Mam program menu glowne (zalozmy gry) i w tym pierwszym kodzie wszystko jest okej, tylko chcialbym do niego dodac opcje ze gdy wejde do np. [ustawienia -> grafika] wroci mi do [ustawienia], a nie jak mam obecnie do [Menu glowne] . Wkleje kod pierwszy i kod drugi w ktorym probowalem to rozwiazac.
JEDEN:
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <cstdlib>
#include <conio.h>
using namespace std;
char znak, zapis, ustawienia, sterowanie;
void menu_glowne() //Funkcja ktora wywoluje menu glowne od pocztku 'void' nic nie potrzebuje do zwrotu
{
cout << "MENU GLOWNE" << endl;
cout<<endl<<"1. Nowa gra"<<endl;
cout<<"2. Wczytaj zapis"<<endl;
cout<<"3. Ustawienia"<<endl;
cout<<"4. Wyjscie"<<endl;
znak=getch();
switch(znak)
{
case '1':
{
system("cls");
cout<<"Uruchamianie..."<<endl;
}
break;
case '2':
{
system("cls");
cout<<"1. Zapis 1"<<endl;
cout<<"2. Zapis 2"<<endl;
cout<<"3. Zapis 3"<<endl;
cout<<"4. Powrot"<<endl;
zapis=getch();
switch(zapis)
{
case '1':
{
system("cls");
cout<<"Wczytywanie..."<<endl;
}
break;
case '2':
{
system("cls");
cout<<"Wczytywanie..."<<endl;
}
break;
case '3':
{
system("cls");
cout<<"Wczytywanie..."<<endl;
}
break;
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
break;
case '3':
{
system("cls");
cout<<"1. Grafika"<<endl;
cout<<"2. Dzwiek"<<endl;
cout<<"3. Sterowanie"<<endl;
cout<<"4. Powrot"<<endl;
ustawienia=getch();
switch(ustawienia)
{
case '1':
{
system("cls");
cout<<"Rozdzielczosc"<<endl;
cout<<"Detale"<<endl;
cout<<"Odleglosc renderowania"<<endl;
cout<<endl<<"Nacisnij 4 by wrocic"<<endl;
sterowanie=getch();
switch(sterowanie)
{
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
break;
case '2':
{
system("cls");
cout<<"Glosnosc ogolna"<<endl;
cout<<"Glosnosc dialogow"<<endl;
cout<<"Odglosy walki"<<endl;
cout<<endl<<"Nacisnij 4 by wrocic"<<endl;
sterowanie=getch();
switch(sterowanie)
{
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
break;
case '3':
{
system("cls");
cout<<"Klawiatura"<<endl;
cout<<"Myszka"<<endl;
cout<<"Pad"<<endl;
cout<<endl<<"Nacisnij 4 by wrocic"<<endl;
sterowanie=getch();
switch(sterowanie)
{
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
break;
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
break;
case '4':
{
exit(0);
}
break;
}
}
int main()
{
menu_glowne();
return 0;
}
DRUGI
#include <iostream>
#include <stdio.h>
#include <cstdlib>
#include <conio.h>
using namespace std;
char znak, zapis, ustawienia, sterowanie;
void settings()
{
system("cls");
cout<<"1. Grafika"<<endl;
cout<<"2. Dzwiek"<<endl;
cout<<"3. Sterowanie"<<endl;
cout<<"4. Powrot"<<endl;
ustawienia=getch();
switch(ustawienia)
{
case '1':
{
system("cls");
cout<<"Rozdzielczosc"<<endl;
cout<<"Detale"<<endl;
cout<<"Odleglosc renderowania"<<endl;
cout<<endl<<"Nacisnij 4 by wrocic"<<endl;
sterowanie=getch();
switch(sterowanie)
{
case '4':
{
system("cls");
settings();
}
break;
}
}
break;
case '2':
{
system("cls");
cout<<"Glosnosc ogolna"<<endl;
cout<<"Glosnosc dialogow"<<endl;
cout<<"Odglosy walki"<<endl;
cout<<endl<<"Nacisnij 4 by wrocic"<<endl;
sterowanie=getch();
switch(sterowanie)
{
case '4':
{
system("cls");
settings();
}
break;
}
}
break;
case '3':
{
system("cls");
cout<<"Klawiatura"<<endl;
cout<<"Myszka"<<endl;
cout<<"Pad"<<endl;
cout<<endl<<"Nacisnij 4 by wrocic"<<endl;
sterowanie=getch();
switch(sterowanie)
{
case '4':
{
system("cls");
settings();
}
break;
}
}
break;
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
void menu_glowne() //Funkcja ktora wywoluje menu glowne od pocztku 'void' nic nie potrzebuje do zwrotu
{
cout << "MENU GLOWNE" << endl;
cout<<endl<<"1. Nowa gra"<<endl;
cout<<"2. Wczytaj zapis"<<endl;
cout<<"3. Ustawienia"<<endl;
cout<<"4. Wyjscie"<<endl;
znak=getch();
switch(znak)
{
case '1':
{
system("cls");
cout<<"Uruchamianie..."<<endl;
}
break;
case '2':
{
system("cls");
cout<<"1. Zapis 1"<<endl;
cout<<"2. Zapis 2"<<endl;
cout<<"3. Zapis 3"<<endl;
cout<<"4. Powrot"<<endl;
zapis=getch();
switch(zapis)
{
case '1':
{
system("cls");
cout<<"Wczytywanie..."<<endl;
}
break;
case '2':
{
system("cls");
cout<<"Wczytywanie..."<<endl;
}
break;
case '3':
{
system("cls");
cout<<"Wczytywanie..."<<endl;
}
break;
case '4':
{
system("cls");
menu_glowne();
}
break;
}
}
break;
case '3':
{
system("cls") ;
settings();
}
break;
case '4':
{
exit(0);
}
break;
}
}
int main()
{
menu_glowne();
return 0;
}