• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

nietypowy sposób tworzenia mapy w c++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
374 wizyt
pytanie zadane 8 marca 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)

hej ,ostatnio wzięło mnie na napisanie prostej gierki , na razie zająłem się głównie opracowywaniem algorytmu poruszania się gracza , i wpadłem na dość dziwny sposób . Nie tworzyłem żadnych funkcji typu gotoxy tylko zaprojektowałem schemat poruszania się za pomocą dwu wymiarowych tablic . Napiszcie co sądzicie o tym dość zwariowanym pomyśle ,będę wdzięczny za wszelkie komentarze i porady (:

 

#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <conio.h>

using namespace std;

void generator(int x, int y);

int main()
{
    system("color 1a");

    char sterowanie;
    int x = 0;
    int y = 0;

    while(true)
    {
        system("cls");

        generator(x,y);

        sterowanie=getch();

        switch(sterowanie) //proste sterowanie
        {
        case 'w': {
            if(x>0) x--; //zabezpieczenia przed wyjsciem za mape (to bylo ciezkie :) )
            else x=19;
                  }
            break;
        case 's': {
            if(x<19) x++;
            else x=0;
                  }
            break;
        case 'a': {
            if(y>0) y--;
            else y=19;
                  }
            break;
        case 'd': {
            if(y<19) y++;
            else y=0;
                  }
            break;
        }
    }

    return 0;
}

void generator(int x,int y)
{
    int z = 20; //wielkosc mapy
    char mapa[z][z]; //mapa jako tablica 2 wymiarowa
    char gracz = 254; //gracz (tablica ASCI)

    for(int i=0; i<z; i++) //nadawanie wartosci tablicom na start
    {
        for(int j=0; j<z; j++)
        {
            mapa[i][j]='.'; // "tekstura" mapy
        }
    }

    mapa[x][y]=gracz; //szufladki tablicy o kordynatach x i y z funkcji main symbolizuja gracza

    for(int i=0; i<z; i++) //generowanie mapy
    {
        for(int j=0; j<z; j++)
        {
            cout<<mapa[i][j];
        }
        cout<<endl;
    }
}

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 8 marca 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Pomysł jak najbardziej ok :-) Tylko kod aż się prosi o refaktoryzację. Dość łatwo można go również dostosować do pracy na innych systemach niż MS Windows.

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 979 wizyt
pytanie zadane 6 marca 2018 w Java przez andrut Użytkownik (870 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 290 wizyt
pytanie zadane 5 czerwca 2019 w C i C++ przez profesorek96 Szeryf (91,420 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 374 wizyt

92,580 zapytań

141,432 odpowiedzi

319,664 komentarzy

61,965 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...