Witam.
Próbuję użyć modułu sieciowego z SFML. Napisałem prosty program, który działa tylko na lokalnych adresach IP. Testowałem to tylko na jednym komputerze, ale to teraz raczej mało istotne.
Kod wygląda tak:
// Poza główną pętlą
UdpSocket socket;
IpAddress ipLocal = IpAddress::getLocalAddress();
IpAddress ipRemote = IpAddress::getLocalAddress();
cout << IpAddress::getLocalAddress() << endl;
bool sender; // Czy jesteś osobą wysyłającą
cin >> sender;
if (sender == false)
{
if (socket.bind(54000) != Socket::Done)
{
cout << "Nie dziala!" << endl; // Ten błąd się w ogóle nie pojawia
}
}
// W pętli głównej
if (sender == true)
{
unsigned short port = 54000;
Packet packet;
Int16 x = 5;
packet << x;
if (socket.send(packet, ipRemote, port) != sf::Socket::Done)
{
cout << "Wysylanie nieudane" << endl;
}
}
else
{
unsigned short port = 54000;
Packet packet;
if (socket.receive(packet, ipRemote, port) == sf::Socket::Done)
{
Int16 x;
packet >> x;
cout << x << endl;
}
else
{
cout << "Odbieranie nieudane!" << endl; // Kiedy adresy są ustawione na publiczne, to się wyświetla
}
}
Jeśli to zmienię:
IpAddress ipLocal = IpAddress::getPublicAddress();
IpAddress ipRemote = IpAddress::getPublicAddress();
cout << IpAddress::getPublicAddress() << endl;
To wtedy wyskakuje błąd, który wskazałem komentarzem na górnym kodzie lub program zatrzymuje się w linijce odbierającej dane.
Jeśli coś jest niejasne będę starał się to wytłumaczyć dokładniej.
Wiem, że kod jest śmieciowej jakości, ale to tylko próbka, za pomocą której miałem sprawdzić czy komunikacja działa.
Jeśli moje pytanie jest zrozumiałe, to byłbym wdzięczny za powiadomienie mnie dlaczego to nie działa i jak to naprawić.
Pozdrawiam.