• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra w javie/c#/c++

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
574 wizyt
pytanie zadane 8 lutego 2017 w Java przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
Cześć forumowicze ;) Mam ambitny plan na stworzenie gry. Będzie to gra indie, lecz mam pewien dylemat czy lepiej użyć do tego javy+libgdx czy np c# z unity. Co o tym sądzicie? I jeszcze jedno pytanko czy jest jakiś sposób na programowanie w c# na macu ? Pozdrawiam.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2017 przez Adrian Spora Mądrala (5,100 p.)
Rozwizanie C# + Unity będzie na pewno prostsze, szybsze i przyjemniejsze niż Java + LibGdx, jeśli z żadn z tych technologii nie miałeś wcześniej styczności.

W LibGdx będziesz musiał tworzyć wszystko bardziej niskopoziomowo, za to w Unity piszesz się krótkie skrypty w c#, które podpina się do odpowiednich obiektów w grze. A co do samych języków to s one bardzo podobne i maj podobne możliwości, ale C# wydaje się bardziej przyjemniejszy i sam w sobie ma bardziej user-friendly rozwizania. Przynajmniej tak było przed Java 8.

Co do programowania w C# na Mac'u to możesz to robić bezproblemowo w edytorze Unity.
komentarz 8 lutego 2017 przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
edycja 8 lutego 2017 przez NeAst
Hmm a c++ z sfml, czy jednak nadal zostac przy c# ? I czy w tym unity personal(darmowy)

tez znajdę edytor kodu czy jest on tylko w płatnych wersjach?
komentarz 8 lutego 2017 przez niezalogowany
Celuj raczej w Unity i tak jest on darmowy, ale do pewnego momentu (poczytaj o licencjach na Unity).

I tak, z Unity przychodzi IDE: MonoDevelop, opcjonalnie możesz skorzystać też z VisualStudio
+1 głos
odpowiedź 8 lutego 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Zależy od tego co to będzie za gra.
Jeżeli wiesz że dasz radę napisać wszystko ręcznie, to polecam C++ i SFML.
Jeżeli gierka ma być prosta, to Unity to overkill.
Jeżeli gra będzie wymagała fizyki której napisać nie potrafisz, możesz spróbować użyć silnika fizycznego Box2D.
Pozdrawiam.
komentarz 8 lutego 2017 przez NeAst Obywatel (1,170 p.)
Zastanawiam się w czym ładniej ta gra wyjdzie unity/sfml ?
komentarz 8 lutego 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
Zależy od twoich umiejętności graficznych.
SFML wspiera shadery :)
0 głosów
odpowiedź 8 lutego 2017 przez RogerB Gaduła (3,370 p.)
W c# też można wszystko samemu bez Unity. Ogarnij temat o XNA Game Studio.

Może najlepiej napisz w takim języku, w którym się najlepiej czujesz, orientujesz.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 2,380 wizyt
pytanie zadane 8 kwietnia 2016 w Java przez Aisekai Nałogowiec (42,190 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 1,377 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 236 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2021 w C# przez kubaa322 Użytkownik (710 p.)

93,028 zapytań

141,991 odpowiedzi

321,294 komentarzy

62,375 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...