Hejka! Od 2 tygodni regularnie uczę się C++
Wczoraj zacząłem tworzyć pseudo tekstowego RPG'a.
Ocenicie progres,składnie, estetyke,etc?
Wszelakie porady mile widziane :D
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
#include <conio.h>
using namespace std;
string hero;
string enemy;
//hero
int lvl_hero=1;
int hp_hero=25;
int hp_hero_max=25;
int hero_str=1;
int dmg_hero;
int hero_weapon;
//wybor/zmienne
int enemy_val;
int choice;
int stan=0;
//przeciwnik 1
int dmg_enemy_1;
int hp_enemy_1=10;
int hp_enemy_1_max=10;
//przeciwnik 2
int dmg_enemy_2;
int hp_enemy_2=15;
int hp_enemy_2_max=15;
//ekwipunek
int weapon_1;
string weapon_1_name = "Miecz [1-3 DMG]";
int weapon;
int potion=0;
int gold=0;
//statystyki
int tura=0;
int pojedynek=0;
int main(){
cout << "Witaj poszukiwaczu przygod! Jak sie nazywasz?" << endl;
cin >>hero;
cout << "Milo mi Cie poznac " << hero << "!" << endl;
cout << endl;
getch();
cout << "Otrzymano "<<weapon_1_name << endl;
cout << endl;
weapon=1;
do{
cout << endl;
cout <<"-------------------------"<<endl;
cout << "1.Rozpocznij walke!" << endl;
cout << "2.Zobacz statystyki!" << endl;
cout << "3.Zobacz ekwipunek!" << endl;
cout << endl;
cout << "4.Wypij miksture!(+10 HP)"<< "["<<potion<<"] szt."<<endl;
cout << "5.Kup miksture! (50 Zlota)" << endl;
cout << "6.Zresetuj Gre" << endl;
cout << endl;
cout <<"-------------------------"<<endl;
cout <<"HP("<<hp_hero<<"/"<<hp_hero_max<<")"<<endl;
cout <<"Zloto("<<gold<<")"<< endl;
cout<<endl;
cin>>choice;
if(choice==1){
stan=1;
srand(time(NULL));
enemy_val=rand()%2+1;
if(enemy_val==1){
do{
cout << "Pojawia sie przeciwnik!" << endl;
cout << "-------------------------" << endl;
cout <<"To Dziki Pies! ("<<hp_enemy_1_max<< "HP)" << endl;
getch();
do{
cout << endl;
srand(time(NULL));
dmg_enemy_1=rand()%2+1;
cout <<"Przeciwnik uderza! Zadano " <<dmg_enemy_1<<" obrazen!" << endl;
hp_hero = hp_hero-dmg_enemy_1;
cout <<"Twoje HP: " <<hp_hero<< " " << endl;
cout <<"HP Przeciwnika: " <<hp_enemy_1<< " " << endl;
getch();
cout << endl;
srand(time(NULL));
dmg_hero=rand()%3+1;
cout <<"Atakujesz przeciwnika! Zadano " <<dmg_hero<<" obrazen!" << endl;
hp_enemy_1=hp_enemy_1-dmg_hero;
cout <<"Twoje HP: " <<hp_hero<< " " << endl;
cout <<"HP Przeciwnika: " <<hp_enemy_1<< " " << endl;
tura++;
getch();
}while(hp_hero >0 && hp_enemy_1 >0);
stan =0;
if(hp_enemy_1<=0){
gold += 50;
cout << endl;
cout<<"--------------------------"<<endl;
cout << "Przeciwnik pokonany!" << endl;
cout<<"--------------------------"<<endl;
cout<<endl;
cout << "Otrzymano [Zloto 50]" << endl;
cout << endl;
hp_enemy_1=hp_enemy_1_max;
pojedynek++;
}else{
gold -= 50;
cout << "Przegrales! Utracono[Zloto 50]" << endl;
}
}while(stan==1);
}if(enemy_val==2){
do{
cout << "Pojawia sie przeciwnik!" << endl;
cout << "-------------------------" << endl;
cout <<"To Ghul! ("<<hp_enemy_2_max<< "HP)" << endl;
getch();
do{
srand(time(NULL));
dmg_enemy_2=rand()%4+1;
cout << endl;
cout <<"Przeciwnik uderza! Zadano " <<dmg_enemy_2<<" obrazen!" << endl;
hp_hero = hp_hero-dmg_enemy_2;
cout <<"Twoje HP: " <<hp_hero<< " " << endl;
cout <<"HP Przeciwnika: " <<hp_enemy_2<< " " << endl;
getch();
cout << endl;
if(hp_hero <=0 || hp_enemy_2 <=0){
break;
}
srand(time(NULL));
dmg_hero=rand()%3+1;
cout <<"Atakujesz przeciwnika! Zadano " <<dmg_hero<<" obrazen!" << endl;
hp_enemy_2=hp_enemy_2-dmg_hero;
cout <<"Twoje HP: " <<hp_hero<< " " << endl;
cout <<"HP Przeciwnika: " <<hp_enemy_2<< " " << endl;
tura++;
getch();
}while(hp_hero >0 && hp_enemy_2 >0);
stan =0;
if(hp_enemy_2<=0){
gold += 75;
potion +=1;
cout << endl;
cout<<"--------------------------"<<endl;
cout << "Przeciwnik pokonany!" << endl;
cout<<"--------------------------"<<endl;
cout<<endl;
cout << "Otrzymano [Zloto 75]" << endl;
cout << "Otrzymano [Mikstura]" << endl;
cout<<endl;
hp_enemy_2=hp_enemy_2_max;
pojedynek++;
}else{
if(gold>=50){
gold -= 50;
}
cout<<endl;
cout << "Przegrales! Utracono[Zloto 50]" << endl;
cout<<endl;
}
}while(stan==1);
}
}
if(choice==2){
stan=2;
cout<<"Statystyki"<<endl;
cout<<"-------------------"<<endl;
cout<<"Imie: " <<hero<<endl;
cout<<"Poziom Postaci("<<lvl_hero<<")" << endl;
cout<<"Obecne HP(" <<hp_hero<< ")" << endl;
cout<<"Max HP(" <<hp_hero_max<< ")" << endl;
cout<<"Liczba pojedynkow(" << pojedynek <<")"<< endl;
cout<<"Liczba tur ("<<tura<<")"<<endl;
cout<<"-------------------"<<endl;
cout<< endl;
cout<<"Kliknij dowolny przycisk aby powrocic do menu"<<endl;
getch();
stan=0;
cout<<endl;
}
if(choice==3){
stan=3;
cout<<"Ekwipunek"<<endl;
cout<<"-------------------"<<endl;
cout<<"Bron(" <<weapon_1_name<< ")" << endl;
cout<<"Mikstury (" <<potion<< ")" << endl;
cout<<"Zloto ("<<gold<<")"<<endl;
cout<<"-------------------"<<endl;
cout<< endl;
cout<<"Kliknij dowolny przycisk aby powrocic do menu"<<endl;
getch();
stan=0;
cout<<endl;
}
if(choice==4){
if(hp_hero==hp_hero_max){}
if(hp_hero_max-11<hp_hero){
hp_hero+=(hp_hero_max-hp_hero);
}else{
cout << endl;
cout << "Odnowiono 10HP!" << endl;
cout << endl;
hp_hero +=10;
cout <<"HP("<<hp_hero<<"/"<<hp_hero_max<<")"<<endl;
stan=0;
}
}
if(choice==5){
if(gold<50){
cout << "Niewystarczająca ilosc zlota!" << endl;
break;
}
gold-=50;
potion+=1;
}
if(choice==6){
tura=0;
pojedynek=0;
gold=0;
hp_hero=hp_hero_max;
potion=0;
}
}while(stan==0);
return 0;
}