• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

jak stworzone są ustawienia graficzne w grach

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
398 wizyt
pytanie zadane 5 lutego 2017 w Grafika i multimedia przez czujek22 Dyskutant (7,670 p.)
Witam. Na początek wspomnę, że nie wiedziałem gdzie umieścić temat.

Założyłem ten temat aby ktoś mógł rozwiać moje wątpliwości i poskromić ciekawość.

W grach mamy do dyspozycji ustawienia graficzne, od minimalnych do maksymalnych, ustawienia tekstur, cieni itd. Twórcy tworząc gre (graficzne elementy) posługują się ?teksturami?. Więc w jaki sposób jest możliwość zmienienia jakości tych tekstur? Z ustawień ultra, kiedy to wszystko ładnie wygląda do ustawień minimalnych, gdzie mamy rozmazane tekstury, niepasujące elementy, niewygładzone krawędzie itd. Czy twórcy robią kilka rodzajów tekstur, elementów pod dane ustawienie czy może tylko sama karta graficzna jest sprawcą zmian, a jeżeli tak to w jaki sposób to możliwe.

5 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 6 lutego 2017 przez Szejk Obywatel (1,510 p.)
Jest kilka sposobów.. np. tak jak mówisz zmniejszenie jakości tekstur.   ale w grach głównie chodzi o rendering z jaką dokładnością ma być przetworzony/wykonany dany element graficzny stworzony np. w blenderze. porównajmy to np. do filmu.  film po stworzeniu renderujesz na jakość hd / fullhd itp. tak samo jest z elementem graficznym.. renderujesz go do jakieś określonej jakości.. a w grze po prostu manewrujesz między tymi jakościami.
+1 głos
odpowiedź 6 lutego 2017 przez Benek Szeryf (92,970 p.)

Jeśli chodzi o wygładzanie krawędzi i podnoszenie jakości, to stosuje się mutlisampling. W tym polskim artykule jest to dobrze wyjaśnione. Aby zwiększyć wydajność, stosuje się też LOD-a do modeli, co oznacza tylko tyle, że wykonuje się kilka brył tego samego modelu złożonych z różnej liczby trójkątów. Jeśli renderuje się obiekt odległy, to wybierany jest model z małą ilością trójkątów (z małą ilością szczegółów), bo i tak ludzkie oko ma pewną graniczną zdolność rozdzielczą.

+1 głos
odpowiedź 6 lutego 2017 przez Mikołaj Kawczynski Dyskutant (9,160 p.)
Tak jak filmiki na serwera youtube są fullhd ale możesz obejrzeć w np. 720p - silnik pomija w tedy pomija co drógi piksel. Czyli odczytuje zamiast pikseli 1,2,3,4,5,6 to doczytuje 1,3,5,7
0 głosów
odpowiedź 6 lutego 2017 przez Bartłomiej Łaski Mądrala (5,100 p.)

Siemka 

Na modele nakłada się tekstury. Najpierw robi się model drzewa, samochodu, bohatera potem nakłada się teksturę czyli kolorki. Co do jakości grafiki to nie wiem jak wyglada to z teksturami, ale np silnik Unity już ma wbudowane ustawienia jakości cieni, anti-aliasing, tearing.

Masz tu link np do dokumentacji Unity: Quality settings Graphics settings

Pozdro :)

0 głosów
odpowiedź 6 lutego 2017 przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)
Co do jakości tekstur to gra może mieć w swoich assetach kilka wariantów tekstury dla każdego obiektu. Jakość tekstury przekłada się na jej rozdzielczość, a ta na wymaganą ilość pamięci operacyjnej i na karcie graficznej. Duże tekstury w połączeniu z małą ilością pamięci na karcie spowodują częste przeładowania.

Na jakość wpływają również filtry - efekty nakładane na scenę po jej wyrenderowaniu. Zwykły glow może być rozmyty przy użyciu 3 sampli lub 10 sampli, więcej sampli to ładniejszy efekt ale trwa dłużej. Można więc zbudować szader tak, żeby się kompilował na jedną z tych dwóch opcji w zależności od parametru.

Kolejna rzecz wpływająca na jakość to cienie - tu możemy sterować rozmiarem shadowmapy (im większa, tym mniej 'ząbków'), poziomem rozmycia krawędzi (jak w przypadku glowa).

Renderowaną scenę można upiększyć dodając do niej mgłę, odbicia i całą masę innych efektów, które w zależności od ustawień można włączać do całego procesu renderowania.

Podobne pytania

+7 głosów
7 odpowiedzi 817 wizyt
pytanie zadane 24 marca 2016 w Grafika i multimedia przez Dash Nałogowiec (29,650 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 395 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 254 wizyt
pytanie zadane 26 sierpnia 2020 w Systemy operacyjne, programy przez PanPrezes Obywatel (1,520 p.)

93,187 zapytań

142,203 odpowiedzi

322,013 komentarzy

62,513 pasjonatów

Advent of Code 2024

Top 15 użytkowników

  1. 2365p. - dia-Chann
  2. 2326p. - Łukasz Piwowar
  3. 2315p. - Łukasz Eckert
  4. 2301p. - CC PL
  5. 2269p. - Tomasz Bielak
  6. 2235p. - Łukasz Siedlecki
  7. 2232p. - rucin93
  8. 2006p. - Michal Drewniak
  9. 1946p. - Adrian Wieprzkowicz
  10. 1901p. - Mikbac
  11. 1744p. - rafalszastok
  12. 1734p. - Anonim 3619784
  13. 1733p. - Marcin Putra
  14. 1586p. - Dawid128
  15. 1480p. - ssynowiec
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...