Witam wszystkich!
Znalazłem takie oto zadanie do samodzielnej realizacji:
Zdefiniuj klasę kolo, która powinna zawierać:
pola prywatne:
a) promień koła (typ float)
b) kolor wypełnienia (typ int)
c) konstruktor bezparametrowy inicjujący wartość początkową pola koła (dowolnie ustaloną)
d) konstruktor z parametrami promień, kolor wypełnienia
metody publiczne:
a) Oblicz_Pole(..), obliczająca pole powierzchni koła
b) Ustaw_Promien(..), zmieniająca promień koła
c) Ustaw_Kolor(..), zmieniającą kolor koła
d) funkcję zaprzyjaźnioną Porownaj_Kola(KOLO A, KOLO B), porównującą, czy dwa koła mają taką samą powierzchnię i kolor.
Uruchom w programie głównym sekwencję instrukcji dla dwóch obiektów K1, K2: konstruktor bezparametrowy, porównanie pól, ustawienie tego samego koloru, porównanie pól, ustawienie różnych kolorów, porównanie pól.
Mam tylko jedną wątpliwość odnośnie konstruktora inicjującego początkową wartość pola. W poleceniu nie zawarto jednak informacji mówiącej, że klasa powinna zawierać zmienną pole koła. Jak w takim razie nadać tę wartość, skoro nie definiujemy takiego pola w klasie? Czy można to zinterpretować w takiej sytuacji jako niedokładność polecenia i należy jednak dodać zmienną pole koła do obszaru klasy? Czy jest to jednak celowy zabieg i możemy tak zdefiniować konstruktor, aby rzeczywiście nadal nam wartość pola koła bez jednoczesnego definiowania tej zmiennej w klasie? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.