Od blisko 3 lat pracuje na 2 linii wsparcia ale na codzien wspolpracuje z pierwsza wiec mysle, ze cos moge podpowiedziec. Szukajac pracy spotkalem sie z pytaniami:
-Co to jest Active Directory i do czego sluzy.
-Jak zamapowac dysk/drukarke przez cmd albo systemowe gui.
-Co to jest i do czego sluzy rejestr.
-Jak dodac skrzynke shareowa w outlooku.
To takie najczesciej powtarzane. Do tego dochodza czesto i gesto symulacje rozmowy z uzytkownikiem sprawdzajace umiejetnosci miekkie, wszystko po angielsku lub innym wymaganym jezyku.
Wiele zalezy od pracodawcy natomiast pierwsza linia nie zajmuje sie w ogole zgloszeniami tylko je loguje w systemie i przerzuca do odpowienich kolejek. W niektorych firmach zajmuja sie dodatkowo absolutnymi podstawami jak proste instalacje, mapowanie dyskow i drukarek oraz udzielanie informacji uzytkownikom.
Ludzie ktorzy mysla powaznie o IT nie pracuja tam raczej dluzej niz rok czy dwa i uciekaja dalej kiedy maja juz co wpisac do CV.