Wykonywanie na tysiącach obiektów na raz? Musisz je zorganizować i umieścić w tablicy bądź jakimś kontenerze. Tworzysz powiedzmy grę Space Invaders. Masz 30 kosmitów, które co sekundę poruszasz o jeden w dół. Żeby zrobić to czysto i łatwo, tworzysz tablicę 30 elementową kosmitów, każdy kosmita jest w jednej szufladce. Jeżeli chcesz wszystkie potworki przesunąć, używasz pętli iterującej przez całą tablicę i wykonującej na każdym elemencie odpowiedni ruch.
Tworzenie dużych ilości obiektów odbywa się analogicznie, w pętli. Tworzysz tablicę 30 elementów, następnie pętle która wykona się 30 razy, tworząc w kolejnych szufladkach nowe obiekty. Taki kod będzie króciutki i czysty, a pozwoli stworzyć dowolną liczbę obiektów na raz.
Oczywiście używanie standardowych tablic jest nieporęczne, o czym sam się szybko przekonasz, dlatego gdy ogarniesz koncepcję zarządzania większą ilością obiektów, polecam poczytać o kontenerach STL, przede wszystkim o std::vector.