W sprawie książek nie pomogę, bo sam nigdy nie lubiłem uczyć się z papieru, ale może coś z tego przypadnie Ci do gustu ;)
podcast Przegrani na youtube - konkretne, choć trochę przydługie odcinki na różnie tematy z gamedevu, ze specjalistami z branży:
https://www.youtube.com/watch?v=3nQhEToPn3M&list=PL84httZAd1XT2MdK5VL8eVOWtKr7g6tcT
A jak chodzi strikte o programowanie od strony technicznej to oficjalny kurs unity jest bardzo dobrej jakości:
https://unity3d.com/learn/tutorials/topics/scripting
A tu z takich fajnych rzeczy od strony programistycznej, ale niekoniecznie poukładanych od początku do końca:
http://quill18.com/unity_tutorials/ (z tych ciekawszych - obczaj "ways to indicate selected objects")
A tak poza tym, to najlepiej chyba robić gry, w końcu praktyka czyni mistrza i wogóle ;)
Powodzenia z gamedevem!
PS: bardzo fajny tutoral do blendera dla początkujących:
https://www.youtube.com/watch?v=JYj6e-72RDs
Tylko trzeba patrzeć przez pryzmat tego, że jak robisz grafikę do gier, to oszczędzasz jak najwięcej na ilości verticli, żeby nie masakrować fps