• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wszystko z C++

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
+2 głosów
1,040 wizyt
pytanie zadane 22 maja 2015 w C i C++ przez niezalogowany

No i co można powiedzieć o C++? Zapraszam do oceniania C++, napisanie ciekawostek które się zna na jego temat, i opisanie bibliotek. No to ja zacznę :3

  • Został stworzony w 1983r. przez Bjarne Stroustrupa no i oczywiście jego nazwa pochodzi od jego poprzednika, czyli języka C, a te dwa plusiki obok niego oznaczają inkrementację (czyli że C++ jest o jeden lepszy od C ;))
  • Jedna z bibliotek do gier 2D: SFML, podobno najlepsza, nie wiem, jak używam tylko SFML-a ;)
  • Jedna z bibliotek do programów okienkowych: Qt, chyba też najlepsza, ale wiem na pewno, że jest lepsza od Buildera ;)

Teraz twoja kolej, a tutaj wam daję link do innego (mojego :3) pytania na podobny temat ;) https://forum.pasja-informatyki.pl/7254/ciekawostki-o-informatyce

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Bibliotek jest dużo i do różnych celów. SFML, SDL, Allegro to takie najbardziej znane biblioteki do C++ w przypadku gier. Do programów okienkowych polecane jest Qt, wxWidgets, GTK+, .NET. Dużo by rozpisywać ale C++ moim zdaniem to klasyk i podstawa, by go znać :)
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
O właśnie! Allegro to też biblioteka do gier 2D, ale jaka według ciebie jest lepsza? SFML, czy Allegro, bo trochę o tym poczytałem i wyszło mi że SFML lepszy O_o No i dlatego wybrałem SFML-a :3
komentarz 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Allegro i SDL są strukturalne, jednak nauka programowania obiektowego łatwiej przyjdzie z SFML, które już samo jest obiektowe i wymaga trochę myślenia, moim zdaniem to SFML lepiej się zająć choć nie mówię że hity nie powstają z pomocą innych bibliotek. Pomyśleć że Amnesia czy Starbound to akurat na SDL, co wyglądało że gry to nie jest aż tak czarna magia :D
komentarz 22 maja 2015 przez niezalogowany
No właśnie! Na początku się zdziwiłem, że Amnesię stworzono w bibliotece do gier 2D, ale potem się dowiedziałem, że przecież używano OpenGL :3
komentarz 22 maja 2015 przez adrian17 Ekspert (334,600 p.)
To, że duże gry (i na przykład Steam) używają SDLa, to nic dziwnego. Początkujący często kojarzą SDLa, SFMLa przede wszystkim z rysowaniem 2D, ale w praktyce ta funkcjonalność jest kompletnie ignorowana, bo to nie o to w tych bibliotekach chodzi. Ich podstawowym i najważniejszym celem jest proste, bezpieczne i uniwersalne tworzenie okna w systemie operacyjnem, zarządzanie jego zdarzeniami i stworzenie w nim kontekstu OpenGLa. OGL to biblioteka zajmująca się w 100% grafiką, nie obchodzą jej takie przyziemne problemy jak otwarcie okna w którym w ogóle będzie rysować - do tego właśnie służą takie biblioteki.
komentarz 22 maja 2015 przez Mister123450 Dyskutant (8,700 p.)
Na początku było zdziwienie ale dokładnie napisałeś :)

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 10,546 wizyt
pytanie zadane 6 listopada 2015 w C i C++ przez dariusz Obywatel (1,800 p.)
+1 głos
3 odpowiedzi 1,080 wizyt
pytanie zadane 7 stycznia 2016 w C i C++ przez Gowi Użytkownik (820 p.)

91,786 zapytań

140,452 odpowiedzi

316,848 komentarzy

61,134 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...