Jak zrobić coś takiego, że po kliknięciu na przycisk przechodzi się do nowego okna, ale nie żeby się nowe generowało tylko coś na wzór menu, tak jak w grach, np. klikamy opcje i wchodzimy w opcje potem możemy cofnąć i być w głównym menu. Póki co udało mi się zrobić coś takiego:
import javax.swing.*;
import java.awt.*;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.util.Objects;
public class Main extends JFrame implements ActionListener
{
JButton button_start, button_options, button_exit;
JLabel label_viewtext;
public Main()
{
setSize(720,480);
setTitle("app");
setLayout(null);
button_start = new JButton("Start");
button_start.setBounds(50,270,120,30);
add(button_start);
button_start.addActionListener(this);
button_options = new JButton("Opcje");
button_options.setBounds(50,320,120,30);
add(button_options);
button_options.addActionListener(this);
button_exit = new JButton("Wyjście z gry");
button_exit.setBounds(50,370,120,30);
add(button_exit);
button_exit.addActionListener(this);
label_viewtext = new JLabel("");
label_viewtext.setBounds(50, 50, 400, 50);
label_viewtext.setForeground(new Color(232, 95, 0));
label_viewtext.setFont(new Font("Arial", Font.BOLD, 40));
add(label_viewtext);
}
public static void main(String[] args)
{
Main window = new Main();
window.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
window.setVisible(true);
}
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
Object source = e.getSource();
if(source==button_start) {
label_viewtext.setText("Gra nie gotowa");
}
else if (source==button_options) {
label_viewtext.setText("Opcje nie gotowe");
}
else if (source==button_exit) {
dispose();
}
}
}