Witam.
Kiedyś napisałem taki bardzo prosty program do gry w statki w konsoli. Cóż za frajda, 9 pól które trzeba wpisywać ręcznie. Teraz już programuje GUI i postanowiłem, tak dla siebie, że te statki napiszę w graficzny sposób. Jeszcze nie umiem podmieniać tła, więc wszystko jest czysto schematycznie. Teraz czas na pytania:
1. Gdzie umieścić losowe ustawianie statków w tablicy 9x9, zachowując jednocześnie zasady statków (nie mogą się stykać)? W konstruktorze okna? W main? Stworzyć JMenu i dać opcje "Nowa gra" i tam? Kod:
https://dpaste.de/xRcb
2. Jak się zabrać za napisanie takiego algorytmu, który by sam losował gdzie i w jaki sposób rozłożyć statek (w poziomie czy w pionie)?
3. Jak zrobić tak, żeby na określony czas uniemożliwić graczowi naciskanie przycisków, nie chodzi mi tutaj o setEnabled (czy jakoś tak), chcę żeby jakoś to wyglądało. Ewentualnie na jakiś czas (fajnie byłoby jakby komputer udawał, że myślenie zajmuje mu około 1 sekundy) wyłączyć ActionListenera dla przycisków.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Jeśli macie jakieś rady, przydatne funkcje etc. który by mi pomogły w tym "projekcie (?)" będę wdzięczny. Z góry dzięki za odpowiedź.
Ps: mam pewien pomysł odnośnie tego, tzn powiększyłbym tablice z współrzędnymi z 9x9 na 10x10 jednocześnie tworząc tylko 9x9 przycisków. Wypelnilbym (inną, która przechowywalaby w jakiś sposob informacje, czy statek się tam znajduje) tablicę nie typem boolean tylko int, najpierw wszędzie na 0. Potem wylosowalbym jakaś parę liczb i wypelnilbym pola statku np 1, a obok w pętli 2. I pętla while bym ustawil wszystkie statki. W miarę dobry pomysł?