector<position> pkt(n);

void cursor(int x, int y) // USTAWIA KURSOR NA PLANSZY
{
    COORD c;
    c.X=x;
    c.Y=y;
    SetConsoleCursorPosition(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), c);
}

void draw() // RYSUJE PLANSZE
{
    for(int i=0; i<width; i++)
    {
        for(int j=0; j<height; j++)
        {
            if((j==0) || (j==height-1))
            {
                pole[i][j] = 'x';
                cursor(i, j);
                cout << "#";
            }

            else if((i==0) || (i==width-1))
            {
                pole[i][j] = 'x';
                cursor(i, j);
                cout << "#";
            }

            else
            {
                pole[i][j] = 'o';
            }
        }
    }

    cursor(0,height);
}

void game() // START GRY
{
    if(start_game==false)
    {
        n=4;
        pkt[0].x=5;
        pkt[0].y=5;
        pkt[1].x=6;
        pkt[1].y=5;
        pkt[2].x=7;
        pkt[2].y=5;
        pkt[3].x=8;
        pkt[3].y=5;
        start_game=true;
    }

    for(int i=0; i<n; i++)
    {
        cursor(pkt[i].x, pkt[i].y);
        cout << char(219);
        cursor(0,height);
    }

    if(moved=='r')
    {
        pkt[n-2]=pkt[n-1];
        pkt[n-1].x+=1;
        cursor(pkt[0].x, pkt[0].y);
        cout << " ";
        cursor(0,height);

        for(int i=0; i<n-1; i++)
        {
            pkt[i] = pkt[i+1];
        }
    }
}

int main()
{
    draw();
    for(;;)
    {
        game();
        Sleep(20);
    }

    return 0;
}

No i problem taki, że ten algorytm nie działa jak powinien. Nie mam zielonego pojęcia, czemu pierwszy element węża zostaje, a reszta działa poprawnie i się porusza. Może to niejasno wyjaśniłem, ale jak ktoś odpali program będzie wiedział o co chodzi. Nie proszę oczywiście o gotowce, tylko nakierowanie mnie co źle zrobiłem. Z góry dzięki za porady :)

komentarz 6 maja 2017 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
1
komentarz 7 maja 2017 przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)
Ja już swój problem naprawiłem. Nie wiem teraz co zrobić, żeby wąż się ruszał nawet jak się nie wciśnie klawisza. Czytałem o funkcji kbhit(), ale nie wiem jak i gdzie jej użyć.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 7 maja 2017 przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
wybrane 7 maja 2017 przez Mikusbombro
 
Najlepsza

Zrób tak : 

if(kbhit()==true)
{
        //Tu napisz co ma się wykonać jeżeli kliknięto jakiś klawisz (funkcje odpowiadające za kontrole użytkownika nad wężem)
}

//W przeciwnym razie program przejdzie dalej 

 

Sam nie jestem dobry ale mówię co umiem :) jak coś nie rozumiesz to daj znać ,albo zobacz końcówkę mojego kodu ,ja dalej stoje w tym samym miejscu :(

1
komentarz 7 maja 2017 przez Mikusbombro Użytkownik (990 p.)
Dzieki, mi niezle idzie. Zostalo mi tylko to, ze kiedy gracz zje jablko to dodaje sie nowy segment weza

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 143 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 183 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 174 wizyt
pytanie zadane 11 kwietnia 2017 w C i C++ przez ignacjusz Bywalec (2,390 p.)

92,617 zapytań

141,466 odpowiedzi

319,783 komentarzy

61,999 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...