• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ czy C# dla początkującego, UE czy Unity?

Object Storage Arubacloud
+1 głos
4,614 wizyt
pytanie zadane 11 kwietnia 2016 w C i C++ przez Dawid Patko Nowicjusz (130 p.)
Tak jak w temacie stoję przed wyborem i nie wiem. Dużo zależy też od silnika, nie wiem który będzie lepszy dla początkującego. Od czego zacząć moją przygodę z grami 3D?

8 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 11 kwietnia 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Dla totalnego początkującego polecam jednak Unity i C#.
Jak się nauczysz C# i używanie Unity to będziesz lepiej sobie radził z C++ i UE później.
UE jednak jest dość trudny moim zdaniem w zrozumieniu na początek.

Możesz zaczynać od C++ i UE jak chcesz ale będziesz miał trudniejszy start.
komentarz 11 kwietnia 2016 przez Dawid Patko Nowicjusz (130 p.)
Ale jednak te podstawowe podstawy że to tak ujmę umiem w C++ a C# w ogóle nie znam, dlatego już zdecydowałem się na Unreal Engine. Start może będzie i troszkę trudniejszy, ale podobno UE ma lepsze możliwości
komentarz 17 lipca 2016 przez niezalogowany
Fajnie, że się zdecydowałeś na UE, bo jak sam napisałeś, ma o wiele więcej możliwości, jest bardziej zaawansowany itp. Ja jeszcze tylko dodam, że znajomość C# prawie w ogóle nie jest potrzebna do pisania skryptów w Unity. Unity to była moja pierwsza styczność z programowaniem, a pisania skryptów się nauczyłem. Później się dowiedziałem, jak wygląda C# (ogólnie już zacząłem się bardziej interesować programowaniem i już co nieco umiałem z C++ i się dalej uczyłem) i mogę stwierdzić, że C# a skrypty w C# w Unity to co innego. Jedynie składnia ta sama, czyli klasy, zmienne itd. Ale i tak wszystko jest w dokumentacji Unity, więc nie trzeba wcale znajomości C#. Ale i tak lepiej, że zaczynasz od UE, jest po prostu lepszy ;)

Miłego tworzenia gier życzę ;)
+1 głos
odpowiedź 11 kwietnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
UE jest lepszy po gry na pc, a unity pod urządzenia mobilne z racji tego że unity obsługuje reklamy itp, a UE ma o wiele lepszą grafikę. Ja bym polecał zacząć z SFML(chyba że już umiesz robić 2d) żeby poznać podstawy robienia gier, potem dopiero przejść pod openGL lub Silnik. Jako silnik polecam na start UE ponieważ nawet jak czegoś nie będziesz umiał "wykodzić" to jest on wyposażony w blueprint i możesz stworzyć profesjonalną grę nie pisząc ani linijki kodu.
komentarz 17 lipca 2016 przez niezalogowany

UE ma o wiele lepszą grafikę

W sensie, że w grach mobilnych? Bo gry na PC-ty zrobione w UE zwykle wyglądają przepięknie ;)

komentarz 18 lipca 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Pc, oczywiście
0 głosów
odpowiedź 11 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Ja zaczynałem od C++ z OpenGL.
komentarz 11 kwietnia 2016 przez Dawid Patko Nowicjusz (130 p.)
Jak myślisz lepiej zacząć tak czy od razu w programie; w tym przypadku Unreal Engine?
komentarz 11 kwietnia 2016 przez niezalogowany
ogl jest fajny, tylko że to praktycznie żaden "silnik" w powszechnym rozumieniu tego wyrażenia, jest dość niskopoziomowy i nie wiem czy byś się nie zniechęcił

UE4 daje spore możliwości i z tego co widziałem jest całkiem fajny lecz jednocześnie dość rozbudowany więc polecam poprzeglądać przykłady dostępne na stronie UE4.

Ale jasne możesz zacząć od UE4
komentarz 11 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
Zaznaczam, że wiem iż OpenGL to nie silnik ;) Po prostu na początku lepiej zobaczyć jak to wszystko działa od środka, a dopiero później brać się za gotowce.
0 głosów
odpowiedź 11 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Kiedyś pisałem o tym art: http://szymonsiarkiewicz.pl/artykuly/gamedev/wybor-technologii-do-pisania-gier/

Jednak teraz radziłbym ci się zastanowić czym konkretnie chcesz się zajmować (desktop vs mobile), następnie radziłbym ci wybrać jakiś silnik Unity lub UE4 (krok pośredni czyli SFML o którym pisałem w arcie możesz pominąć), ale tutaj do poznania silnika i podstawowej mechanik radziłbym ci zrobić na początku grę 2D szczególnie że nie miałeś wcześniej styczności z gamedevem
komentarz 11 kwietnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
To samo ja napisałem, ale pan dał linka
komentarz 11 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Ja raczej odradziłem SFML, ty poleciłeś ;)
komentarz 11 kwietnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Dlaczego niby by odradzać? Łatwo się można nauczyć przesuwania z vectorem itp, oraz rozwiązywania problemów w trybie graficznym
komentarz 11 kwietnia 2016 przez niezalogowany
Z jednej strony wie dokładnie co się będzie działo, z drugiej jeżeli zacznie od większego silnika to uzyska od razu potężne narzędzie do pisania gier
1
komentarz 12 kwietnia 2016 przez Avernis Nałogowiec (27,400 p.)
Zabrzmiało to trochę tak jak propozycja startu od programowania obiektowego xD
0 głosów
odpowiedź 12 kwietnia 2016 przez Konkord360 Początkujący (310 p.)
Osobiście od siebie mogę polecić rozpoczęcie swojej przygody wraz z unrealem oraz c++. C++ uczę się od dłuższego czasu a unreala zacząłem ogarniać od dwóch i pół miesiąca i muszę powiedzieć że czas spędzony z tym silnikiem był bardzo owocny, o ile nie stworzyłem wielu gier to dzięki ich oficjalnemu kanałowi na YouTube oraz bardzo sympatycznemu zespołowi nauka jest czystą przyjemnością a idzie szybciej niż by się chciało :D Dodatkowo dochodzą Blueprinty czyli jakby środowisko do programowania dzięki któremu kod wygląda przystępniej i zawsze jest to coś nowego, a możliwości Blueprintów są takie same jak zwykłego kodu C++(który też jest przerobiony na potrzeby unreal). Podsumowując, osobiście szczerze mogę polecić UE4 aczkolwiek program ten ma większe wymagania sam w sobie a nowy użytkownik może się przerazić nadmiarem rzeczy na start ale jest multum poradników, dzięki którym jestem pewien że się nie pogubisz i z pewnością stworzysz coś ciekawego :D
Pozdrawiam i życzę powodzenia w nauce!
0 głosów
odpowiedź 12 kwietnia 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
To zależy, jeśli chcesz robić silniki gier i działać na UE to c++ jeśli chcesz tylko robić gierki na gotowych silnikach to c#
0 głosów
odpowiedź 17 lipca 2016 przez marek czuma Nowicjusz (220 p.)
Baaaardzo polecam Unity, według mnie to naprawdę mega silnik. Nie wiem jak tam stoisz z językiem, jeśli nic w C# nie robiłeś to polecam mój artykuł o C# i .NET od 0 (http://www.marekczuma.pl/2016/07/15/c-net-oop-czyli-jak-programowac-ladnie-i-zgrabnie/). Jeśli umiesz C#, to tym bardziej atakuj Unity!
–3 głosów
odpowiedź 11 kwietnia 2016 przez niezalogowany
z całą pewnością c++, nie radziłbym zaczynać od c# ani javy
komentarz 11 kwietnia 2016 przez niezalogowany
w sumie pomyślałem, że przyda się określić czemu, c++ jest dobrym językiem na start ponieważ nie jest jak c# czysto obiektowy, można w nim pisać wygodnie proste programy
komentarz 11 kwietnia 2016 przez Dawid Patko Nowicjusz (130 p.)
Ale jak to jest z silnikami? Z tego co słyszałem Unity jest prostszy do ogarniecia. Czytałem to tu:

http://bartekcichocki.pl/2014/08/jak-stworzyc-gre-cz-1-przeglad-silnikow/
komentarz 11 kwietnia 2016 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
i nie tylko proste ;D
komentarz 14 lutego 2017 przez ZhRi0 Nowicjusz (100 p.)
A Unreal jest płatny czy darmowy?

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 746 wizyt
pytanie zadane 10 października 2017 w C i C++ przez Noctuis Nowicjusz (220 p.)
+2 głosów
4 odpowiedzi 318 wizyt
pytanie zadane 21 lipca 2016 w Sprawy forum przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...