Witam, to już drugie moje pytanie na temat projektu który aktualnie piszę, więc jest taki problem że to są przykładowe parametry węża:
Każdy segment ma 10px na 10px a odległości między nimi wynoszą 2px ( oczywiście rozmiary mogą być też różne, chodzi o takie proporcje ). Pasuje mi określić rozmiar mapy gry, jak gracz ( wąż ) ją przekroczy to przegrywamy...
Rozmiar mapy jednak nie jest obojętny, np. nie może dojść do czegoś takiego:
a potem:
rozmiar mapy musi współpracować z przedstawionymi parametrami węża, czyli w maksymalnym zbliżeniu węża do ścian jego segmenty muszą do niej równo przystawać:
I mam tu spory problem na odnalezienie odpowiedniego wzoru.
Założyłem że segment razem z marginesem ( odległością do innego ) zajmuje 12px, więc szukałem rozmiaru mapy który jest podzielny przez 12. To jednak nie okazało się skuteczne bo przykładowo dla rozmiaru mapki 360px dochodzi do niepożądanego skutku a dla 372px już jest ok. ( obie liczby są wielokrotnościami dwunastki ). Teoretycznie jestem w stanie problem rozwiązać i jakoś metodą prób i błędów określić poprawny rozmiar terenu gry.
Nurtuje mnie jednak to że mimo długich rozmyślań nie jestem w stanie znaleźć na problem żadnego sensownego wzoru. Ogólnie jakoś mam braki w matematycznym myśleniu :/
Będę wam niezmiernie wdzięczny za pomoc i rady ;)