• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

OpenGL i SFML - segmentation fault.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
265 wizyt
pytanie zadane 22 marca 2017 w C i C++ przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)

Witam!

Napisałem program, który ma wyświetlić na ekranie biały trójkąt. Kompilator i linker nie wywala żadnych warningów ani errorów. Jednak po uruchomieniu program się wylewa (segmentation fault).

Oto mój kod:

#include <GL/glew.h>
#include <SFML/Window.hpp>
#include <SFML/OpenGL.hpp>
#include <stdlib.h>
#include <stdio.h>
#include <string>
#include <streambuf>
#include <fstream>

char* loadShaderFromFile(const std::string& filename);


int main(void)
{
    glewInit();

    sf::ContextSettings settings;
    settings.depthBits = 24;
    settings.stencilBits = 8;
    settings.antialiasingLevel = 4;
    settings.majorVersion = 3;
    settings.minorVersion = 2;

    // create the window
    sf::Window window(sf::VideoMode(800, 600), "OpenGL", sf::Style::Default, settings);
    window.setVerticalSyncEnabled(true);
    window.setActive(true);

    float vertices[] = {
     0.0f,  0.5f, // Vertex 1 (X, Y)
     0.5f, -0.5f, // Vertex 2 (X, Y)
    -0.5f, -0.5f  // Vertex 3 (X, Y)
    };

    GLuint vbo;
    glGenBuffers(1, &vbo);
    glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, vbo);
    glBufferData(GL_ARRAY_BUFFER, sizeof(vertices), vertices, GL_STATIC_DRAW);
    
    GLuint vertShader = glCreateShader(GL_VERTEX_SHADER);
    GLuint fragShader = glCreateShader(GL_FRAGMENT_SHADER);
    char* vertSource = loadShaderFromFile("vshader.vert");
    char* fragSource = loadShaderFromFile("fshader.frag");
    glShaderSource(vertShader, 1, &vertSource, NULL);
    glShaderSource(fragShader, 1, &fragSource, NULL);
    GLint status;
    glCompileShader(vertShader);
    glGetShaderiv(vertShader, GL_COMPILE_STATUS, &status);
    if(status!=GL_TRUE) 
    {
        puts("Shader compilation error!");
        return -1;
    }
    glCompileShader(fragShader);
    glGetShaderiv(fragShader, GL_COMPILE_STATUS, &status);
    if(status!=GL_TRUE) 
    {
        puts("Shader compilation error!");
        return -1;
    }

    GLuint shaderProgram = glCreateProgram();
    glAttachShader(shaderProgram, vertShader);
    glAttachShader(shaderProgram, fragShader);

    glBindFragDataLocation(shaderProgram, 0, "outColor");

    glLinkProgram(shaderProgram);
    glUseProgram(shaderProgram);

    GLint posAttrib = glGetAttribLocation(shaderProgram, "position");
    glVertexAttribPointer(posAttrib, 2, GL_FLOAT, GL_FALSE, 0, 0);
    glEnableVertexAttribArray(posAttrib);

    GLuint vao;
    glGenVertexArrays(1, &vao);
    glBindVertexArray(vao);


    bool running = true;
    while (running)
    {
        
        sf::Event event;
        while (window.pollEvent(event))
        {
            if (event.type == sf::Event::Closed)
            {
                // end the program
                running = false;
            }
            else if (event.type == sf::Event::Resized)
            {
                // adjust the viewport when the window is resized
                glViewport(0, 0, event.size.width, event.size.height);
            }
        }

        glClearColor(0.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f);
        glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);

        glDrawArrays(GL_TRIANGLES, 0, 3);

        window.display();
    }


    return 0;
}

char* loadShaderFromFile(const std::string& filename)
{
    std::ifstream file(filename);
    std::string str((std::istreambuf_iterator<char>(file)),
                 std::istreambuf_iterator<char>());
    return (char*)str.c_str();
}

Kompiluję na linuxsie Mint 18. Tu jeszcze mój Makefile:

CC=g++
CFLAGS= -std=c++11 -Wall -pedantic -g
LIBS= -lGLEW -lGLU -lGL -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
OUTPUTFILE= out

all:
	$(CC) $(CFLAGS) main.cpp -o $(OUTPUTFILE) $(LIBS)

Z góry dziękuję za pomoc!

komentarz 22 marca 2017 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Dodaj do CFLAGS -fsanitize=address, przy crashu powinieneś dostać ładny komunikat, gdzie konkretnie do tego doszło.
komentarz 22 marca 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)

Już naprawiłem błąd tylko teraz mam problem z shaderami... Chcę używać wersji 1.50 GLSL ale pisze mi: 

Error compiling shader type 35633: '0:2(10): error: GLSL 3.30 is not supported. Supported versions are: 1.00 ES, 1.10, 1.20, and 1.30, or 3.00 ES, 3.10 ES

Co zrobić w tym przypadku?

komentarz 22 marca 2017 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Pokaż jeszcze kod shadera.
komentarz 22 marca 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
//vertex shader:

#version 150 core

in vec2 position;

void main()
{
    gl_Position = vec4(position, 0.0, 1.0);
}

//fragment shader

#version 150 core

out vec4 outColor;

void main()
{
    outColor = vec4(1.0, 1.0, 1.0, 1.0);
}

Wszystko robię z tutoriala: https://open.gl/

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 144 wizyt
pytanie zadane 18 listopada 2018 w C i C++ przez Ptaszor3 Użytkownik (900 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 182 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 211 wizyt
pytanie zadane 17 lutego 2022 w C i C++ przez Yaqbek Nowicjusz (160 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...