• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projektowanie gier komputerowych - pytanie dotyczące książek

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
626 wizyt
pytanie zadane 17 lutego 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez rubiikk Obywatel (1,900 p.)

Cześć!
Od jakiegoś czasu borykam się z moim kierunkiem rozwoju w dziedzinie IT. Najbardziej interesuje mnie projektowanie i produkcja gier komputerowych. Jeżeli chodzi o język programowania w których miałem okazję zrobić projekt aplikacji bazodanowej na zaliczenie przedmiotu na uczelni, to jest to język Pascal, C++, Java, a teraz indywidualnie zabrałem się za poznanie języka C# i Unity.

Chciałbym Was zapytać się, jakie książki polecacie do nauki o dziedzinie, jaką jest projektowanie i programowanie gier komputerowych (hobbystycznie oraz w przyszłości do pracy inżynierskiej - głównie język C#, silnik Unity). Wypatrzyłem takie oto pozycje:

http://helion.pl/ksiazki/projektowanie-gier-podstawy-wydanie-ii-ernest-adams,prgpo2.htm

http://helion.pl/ksiazki/grywalizacja-jak-zastosowac-reguly-gier-w-dzialaniach-marketingowych-pawel-tkaczyk,grywal.htm

Co o tym myślicie? A może macie jakieś lepsze tytuły, które lepiej wyjaśnią te zagadnienia od podstaw?

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 17 lutego 2017 przez Adam Olesiak Gaduła (3,290 p.)
wybrane 18 lutego 2017 przez rubiikk
 
Najlepsza
W sprawie książek nie pomogę, bo sam nigdy nie lubiłem uczyć się z papieru, ale może coś z tego przypadnie Ci do gustu ;)

podcast Przegrani na youtube - konkretne, choć trochę przydługie odcinki na różnie tematy z gamedevu, ze specjalistami z branży: https://www.youtube.com/watch?v=3nQhEToPn3M&list=PL84httZAd1XT2MdK5VL8eVOWtKr7g6tcT

A jak chodzi strikte o programowanie od strony technicznej to oficjalny kurs unity jest bardzo dobrej jakości: https://unity3d.com/learn/tutorials/topics/scripting

A tu z takich fajnych rzeczy od strony programistycznej, ale niekoniecznie poukładanych od początku do końca: http://quill18.com/unity_tutorials/ (z tych ciekawszych - obczaj "ways to indicate selected objects")

A tak poza tym, to najlepiej chyba robić gry, w końcu praktyka czyni mistrza i wogóle ;)

Powodzenia z gamedevem!

 

PS: bardzo fajny tutoral do blendera dla początkujących: https://www.youtube.com/watch?v=JYj6e-72RDs

Tylko trzeba patrzeć przez pryzmat tego, że jak robisz grafikę do gier, to oszczędzasz jak najwięcej na ilości verticli, żeby nie masakrować fps
komentarz 18 lutego 2017 przez rubiikk Obywatel (1,900 p.)
Dziękuję za kilka ciekawe materiały na yt ;)
+5 głosów
odpowiedź 17 lutego 2017 przez ribeiro Stary wyjadacz (11,440 p.)
Druga książka niewiele ma wspólnego z programowaniem gier - jest bardziej o biznesie. Polecam książkę Roberta Nystroma "Game Programming Patterns" w dobry sposób opisującą najwazniejsze wzorce i zasady w programowaniu gier, treść jest chyba w całości dostępna w internecie:

http://gameprogrammingpatterns.com/contents.html
2
komentarz 17 lutego 2017 przez Ehlert Ekspert (214,270 p.)

Wyprzedziłeś mnie cheeky Polecam świetna książka.

komentarz 18 lutego 2017 przez rubiikk Obywatel (1,900 p.)
Dziękuję za książkę. :)

Podobne pytania

+2 głosów
3 odpowiedzi 959 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 537 wizyt

93,113 zapytań

142,093 odpowiedzi

321,656 komentarzy

62,453 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...