• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Bardzo dobry zestaw komputerowy - zawiesza się przy grach po ok. 30 min

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
756 wizyt
pytanie zadane 17 lutego 2017 w Sprzęt komputerowy przez Honter Użytkownik (690 p.)

Witam, ok. 6 miesięcy temu kupiłem komputer z taką specyfikacją (składany na zamówienie):

CPU - Intel Core i7-6700K

RAM - G.SKILL DDR4 16GB (2 x 8GB) 2400MHz CL15

Płyta główna - Gigabyte GA-H170-D3H (+ bateria Sony CR2032)

GPU - Gigabyte GeForce CUDA GTX1070 8GB DDR5 256bit

Dysk HDD - WD Purple WD20PURX 2TB 64MB SATA III 5400rpm

Dysk SSD - Samsung 850 Evo SSD SATA III 500GB

Napęd optyczny - LG DVD-RW GH24NSD1

Zasilacz -Termaltake Toughpower 750W modular (80+ Gold, 4xPEG, 140mm, Single Rail) (jest wypisany na liście podzespołów), a w środku PC tak naprawdę jest Thermaltake Smart SE 730W  

Obudowa - Cooler Master Elite 241

System - Windows 10 Pro (64 bit) OEM

Wiem, że brakuje na liście coolera CPU, ale nie ma go na liście podzespołów. Zamontowany jest jakiś Cooler Master.

Cały zestaw działa na monitorze 4K (16:9).

Problem wygląda tak: Odpalam jakąś grę np. Guild Wars 2 i po kilku minutach grania, obraz staje i słychać z głośników jakby 'brzęczenie' (coś podobnego jak blue screen wyrzuca), czasami jest ono głośniejsze, a czasami cichsze. Żeby komputer zaczął normalnie działać, muszę go uruchomić ponownie, ale nigdy nie wyrzuca mi blue screen. Nie jestem pewien co jest co jest przyczyną tego. Myślałem, że może być to zbyt słaby zasilacz, ale poczytałem i do tego zestawu 730W powinno starczyć. Wyczyściłem komputer w środku, nic nie pomogło. Było co prawda kilka aktualizacji sterowników do karty graficznej, ale one też nic nie pomogły. Nie przeprowadzałem jeszcze, żadnych testów lecz mam w planach sprawdzić temperatury na procesorze i na karcie.

Od czasu kiedy zacząłem pisać ten post, zdążyłem się dowiedzieć, że zostałem trochę 'wrobiony' przez sklep w którym kupowałem komputer, gdyż dysk twardy jest raczej do 'serwerów i monitoringu' (nie wiem czy to prawda) i na płycie głównej za bardzo nie podkręcę procesora, a ma on dopisek 'K', więc mnożnik jest odblokowany.

Jeżeli ktoś chciałby zasugerować sprawdzenie innych gier, to sprawdziłem także wszystko z Minecraftem i dzieje się dokładnie to samo, tyle że można pograć ok. 30 minut. Zaobserwowałem także, że obudowa komputera się nagrzewa zanim obraz się zatrzyma. Zakładam więc, że może być to problem z przegrzewaniem się któregoś z podzespołów.

Jeżeli taki przypadek pojawił się już na tym forum, to proszę o podanie linku do tematu. Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

komentarz 17 lutego 2017 przez niezalogowany
dokładnie, najpierw posprawdzaj temperatury. Również temperatury dysków. Napięcia też możesz sprawdzić na zasilaczu. Poza tym może nakieruje Cię też na problem rejestr systemu, jaki wystąpił błąd w momencie domniemanego "blue screena"
1
komentarz 17 lutego 2017 przez niezalogowany
no i dodam jeszcze, że skoro sklep Cię w "konia" zrobił to teraz raczej bym sprzęt reklamował, a nie bawił się samemu w diagnostykę.
komentarz 17 lutego 2017 przez marko Nałogowiec (29,150 p.)
@ViruS

Dobrze prawisz.Sprzęt jest na gwarancji.

Tylko może być problem.Jeśli trafi na cwaniaków,to powiedzą koledze że soft ich nie obchodzi...cytuję...jakieś pier..ne gry w których od błędów aż się roi..." Mówiąc..." nasz sprzęt jest super i super poskładany.."

Ja bym "powalczył" tam gdzie zakupiłem sprzęt.

Pozdrawiam :)
komentarz 17 lutego 2017 przez niezalogowany
edycja 17 lutego 2017
Tak to fakt @marko, co do cwaniaków.

Warto przetestować sprzęt nie tylko na grach, ale na odpowiednim sofcie obciążającym hardware wraz z pomiarami, nigdy tego nie robiłem, ale może bym potestował też przed wydaniem na gwarancję, aby mieć jakieś dowody może :)

Ale fakt, nie wiem czy ktoś daje ponad 6 miesięcy gwarancji na swoją usługę montażu.

Poza tym... jeżeli posiada dowody jaki hardware powinien być zamontowany, a jaki jest faktycznie to bym się zastanowił nad jakimiś konsekwencjami prawnymi wobec tego "sklepu". Nie mógł sam tego sprawdzić zaraz po zakupie, ponieważ otwierając obudowę np. traci gwarancję, dopiero teraz się dobrał do tego, gdy jest coś nie tak.

Trzeba wyliczyć straty/zyski tych działań, bo czasami nie warto tracić nerwów :D
komentarz 18 lutego 2017 przez Honter Użytkownik (690 p.)

Dobra, dzięki za radę, sprawdzę jeszcze na ile jest gwarancja na ten zestaw. Co do testów to sprawdzę wszystko co napisaliście, i wrzucę wyniki. Myślę, że powinienem też otworzyć komputer zanim się zawiesi, odpalić jakąś grę i sprawdzić, który z podzespołów robi się gorący podczas 'przeciążenia'.

Mimo, iż jestem ciekaw co jest nie tak, to myślę, że oddanie do serwisu będzie tutaj najlepszą opcją. A wyniki testów sobie gdzieś zapiszę, w razie czego jakby były jakieś problemy z gwarancją.

komentarz 18 lutego 2017 przez niezalogowany
edycja 18 lutego 2017
Tylko przed oddaniem na gwarancję upewnij się, tak jak kolega @marko (dobrze radzi :D ) mówi, abyś nie natknął się na cwaniaków, bo jeszcze policzą sobie za ten "serwis". Oddając go do tego sklepu dokładnie ustal, że oddajesz go na gwarancję i nie poniesiesz kosztów z tym związanych.
1
komentarz 18 lutego 2017 przez Kaleron Bywalec (2,840 p.)
Chciałbym, żeby mnie ktoś tak w konia czasem zrobił. Dyski do serwerów i rejestratorów są konstrukcyjnie bardziej dopracowane, trwalsze i mniej awaryjne. Jakby do mnie ktoś przyszedł z taką pretensją, to bym mu wymienił dysk na najtańszy i zabronił pojawiać się w przyszłości.
komentarz 18 lutego 2017 przez Michał Muzyka Pasjonat (24,080 p.)
Miałem podobny problem: https://forum.pasja-informatyki.pl/196598/resety-komputera-przy-obciazeniu , grałem potem wywalało jakby reset. Na początek posprawdzałem temperatury hwinfo, potem robiłem testy w furmarku i occt, occt na średnim obciążeniu karty nic nie powodował albo po długim czasie, na największym obciążeniu karty od kilku do kilkunastu sekund pracy i szedł reset, Najbardziej zabójczy był test PSU, reset od razu, dla tego proponuje ci zrobić coś podobnego, wydaje mi się że to kwestia zasilacza albo karty. Zrób test a później zanieś im kompa i nie pierdziel się z nimi bo to oni są dla ciebie, a nie ty dla nich, możesz zawsze ich postraszyć uokik, że inny sprzęt ci wsadzili
komentarz 18 lutego 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)
@Kaleron, szkoda, że ma tylko 5,4k rpm/min .. czas ładowania danych jest wprost proporcjonalny do jego prędkości. Nie nadaje się do normalnego użytkowania. A żywotność nomrnamenego dysku jest na tyle duża, że podejrzewam, że przez  5-8 lat ciągłego użytkownia nic mu nie będzie.
komentarz 18 lutego 2017 przez Kaleron Bywalec (2,840 p.)
Na prędkość transferów danych ma wpływ tak wiele czynników, że nie przeżywałbym tak bardzo tych 5400 rpm. Są dyski, które mimo 7200 rpm i tak będą wolniejsze od tego WD. Zbyt często w pogoni za wyśrubowanymi parametrami wybieramy bardziej awaryjne urządzenia...a potem tych wyśrubowanych parametrów z powodu ograniczeń innych podsespołów nie jesteśmy w stanie wykorzystać.
komentarz 18 lutego 2017 przez Kaleron Bywalec (2,840 p.)
Cóż rzec...klient nasz cham...
komentarz 19 lutego 2017 przez niezalogowany
@Kaleron

nie mialem na myśli dysku, pisząc że zrobili go w konia. Wszystko zależy od tego, co miał dostać a co dostał. Czy faktycznie jest lepsze czy nie. Głównie mi chodziło o zasilacz.

Ale, skoro uparłeś się na ten dysk.

Dysk te są przeznaczone do innego rodzaju pracy, głównie do zapisu, ale to też zależy od wgranego firmware. Myślę, że długość gwarancji takiego dysku do monitoringu ma się nijak do rzeczywistości w momencie, gdy będziemy stosować go w urządzeniu desktopowym.

4 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 18 lutego 2017 przez Kaleron Bywalec (2,840 p.)
Prawdopodobnie masz problem z grafiką. Jak jest nowa, to kwalifikuje się na gwarancję. Jak pójdziesz do sklepu, to grzecznie wytłumacz, jakie są objawy i że pojawiają się dopiero po 30 (powiedz do godziny - dokładniej przetestują) minutach. Dla serwisanta, to ważna informacja - będzie wiedział, że jak komputer się uruchomi i przez 15 minut pracuje poprawnie, to jeszcze nie powód do radości. Nie startuj od pretensji, bo to nie ich wina, że coś się zepsuło. A przemądrzałych chamów nikt nie lubi.
0 głosów
odpowiedź 18 lutego 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Oddaj na gwarancję i niech diagnozują sobie.. podaj tylko objawy.

To moze być wszystko, od temperatur, po uszkodzoną grafikę przez walnięty ram.

 

p.s kup kompa za kilka k i graj w minecrafta.. nie zrozumiem.
0 głosów
odpowiedź 19 lutego 2017 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
Komp jest na gwarancji, więc nie rozbieraj go. Na szybko odpal testy RAMU, dane z dysków ( SMART ) oraz odpal benchmark grafiki oraz CPU jednocześnie monitorując temperatury. Do CPU to OCCT, Furmark do GPU to Furmark i 3Dmark. Następnie zapamiętaj temperatury CPU, GPU przed wysypaniem się. Po drugie nie wiem skąd kupiłeś ten zestaw ale jest słabo złożony, ta płyta do tych pamięci i CPU ??
0 głosów
odpowiedź 28 marca 2017 przez Honter Użytkownik (690 p.)

Witam ponownie i przepraszam za tak długą nieaktywność.

Sprawa komputera dalej nie jest zamknięta, ale prawdopodobnie jedzie do serwisu. Oprócz przegrzewania się i wyłączania, zepsuł się też napęd optyczny (otwiera się na kilka sekund, następnie zamyka i nie czyta płyt). Co do przyczyn to podejrzewam pastę termoprzewodzącą na procku, gościu prawdopodobnie nakładał najtańsze badziewie (15zł za 100 szt.). Udało mi się też znaleźć nazwę chłodzenia - COOLER MASTER Hyper TX3i. W przypadku tego chłodzenia, pasta powinna być o zwiększonej gęstości, z tego co się dowiedziałem, gdyż 'rurki' (heat pipe) mają bezpośredni kontakt z procesorem.

Co do wyników testów, to sprawdziłem trochę rzeczy na MSI Afterburner. I przy teście obciążeniowym procesora w MSI Kombustor, to nie wierzyłem w to co widzę. Zaczynałem test, temperatura na procku rosła i tak do 100 stopni, potem się zatrzymywała. Dlatego przypuszczam, że jest coś nie tak z procesorem.

Na koniec chciałem jeszcze tylko dodać, że przy pierwszej próbie kontaktu z osobą u której zestaw był kupowany, polecono mi abym przeinstalował Windows'a, bo to pewnie wina systemu :|

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, i dam znać jak dostanę może jakąś informację po serwisie, co tak naprawdę się zepsuło.

Podobne pytania

–2 głosów
3 odpowiedzi 289 wizyt
pytanie zadane 30 sierpnia 2016 w Sprzęt komputerowy przez uMAXa Gaduła (4,290 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 189 wizyt
pytanie zadane 19 lipca 2016 w Sprzęt komputerowy przez Zahrad Użytkownik (740 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 388 wizyt

92,843 zapytań

141,783 odpowiedzi

320,858 komentarzy

62,175 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...