Najpopularniejszym językiem do silników jest C++ ze względu na duże możliwości, kontrole i wydajność.
Czy engine gier pisze się jak zwykle aplikacje i czy są do tego jakieś specjalne języki?
Tzn? Nie wiem co przez to rozumiesz, ale pisanie silnika nie jest niczym nadzwyczajnym. Pisze się to tak samo jak wszystko inne. Tyle, że musisz mieć świadomość, że cały czas piszesz coś z czego będą korzystać inni programiści, żeby napisać coś konkretnego (działającą grę). Nawet ukończony silnik to nadal abstrakcja.
I jak praktycznie wygląda warstw logiczna engine ?
Dam ci po prostu linka do rozwijającego się od kilku lat silnika pisanego przez (głównie) jednego gościa :
https://github.com/mosra/magnum
Jako że uczysz się dopiero od miesiąca, to niewiele z tego kodu zrozumiesz, ale być może da ci jakiś obraz, jak nie teraz to w przyszłości. Mosra (autor Magnum) ma ogromną wiedze i doświadczenie w C++ - ja też nie rozumiem wielu konstrukcji w tym kodzie.
Inny, znacznie prostszy przykład silnika:
https://github.com/TheCherno/Sparky (kod silnika w /Sparky-core)
Epic Games też daje wgląd do swojego prywatnego repo Unreal Engine po zalogowaniu się na ich stronie (wszystko jest napisane):
https://github.com/EpicGames
Jeszcze jeden przykład: REGoth tworzony przez degenerated1123. Też relatywnie prosty, tym bardziej, że tworzony z myślą o konkretnej grze:
https://github.com/degenerated1123/REGoth