• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra - kit czy hit?

Object Storage Arubacloud
–1 głos
270 wizyt
pytanie zadane 8 października 2016 w JavaScript przez Totek Użytkownik (860 p.)
Witam,

Jestem początkującym programistą, który dopiero się uczy. Byłby ktoś tak miły i powiedział jakim sposobem zrobić punkty w grze? Mam stworzoną grę w JavaScripcie jednakże chciałbym by można było zdobywać punkty, które zapisywane by były w bazie danych.

Pozdrawiam Totek.

2 odpowiedzi

–1 głos
odpowiedź 8 października 2016 przez syguts Bywalec (2,200 p.)
Jeżeli dobrze zrozumiałem chcesz aby użytkownicy mogli zdobywać punkty.  W takim razie w bazie danych musisz mieć tabele użytkowników. W momencie startu gry powinieneś umożliwić zalogowanie się użytkownikowi, czyli musiałbyś stworzyć metodę która sprawdzi podane dane przez użytkownika z tymi z bazy danych. Oczywiście hasło powinno być przechowywane w zaszyfrowanej postaci w bazie danych czyli przed sprawdzeniem powinieneś go zaszyfrować i porównywać z tym w bazie. Ponadto powinieneś jeszcze udostępnić mechanizm rejestracji nowych użytkowników. Jak już to zaimplementujesz to w bazie danych potrzebujesz nowej tabeli np. o nazwie ranking która ma 2 pola punktacja jako number oraz klucz obcy który jest id użytkownika. Poźniej juz po zalogowaniu na każdym etapie gry gdy chcesz dodać punkty użytkownikowi pobierasz aktualną wartość punktów dla danego użytkownika czyli tego zalogowanego (bo od zalogowanie cały czas pamiętasz jaki to użytkownik np. w zmiennej). Normalnie w aplikacjach webowych takie dane trzyma się w sesji. Zwiekszasz wartośc punktacji i aktualizujesz w bazie. To tak w szybkim skrócie.
komentarz 8 października 2016 przez Totek Użytkownik (860 p.)
Logowanie jak i rejestrację mam stworzoną. Trzymam podane informacje w sesji. Chodziło mi bardziej jak zaimplementować te punkty z javascript.