C# jak już wspomniałeś kładzie nacisk na prostotę ale ma swoje ograniczenia. Różnice między C# a C++ pojawiają się oczywiście w momencie większego skomplikowania projektu i o ile w aplikacjach desktopowych z przeznaczeniem korporacyjnym tych różnic jest niewiele to w aplikacjach naukowych czy bardziej wymagających aplikacjach typu "close to the metal" tych różnic jest więcej. To samo z grami. Wiedźmina 3 czy Crysisa 3 w Unity nie zrobisz z takim samym efektem jak w C++ ale jest wiele przykładów gier stworzonych w Unity które odniosły duży sukces przy mniejszym nakładzie pracy i środków na nie przeznaczonych. Świeży przykład "Cuphead", nie jest to gra jakoś super bardzo wymagająca jeśli chodzi o proces tworzenia oczywiście w porównaniu do gier typu AAA ale jak widać z dobrym pomysłem i 3-osobową ekipą dało się to zrobić. Pokemon Go, Firewatch, Pilars of Eternity, Inside czy Fallout Shelter są przykładami podobego typu gier, które o wiele łatwiej i szybciej robi się w Unity i jeśli celujesz w takie projekty to weź C#, jeśli jednak chcesz czegoś więcej to C++.