• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie prostych gier w języku C++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
20,447 wizyt
pytanie zadane 8 sierpnia 2016 w C i C++ przez Antoni Zajac Nowicjusz (140 p.)

Witam! Właśnie skończyłem naukę obiektowego c++ na youtube dzięki kanałowi pana Mirosława Zelenta, który zresztą serdecznie polecam. Mam 14 lat i szczerze mówiąc jestem troszkę inny od moich kolegów. Zamiast grać w gry chciałbym umieć stworzyć coś sam nawet bardzo prostego (chodzi mi o prostą grę). Oczywiście potrafię programować w Builderze c++ programy okienkowe ale usłyszałem w jednym z filmów pana Mirosława (rzecz jasna c++ obiektowy. Bodajże odc. 10 ale nie jestem pewien) że w Builderze C++ się nie programuje gier. ( i szczerze mówiąc tak mi się wydawało )  Próbowałem znaleźć w internecie jakieś poradniki ale szczerze mówiąc nie znalazłem nic konkretnego. Zadaje tutaj pytanie: Z jakiej książki lub z jakiego poradnika mógłbym dowiedzieć się czegoś o programowaniu gier? Jeżeli natomiast uważacie, że posiadam zbyt mało umiejętności jakie powinna posiadać osoba pisząca gry to również napiszcie gdzie mógłbym zdobyć takie umiejętności. Szczerze mówiąc to o pisaniu gier nie wiem prawie nic. Przez ostatnie pół godziny o ile nie godzinę szukałem czegoś na ten temat i prawie niczego się nie dowiedziałem. Stwierdziłem, że zajrzę na te forum i tu uzyskam odpowiedz. :)

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Przepraszam za błędy ortograficzne, które zapewne można tu znaleźć, ale nie jestem dobry z Polskiego :)

1
komentarz 1 października 2017 przez Sebastian3630 Nowicjusz (120 p.)
Też mam 14 lat.
komentarz 5 maja 2023 przez sus Nowicjusz (100 p.)

gratulacje.blush

9 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Takich pytań chyba sporo już było, ale co mi tam. Zacznij od sfml, jest to biblioteka do programowania gier 2d. Polecam kurs pana Szymona S: http://szymonsiarkiewicz.pl/

Potem możesz przejść do opengl. Nagrywam z niego poradniki (biblioteka do gier 3d): https://www.youtube.com/watch?v=eZtjTY2nD9c
komentarz 9 sierpnia 2016 przez Antoni Zajac Nowicjusz (140 p.)

Dzięki wielkie :). Z kursu pana Szymona Siarkiewicza na pewno skorzystam. Życzę udanej działalności na yt. Jak się nauczę z kursu to postaram się zerknąć na twój (albo pana) kanał :)

+3 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez easytodo Mądrala (5,380 p.)

Polecam bibliotekę SFML, jest bardzo prosta i idealna do robienia prostych gier 2D. 

http://www.sfml-dev.org/tutorials/2.3/ <- Tutorial z oficjalnej strony

https://www.packtpub.com/game-development/sfml-game-development-example <- Książka

Co do umiejętności to polecam kupić dobrą książkę (będziesz zawsze miał pod ręką dobre źródło wiedzy) np:

http://helion.pl/ksiazki/jezyk-c-szkola-programowania-wydanie-vi-stephen-prata,cppri6.htm (mam, polecam)

Możesz też poczytać w sieci, polecam: http://xion.org.pl/productions/texts/coding/megatutorial/

komentarz 9 sierpnia 2016 przez Antoni Zajac Nowicjusz (140 p.)
Dzięki za informacje :) Skoro polecasz to kupię sobie książkę o c++.
+3 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez vanowikv13 Bywalec (2,740 p.)
jeśli chcesz czegoś się dowiedzieć o teori gier to polecam kanał na yt https://www.youtube.com/channel/UCeRQEfSlTJeh0nezitDIigw/featured
komentarz 8 sierpnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Daje plusa. Zdecydowanie warto przynajmniej kilkanaście (!) godzin na interesujące cie tematy wysłuchać. Tony wiedzy, bardzo polecam.
+2 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez MetRiko Nałogowiec (37,110 p.)
Polecam poszukać pod hasłem "SFML".
Simple and Fast Multimedia Library (w skrócie SFML) to biblioteka graficzna dla c++, która umożliwia właśnie m.in "tworzenie gier". Dzięki temu możesz np. narysować coś na ekranie oraz dodawać dźwięki/muzykę. Na stronie/blogu Szymona Siarkiewicza jest bardzo dobry kurs z SFML'a dla początkujących.
Link do strony SFML: http://www.sfml-dev.org/
Link do bloga: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/
+1 głos
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez niezalogowany
edycja 8 sierpnia 2016
Na razie się nie zajmuj żadną grą, bo jedynie skończyłeś kurs u Pana Zelenta, a to jest za mało, jak chcesz dobrze programować. Najlepiej kup książkę, ja polecam ,,Symfonię C++" Jerzego Grębosza, a następnie ,,Pasję C++", również od Jurka. To są moje ulubione książki, w odpowiedziach była już inna, ale ja ci polecam Symfonię ;) Jeśli chcesz zrobić tylko mała gierkę, ale coś takiego, to książki niby nie są ci za bardzo potrzebne. Ale jak chcesz programować, to na pewno nie zostaniesz na jakichś pierdółkach, więc polecam ci przeczytać te książki ;)

W odpowiedziach wiele osób polecało ci na początek bibliotekę do robienia gier, SFML. Jest to jak najlepszy wybór, tym bardziej dla początkującego. Biblioteka do robienia gier 2D, bardzo prosta w użyciu, ja nadal jej używam, bo zamierzam robić gry 2D.

Jeśli po tej bibliotece, będziesz chciał już robić gry 3D, to albo silnik do gier (Unreal, Unity), albo, tak jak już Avernis napisał, OpenGL, czyli biblioteka graficzna, 3D. Na tym już się za bardzo nie znam, więc nie pomogę ;) A jeśli będziesz chciał zostać przy 2D i robić już bardziej zaawansowane gry, czyli po prostu jakieś ciekawsze, większe, to najlepiej się zacząć uczyć jeszcze biblioteki fizycznej Box2D. Bardzo fajna biblioteka, aktualnie w niej robię dużo projektów, na razie dla edukacji, bo projekty robione z Box2D to wielka zabawa :)

Jak widzisz, niemało tego, trzeba by dużo się nauczyć, żeby robić jakieś sensowne gry. Ale jeśli chcesz po prostu zrobić jakąś mała gierkę, to chyba możesz od razu chwytać za SFML-a.

Miłego kodowania życzę ;)

Edit: co za troll dał nam po łapce w dół? O_o Może po prostu przestanę próbować innym pomóc, bo za takie coś to ja dziękuję. Idioci po prostu...

Edit 2: nie no, autorowi pytania też ktoś dał, co to za paranoja, po prostu zlot trolli.
2
komentarz 8 sierpnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

A ja nie polecam książki Symfonia C++... http://forum.pasja-informatyki.pl/146359/pomoc-w-nauce?show=147831#c147831 Już lepiej wybrać Od zera do gier kodera jeśli chodzi o C++...

komentarz 8 sierpnia 2016 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Niw rozumiem czemu nie polecasz mu napisac prostej gry telatowej opartej o zdobyta wiedze? Jest to jak najbardziej mozliwe....
komentarz 8 sierpnia 2016 przez niezalogowany
@jpacanowski - mi ten luźny styl odpowiada, dlatego bardzo tą książkę lubię. Niestety, niektórzy wolą sztywny język, w którym jest pokazane bez zbędnego gadania o co chodzi, bez jakichś historyjek. Ale ja takie coś lubię, bo ta książka nie tylko uczy programowania, ale też fajnie się to czyta. Trudno, o gustach się nie dyskutuje.

@krrr123 - no jak nie? Przecież napisałem, że jeśli chodzi o jakąś prostą gierkę, to jak najbardziej, pewnie ma wystarczającą do tego wiedzę.
komentarz 8 sierpnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Nie chodzi mi o to czy sztywny język czy nie, ale czasami na forum pojawiają się osoby które na kompilator mówią komplikator...

http://forum.pasja-informatyki.pl/78020/w-code-block-nie-dziala-mi-komplikator-wlacza-sie-ale-jest-pusty

albo programowanie orientowane obiektowo:

http://forum.pasja-informatyki.pl/116879/2016r-a-symfonia-c-standard-warto?show=116900#a116900

1
komentarz 8 sierpnia 2016 przez niezalogowany
  1. I myślisz, że ten ktoś, kto napisał "komplikator", napisał tak, bo uczył się z Symfonii? A to nie było jego przejęzyczenie, bądź nawet literówka? Albo po prostu nie wiedział, że to jest kompilator, a nie "komplikator".
  2. No i co z tego? Programowanie orientowane obiektowo. To jest jakaś tragedia? Programowania orientowane na obiekty. Tak, wiem, dziwnie to brzmi i sam tak nie mówię, ale co z tego?

To wygląda trochę tak, jakbyś uważał, że wszyscy, którzy czytają tą książkę, to ludzie, którzy nie umieją programować i nie znają się na programistycznym słownictwie. Jakbyś specjalnie ją ubrzydzał innym. Ja ją przeczytałem i jakoś nie mówię "komplikator", "programowanie orientowane obiektowo", nie piszę nazw klas z małej litery i nie tworzę nazw zmiennych po polsku. Jak ktoś jest wystarczająco kumaty i serio chce programować, to się nauczy i wszystko ogarnie.

0 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
edycja 8 sierpnia 2016 przez jpacanowski

C++Builder to środowisko RAD i służy raczej do programowania aplikacji. Jeśli gry 2D to polecam SFML i zainteresuj się lepiej Visual C++ niż C++Builderem.

Stąd:
http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-SFML-2-x-C++/460
http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-kurs-dla-poczatkujacych/

0 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez MichuDev Pasjonat (20,300 p.)
Na pewno znajomość języka w którym piszesz jest bardzo ważna. Jak poważnie myślisz o C++ polecam nauczyć się standardowej biblioteki, szablonów, znać dobrze wskaźniki i wiele innych. Raczej w C++ Builder nie napiszesz super produkcji. Warto poznać jakiś silnik gier np. Unreal Engine.
–1 głos
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)

Jest taka książka, darmowa (czyli taka, jaką Polacy najbardziej lubią). Jej tytuł to: Od zera do gier kodera liczy sobie 558 stron A4 ale na szczęście to jest elektroniczne 558 stron A4. Znaleźć ją w internecie nie będzie trudno, wystarczy zapytać wujka Google, ale żeby ci jakaś żyłka nie pękła z przemęczenia podaję linka: tutaj.

komentarz 8 sierpnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
On nie szuka kursu C++
komentarz 8 sierpnia 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)

Z jakiej książki lub z jakiego poradnika mógłbym dowiedzieć się czegoś o programowaniu gier?

 

komentarz 8 sierpnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

A gdzie tam masz o programowaniu gier w tutorialu Od zera do gier kodera autorstwa Xiona? Bo ja widzę tam tutorial C++ oraz co nieco o Windows API...

komentarz 9 sierpnia 2016 przez obl Maniak (51,280 p.)

Strona 142:

Nareszcie możemy uruchomić swoje ulubione środowisko programistyczne, wspierające ulubiony język programowania C++ i zacząć właściwe programowanie zaprojektowanej już gry. Uczyń to więc, stwórz w nim nowy projekt, nazywając go dowolnie, i czekaj na dalsze rozkazy ;D

–2 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2016 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
Jakoś trudno mi wyobrazić sobie 14-letniego programistę. Od obejrzenia kursów M. Zelenta do programowania jest bardzo długa droga.

Rozwiąż SAMODZIELNIE choćby jedno zadanie ze SPOJA w kategorii ŚREDNIE a uznam że jesteś gotów na pisanie gier. Jeżeli jednak nie jesteś w stanie tego zrobić a tak właśnie sądzę to ćwicz i ucz się podstaw.
komentarz 8 sierpnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Lol, wbił i ocenia XD A jak ma sie uczyć nie pisząc gier? (nie odpowiadaj)
komentarz 8 sierpnia 2016 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)
A jak ma pisać gry nie potrafiąc rozwiązywać zadań na poziomie gimnazjum? Co może umieć nawet zdolna osoba po ukończeniu 1 klasy gimnazjum? Wybacz ale z taką wiedzą matematyczną to co najwyżej można napisać grę w 20 pytań.
komentarz 8 sierpnia 2016 przez manjaro Nałogowiec (37,390 p.)

Przecież w 1 gimnazjum nie ma jeszcze nawet wzorów na podstawowe pola figur (trójkąt, prostokąt), nie ma procentów, potęg, pierwiastków . Nie ma twierdzenia Pitagorasa.  Jaką grę chcesz napisać bez tego? O mam kółko i krzyżyk by dało radę. A jak mniemam jego znajomość języka programowania jest zapewne taka sama jak znajomość matematyki to nawet kółka i krzyżyk nie napisze. I wiem co mówię bo uczę matematyki w gimnazjum i liceum i znam poziom wiedzy uczniów. Bystry licealista potrafi bardzo wiele ale początkujący gimnazjalista niestety nie ma wiedzy wystarczającej aby ruszyć z czymkolwiek.

 

komentarz 9 sierpnia 2016 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Wzory na pole trójkąta itd są w podstawówce. Poza tym to żaden argument. Programujac uczysz się na bieżąco tego co potrzebujesz (Google ci powie czego potrzebujesz ). Poza tym nie zawsze musisz wiedzieć co i jak. Ja jeszcze nie dawno nie miałem pojęcia o macierzach, teraz mam jakąś podstawową wiedzę i to wystarcza, a większość robią za ciebie biblioteki.
1
komentarz 9 sierpnia 2016 przez Antoni Zajac Nowicjusz (140 p.)
Wszystko co wymieniłeś jest XD :)

Podobne pytania

–1 głos
2 odpowiedzi 363 wizyt
pytanie zadane 9 sierpnia 2016 w Java przez james30k Bywalec (2,260 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 3,147 wizyt
pytanie zadane 1 kwietnia 2016 w C i C++ przez HakierBonzo33 Początkujący (270 p.)

92,579 zapytań

141,429 odpowiedzi

319,657 komentarzy

61,963 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...