hej ,ostatnio wzięło mnie na napisanie prostej gierki , na razie zająłem się głównie opracowywaniem algorytmu poruszania się gracza , i wpadłem na dość dziwny sposób . Nie tworzyłem żadnych funkcji typu gotoxy tylko zaprojektowałem schemat poruszania się za pomocą dwu wymiarowych tablic . Napiszcie co sądzicie o tym dość zwariowanym pomyśle ,będę wdzięczny za wszelkie komentarze i porady (:
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <conio.h>
using namespace std;
void generator(int x, int y);
int main()
{
system("color 1a");
char sterowanie;
int x = 0;
int y = 0;
while(true)
{
system("cls");
generator(x,y);
sterowanie=getch();
switch(sterowanie) //proste sterowanie
{
case 'w': {
if(x>0) x--; //zabezpieczenia przed wyjsciem za mape (to bylo ciezkie :) )
else x=19;
}
break;
case 's': {
if(x<19) x++;
else x=0;
}
break;
case 'a': {
if(y>0) y--;
else y=19;
}
break;
case 'd': {
if(y<19) y++;
else y=0;
}
break;
}
}
return 0;
}
void generator(int x,int y)
{
int z = 20; //wielkosc mapy
char mapa[z][z]; //mapa jako tablica 2 wymiarowa
char gracz = 254; //gracz (tablica ASCI)
for(int i=0; i<z; i++) //nadawanie wartosci tablicom na start
{
for(int j=0; j<z; j++)
{
mapa[i][j]='.'; // "tekstura" mapy
}
}
mapa[x][y]=gracz; //szufladki tablicy o kordynatach x i y z funkcji main symbolizuja gracza
for(int i=0; i<z; i++) //generowanie mapy
{
for(int j=0; j<z; j++)
{
cout<<mapa[i][j];
}
cout<<endl;
}
}