• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra w javie/c#/c++

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
481 wizyt
pytanie zadane 8 lutego 2017 w Java przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
Cześć forumowicze ;) Mam ambitny plan na stworzenie gry. Będzie to gra indie, lecz mam pewien dylemat czy lepiej użyć do tego javy+libgdx czy np c# z unity. Co o tym sądzicie? I jeszcze jedno pytanko czy jest jakiś sposób na programowanie w c# na macu ? Pozdrawiam.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2017 przez Adrian Spora Mądrala (5,100 p.)
Rozwizanie C# + Unity będzie na pewno prostsze, szybsze i przyjemniejsze niż Java + LibGdx, jeśli z żadn z tych technologii nie miałeś wcześniej styczności.

W LibGdx będziesz musiał tworzyć wszystko bardziej niskopoziomowo, za to w Unity piszesz się krótkie skrypty w c#, które podpina się do odpowiednich obiektów w grze. A co do samych języków to s one bardzo podobne i maj podobne możliwości, ale C# wydaje się bardziej przyjemniejszy i sam w sobie ma bardziej user-friendly rozwizania. Przynajmniej tak było przed Java 8.

Co do programowania w C# na Mac'u to możesz to robić bezproblemowo w edytorze Unity.
komentarz 8 lutego 2017 przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
edycja 8 lutego 2017 przez NeAst
Hmm a c++ z sfml, czy jednak nadal zostac przy c# ? I czy w tym unity personal(darmowy)

tez znajdę edytor kodu czy jest on tylko w płatnych wersjach?
komentarz 8 lutego 2017 przez niezalogowany
Celuj raczej w Unity i tak jest on darmowy, ale do pewnego momentu (poczytaj o licencjach na Unity).

I tak, z Unity przychodzi IDE: MonoDevelop, opcjonalnie możesz skorzystać też z VisualStudio
+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Zależy od tego co to będzie za gra.
Jeżeli wiesz że dasz radę napisać wszystko ręcznie, to polecam C++ i SFML.
Jeżeli gierka ma być prosta, to Unity to overkill.
Jeżeli gra będzie wymagała fizyki której napisać nie potrafisz, możesz spróbować użyć silnika fizycznego Box2D.
Pozdrawiam.
komentarz 8 lutego 2017 przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
Zastanawiam się w czym ładniej ta gra wyjdzie unity/sfml ?
komentarz 8 lutego 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Zależy od twoich umiejętności graficznych.
SFML wspiera shadery :)
0 głosów
odpowiedź 8 lutego 2017 przez RogerB Gaduła (3,370 p.)
W c# też można wszystko samemu bez Unity. Ogarnij temat o XNA Game Studio.

Może najlepiej napisz w takim języku, w którym się najlepiej czujesz, orientujesz.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 2,245 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2016 w Java przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 1,338 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 202 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2021 w C# przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...