• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytanie: Czy mój komputer uciągnie Unreal Engine 4

Object Storage Arubacloud
0 głosów
4,604 wizyt
pytanie zadane 13 kwietnia 2017 w Sprzęt komputerowy przez NOssX Nowicjusz (120 p.)
edycja 13 kwietnia 2017 przez NOssX
Witam. W najbliższym czasie planuję do końca skompletować jako-taki sprzęt, aby można było w miarę komfortowo prototypować gry w Unreal Engine 4 a w najbliższych latach nie wskoczy mi potężniejszy sprzęt w ręce, ponieważ każdy grosz wkładam obecnie w inne rzeczy (remont i inne) a chciałem wreszcie ruszyć moją przygodę na UE4 i już tego nie przeciągać więcej, dlatego zwracam się do was z prośbą o ocenę mojego configu.

- Mobo: Gigabyte EP45T-Extreme (socket 775)
- CPU: Intel Core 2 Extreme QX9770 3,2GHz 12MB cache (4x rdzenie, podkręcony do 4GHz)
- RAM: Kingston 4x4GB (16GB) ddr3 1333MHz CL9 (2Rx8 16-chip)
- GPU: Nvidia GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB
- PSU: 650W
- Jeszcze dysk HDD: 1TB, SSD: 128GB oraz OS: Win7 Ultimate x64

Niektóre rzeczy już mam a inne jeszcze dokupię co wypisałem i mam właśnie z tym dylemat, czy iść dalej w ten config na gamedev czy lepiej prawie wszystko od nowa kupić lepsze z tymi 32GB ram itp. jak pisze w oficjalnych rekomendacjach od Epic Games na dobry komputer do produkcji gier w UE4. No ale to by drożej mnie wyszło i to sporo a czy była by aż taka różnica?

W nowych grach na pewno nie będzie przycinek ale tworzenie gry to zupełnie co innego, dlatego zadaję to pytanie.

Szczególnie dręczy mnie, czy tworzenie czegoś na bardzo dużej, napchanej różnymi elementami otwartej mapie z mnóstwem przeciwników a-la Serious Sam na ekranie z nienaganną ilością poligonów nie będzie zbytnio mulić tego leciwego proca oraz tylko 16GB ram. Bardzo zależy mi na odpowiedzi, ponieważ nie jestem pewien czy taki sprzęt udźwignie wystarczająco bez przycinek wielogodzinne dłubanie na max detalach grafiki z wysokimi rozdzielczościami tekstur, dużą ilością polys postaci i otoczenia, systemu cząsteczek real-time sterowanych fizyką (woda, piach/kurz/śnieg) oraz różnymi zasobożernymi dodatkami od Nvidia jak HairWorks, PhysX, Waveworks, Faceworks, etc.

Zależy mi aby wypowiedzieli się w tym temacie szczególnie ci, którzy mieli sporo do czynienia w edytorze i ogólnej produkcji w UE4, ponieważ najtrafniej będą w stanie mi odpowiedzieć. Tak mi się chociaż wydaje. :)

Pozdrawiam i czekam na odp.

6 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 13 kwietnia 2017 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Well... technicznie bez problemu spełniasz oficjalne wymagania:

https://wiki.unrealengine.com/Recommended_Hardware

Procesor stary, ale może sobie poradzić. Zainstalować przecież zawsze można.

czy taki sprzęt udźwignie wystarczająco bez przycinek wielogodzinne dłubanie na max detalach z wysokimi rozdzielczościami tekstur, dużą ilością polys postaci i otoczenia

Erm... większość developmentu robi się z użyciem tymczasowych, mocno uproszczonych modeli, czasem zwykłych prostopodłościanów.

0 głosów
odpowiedź 13 kwietnia 2017 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
Zadaj sobie pytanie czy umiesz na tyle UE by bawić się takimi rzeczami w nim, bo jeśli dopiero startujesz to nie widzę sensu wydania hajsu na ten sprzęt który i tak jest słaby.

Po drugie jeśli UE to będzie render jakiś a tu procek i ram będzie potrzebny, a ten nie sądzę by mógł się równać z i7 7700k.

Po drugie nie długą mają wyjść amd vega, a nie wiadomo jak to będzie współpracować z ryzenami które są bardzo dobre do renderingu itp. W swoim przedziale cenowym
komentarz 13 kwietnia 2017 przez NOssX Nowicjusz (120 p.)
Dziękuję za odpowiedź, bawiłem się wcześniej na różnych programach gamedev i ogólnie wiem z czym to się je a prototypowaniem się najlepiej nauczę różnych rzeczy, jest masa tutków itp.

A więc jeden głos na raczej "Nie" :) tak zresztą coś czułem, że będzie trochę słaby.. dziękuję za szczerość i czekam na kolejne opinie.
komentarz 13 kwietnia 2017 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
edycja 13 kwietnia 2017 przez ZakosiliMiNeta
Stanowczo nie dla tego co masz/planujesz dokupić. Jeśli możesz poczekać to czekaj na amd vega i zobacz jak ryzeny będą współpracować z vegą. Bo jak popatrzysz w internecie to ryzeny gniotą w renderingu itp. intela, tym bardziej, że hajsu dużo nie masz. Po drugie z czasem ceny będą spadać i będą raczej jeszcze lepsze bo te procki są dosłownie nowe.

Po 3 sumowanie ghz nie działa. Najpierw się trochę naucz jak działa sam procesor, bo to naprawdę ważne przy takich rzeczach potem patrz się na sprzęt. Bo jeśli chcesz jechać na opinii użytkowników to możesz się grubo przyjechać.

Po 4 jeśli pamietam to windows 7 nie wspiera już nowych technologii CPU
komentarz 10 maja 2017 przez jeic Użytkownik (860 p.)

Moim zdaniem - trzeba od czegoś zacząć. Nie daj sobie wmawiać, że do UE trzeba być megamózgiem z x lat doświadczenia. Podoba Ci się - to działaj. Tym bardziej, że tutoriali sporo dla początkujących. Może CI się bardziej spodoba UNITY ? 
Też możesz ściągnąć i podziałać.

Powodzenia!

0 głosów
odpowiedź 13 kwietnia 2017 przez Alvancaran Dyskutant (8,160 p.)
Twój procesor jest za słaby i bedzie tez ograniczac te karte. Co do 16gb ramu uważam, ze powinno ci wystarczyć. Sam póki co siedze na 8 xD. Jeżeli miałbyś kupować nowego proca to najlepszą opcja byłby ryzen 7-1700 ktory w renderze niszczy i7-7700k. Podaj konkretng model Zasilacza
0 głosów
odpowiedź 13 kwietnia 2017 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

16GHz łącznie

Kto ci nagadał takich głupot. Twój procesor jest taktowany zegarem 3.2@4.0 GHz i nic się nie sumuje [...]

Czy mój komputer uciągnie Unreal Engine 4

Trudno samemu sprawdzić czy twój komputer daje sobie radę? Czy będziemy może tu tak wymieniali najlepsze procesory jakie wyszły od Core i7 7700K Intela, po AMD Ryzen jakbyś miał co najmniej zaprojektować statek kosmiczny na tym komputerze... ?

0 głosów
odpowiedź 13 kwietnia 2017 przez czerxwloskiego Użytkownik (640 p.)
Moim skromnym zdaniem procesorek kończy zabawę. Nawet jeśli Ci pójdzie, to w razie jakiś większych obciążeń, ścina i po grze.
0 głosów
odpowiedź 10 maja 2017 przez jeic Użytkownik (860 p.)
Na UE zaczynałem z i3 i 4 gb ramu.
Teraz mam i7 i 32 gb ramu i to nadal mało :)
Nie to że się tnie, ale np. przy kompilacji potrafi zjadać ile jest :p.

Teraz będę wymieniał na coś nowszej generacji.. może Ryzen .. ale muszę sprawdzić opnie na ten temat.
Co do grafiki - mam radeon r9 390x
Projekty jakie towrzymy są na wypaśnej grafice..

Ta maszyna o której piszesz spokojnie Ci wystarczy.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 1,345 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 3,080 wizyt
–1 głos
0 odpowiedzi 236 wizyt
pytanie zadane 24 lutego 2022 w Systemy operacyjne, programy przez Nikso Nowicjusz (230 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...