• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wprowadzenie danych do tablicy poprzez podanie współrzędnej planszy.

Object Storage Arubacloud
+1 głos
145 wizyt
pytanie zadane 19 listopada 2016 w C i C++ przez kostiw Nowicjusz (170 p.)
edycja 19 listopada 2016 przez kostiw
Witam.

(C++)
Jestem studentem pierwszego roku. Na podstawach programowania otrzymałem do wykonania projekt. Mam napisać grę dla 2 osób w której każdy z graczy podaje współrzędne punktu na planszy a zadaniem programu jest umieszczenie w tym miejscu odpowiedniego znaku (o lub x w zależności który gracz podaje współrzędne). Kolumny oznaczone są od a - t a wiersze od 0 - 9. Nie wiem jak po podaniu współrzędnej np. a1 (podawane są obie jednocześnie) program ma wpisać w to miejsce tablicy znak. Myślałem o przypisaniu każdej literze cyfry, ale wciąż nie wiem jak program ma przeczytać oba znaki na raz i wpisać tam znak. Czy mógłby ktoś mnie lekko nakierować ?

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 19 listopada 2016 przez Moonshine Mądrala (6,360 p.)
Nie wiem jakich mechanizmów, bibliotek możesz używać w projekcie. Jeśli są to podstawy programowania to na pewno prowadzący nie będzie miał nic przeciwko jeśli użyjesz instrukcji switch. I wtedy dla np. wprowadzonego 'a' odwołasz się do komorki macierzy [1][jakasWartosc]. Jeśli 'b' to [2][jakasWartosc] itd.

Napisałeś też, że od 1 - k, a nie powinno być od a - k ?
komentarz 19 listopada 2016 przez kostiw Nowicjusz (170 p.)
Tak mój błąd, teraz sprawdziłem dokładniej polecenie. Nie ma żadnych restrykcji odnośnie bibliotek, kolumny są opisane od a - t.

Wciąż jednak nie wiem jak program ma czytać obie współrzędne na raz (a1). Można zrobić wszystkie kombinacje wierszy i kolumn lecz będzie to bardzo dużo kodu (20 * 10 kombinacji).
+1 głos
odpowiedź 19 listopada 2016 przez mrcnsct Nałogowiec (36,390 p.)