• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ czy C# trudny wybór

Object Storage Arubacloud
0 głosów
3,929 wizyt
pytanie zadane 29 marca 2016 w C i C++ przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
Witam mianowicie chodzę do 3 klasy gimnazjum i zacząłem się rok temu uczyć c++ juz umiem podstawy i od niedawna zacząłem czytać symfonia c++ pana Jerzego grębosza, już za rok musze wybrać liceum chciałbym robić w przyszłości gry i na szczęście w tym roku otwierają liceum kreacji gier gdzie pójde, tylko problemem jest ze tam używają środowiska Unity c# i js a ja się uczyłem juz c++ oraz trochę Unreal engine się uczyłem pisać i mam pytanie czy kontynuować naukę c++ I unreal engine czy odstawić sobie c++ I brać się za c# i unity ? Jeszcze gdybym po nauczenia się c++ mógłbym łatwo się c# nauczyć?

6 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 29 marca 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)

liceum kreacji gier gdzie pójde

YY what ??? Zapewne pójdą tam tacy maniacy co lubią jedynie grać i może z jeden lub dwóch uczniów na klasę którzy coś rozumienia i z czym się to je. Co do gier to pisze się je w C++ bo to jest język natywny, a w grach optymalizacja to klucz do sukcesu. Co do C#. To C# jest bardzo potężnym językiem ( nie koniecznie do gier ). Unity to silnik do małych gier. Osobiście to bym polecił naukę obu języków równolegle. C++ by naklepać coś gdzie zależy na prędkości, a C# do postawienia strony, zrobienia jakiejś aplikacji na kompa czy coś

komentarz 29 marca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
No pewnie tak ale to prywatna też . I tam jest wsparcie od techlandu i ktoś tam z techland podobno uczy ja tam idę bo bardzo chce się nauczyć robienia gier a reszta klasy może tylko trochę spowolnić rozwój
komentarz 29 marca 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)

a reszta klasy może tylko trochę spowolnić rozwój

Oj jak grubo możesz się mylić to sobie nawet nie zdajesz sprawy. Wszystko co się tam nauczysz to tylko twój wolny czas poświęcony w to 

komentarz 29 marca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
Now domu też się douczam c++
komentarz 29 marca 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
Pójdziesz do tej szkoły i po pół roku  przypomnisz sobie ten temat i przejrzysz na oczy jakie są realia
komentarz 29 marca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
no ale nieżaleznie od reszty to i tak w domu będę się douczał .
komentarz 30 marca 2016 przez ZakosiliMiNeta Nałogowiec (30,870 p.)
Nauka inwidualna, a douczanie to trochę inne pojęcia
komentarz 31 marca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
no to nauka indywidualna :)
0 głosów
odpowiedź 29 marca 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
Jeśli chcesz tworzyć gry to lepiej C++, c++ jest językiem w którym się pisze silniki gier, a C# jest w tworzeniu gier jest używany głównie w Unity.
komentarz 29 marca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
A te bardziej profesjonalne gry teraz na pc xbox one i ps4 to są częściej pisane w c++ czy w c# bo Unreal engine i cryengine mają chyba większe możliwości niż unity ale ja się nie znam za bardzo jeszcze
komentarz 29 marca 2016 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
UE i CryEngine mają większe możliwości ale większe firmy raczej tego używają. A całkiem poważne studia (CDPR, Activision itd) piszą swój silnik od podstaw (w c++).
komentarz 29 marca 2016 przez MetGang Nałogowiec (34,360 p.)
Ubisoft przy tworzeniu AC: Unity (czyli raczej przy większości swoich gier, a przynajmniej asasynów) używał C++ do silnika i C# do edytora.
komentarz 29 marca 2016 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)
Najnowszy CryEngine ma wsparcie C#.
0 głosów
odpowiedź 29 marca 2016 przez enigmatycznyclay Bywalec (2,450 p.)
C++ ma jeszcze pewną wadę, która jest jednocześnie zaletą. Jest trudny dzięki czemu po ogarnięciu go łatwiej się przerzucić na cokolwiek innego.
komentarz 29 marca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
To chyba zostane przy c++ czuli ze po c++ mogę się szybko przeżycia na c#?
komentarz 29 marca 2016 przez enigmatycznyclay Bywalec (2,450 p.)
Nie wiem jak szybko, ale większość programistów udzielających się w jakiś sposób np.: na youtube mówi, że po c++ łatwiej się przerzucić na coś innego. Poza tym po nauczeniu się jednego języka zawsze łatwiej się przerzucić na kolejny, ponieważ znasz już podejście programisty-rozkładanie programu na części pierwsze. Wiesz też jak działają pętle, instrukcje warunkowe, funkcje itd. Zostaje ci wtedy jedynie nauczyć się nowej składni.
komentarz 29 marca 2016 przez Pablo99 Obywatel (1,110 p.)
Możesz przerzucić się na wszystko co chcesz, poznając c++ masz solidną wiedzę dzięki której z łatwością poznasz zasady innego języka.
komentarz 29 marca 2016 przez enigmatycznyclay Bywalec (2,450 p.)
http://outsoft.com/blog/which-programming-language-should-you-learn-the-infographic-to-code-it-all   Na tej stronie znajdziesz fajną infografikę dotyczącą jezyków programowania.
0 głosów
odpowiedź 29 marca 2016 przez Pablo99 Obywatel (1,110 p.)
Ja osobiście od dziecka wiedziałem że gry się pisze w c++ i jest to mój pierwszy język (oprócz HTML w gimnazjum) którego się uczę, uważam że c# jest zbyt przesadzoną kopią Javy w której można śmiało pisać dobre gry na androida(Java ostatnio dostała dużego kopa i jest jednym z lepszych języków). C++ to potęga dzięki której, możesz napisać wszystko co chcesz, według dużej części programistów zajmujących się GameDev to c++ zajmuje czołowe miejsce. Więc jeżeli chcesz pisać przede wszystkim gry to uczyłbym się dalej c++ i poszerzał wiedzę o biblioteki.
0 głosów
odpowiedź 17 lipca 2016 przez marek czuma Nowicjusz (220 p.)
Cześć! Chętnie odpowiem bo przez dłuższy czas w twoim wieku robiłem w C++ a potem przesiadłem się na C# i własnie Unity, więc rozumiem doskonale :D Powiem tak: jeśli umiesz C++ to idealny moment żeby poznać C#. Płynne przechodzenie między tymi dwoma językami nie jest trudne, a Unity to chyba jedna z najlepszych technologii jakie kiedykolwiek spotkałem (bardzo starannie zrobiona). Jeśli chcesz zacząć podstawy totalne C#, to polecam mój artykuł na blogu: http://www.marekczuma.pl/2016/07/15/c-net-oop-czyli-jak-programowac-ladnie-i-zgrabnie/

Jeśli będziesz chciał, to artykuł wcześniej wprowadzam w obiektowość na przykładzie C++ właśnie. Także zapraszam. Jakby co to jestem do twojej dyspozycji, chętnie pomogę ; - )
komentarz 28 lipca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
a jeśli się bardzo dobrze naucze Unity i C# to będe mógł potem się przenieść  na Unreal Engine i C++ ? bo ja zacząłem od c++ i już podstawy umiem i troche obiektowo też programować ale po wakacjach idę do Liceum Kreacji Gier i tam jest właśnie c# i unity przez co przestałem się uczyć c++ i zacząłem c# ale podobno większość gier się piszę w c++ te AAA to czy po Unity będę mógł łatwiej zrozumieć Unreal?

dziękuje
komentarz 28 lipca 2016 przez marek czuma Nowicjusz (220 p.)
Tak naprawdę, to po jakimś czasie w programowaniu kwestia języka jest drugorzędna. Wszystkiego się idzie nauczyć, najważniejsze żebyś poznał techniki programistyczne. Dowiedz się dobrze na czym polega filozofia programowania obiektowego, poznaj wzorce obiektowe, pisz możliwie dużo programów i pokazuj je innym, którzy mogą je zweryfikować. I staraj się tworzyć dobry kod, nie "działa? To ok" tylko taki, który będziesz mógł rozwinąć. Jeśli takiego podejścia się nauczysz w jednym języku i w jednej technologii, to nauka drugiej nie będzie problemem:-) Umiesz C# i znasz programowanie obiektowe? Jakby co zapraszam na bloga ( www.marekczuma.pl ), może znajdziesz tam jakieś przydatne artykuły i materiały. Jeśli nie, pisz maila do mnie, to razem coś wykminimy:-)
komentarz 31 lipca 2016 przez veryhotshark Obywatel (1,620 p.)
Juz sprawdziłem pana bloga wygląda bardzo solidnie mam zamiar zabrac sie za niego jak wroce z wakacji , bo narazie kupiłem ksiazke o c# ale tez jak wroce z wakacji dziekuje bardzo za pomoc
komentarz 1 sierpnia 2016 przez marek czuma Nowicjusz (220 p.)
Wspaniale! W takim razie życzę powodzenia i służę pomocą. Pamiętaj, że zawsze można do mnie pisać; - )
–1 głos
odpowiedź 29 marca 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)

C# i C++ są mocno podobne do siebie.

Ucząc się C# minimalnie rozwijasz się w kierunku C++ i odwrotnie.

czy odstawić sobie c++ I brać się za c# i unity ?

Takie pytania są bardzo trudne do odpowiedzi, gdyż nie wiem kim jesteś, czym się interesujesz, nie wiem co cie interesuje i czy C# będzie się podobał lub czy wolisz Unity czy Unreal Engine.

Na twoim miejscu brałbym Unity3d gdyż to będzie na liceum, nikt ci nie zabroni uczyć się Unreal Engine i Unity3d jednocześnie (C++, C#)

komentarz 1 sierpnia 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Tak?
Uważam że składnią mało czym się różni C# od C++.
Czy nawet C++ od Javy.

Ale patrząc np. C++ i Python to już widać różnice.
komentarz 1 sierpnia 2016 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
zacznijmy od tego ze c# jest jezykiem obiektowym, a c++ nie (ma mozliwosc pisania w obiektowce)
komentarz 1 sierpnia 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Przecież w C++ można pisać obiektowo, np. można stworzyć w C++/C# bezproblemowo klasę dziedziczącą z klasy A która posiada 2 chronione i 3 publiczne metody.

w C++ można zrobić metodę wirtualną jak w C#.
komentarz 1 sierpnia 2016 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
szkoda strzepic ryja
komentarz 1 sierpnia 2016 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Może rzeczywiście masz rację, a może się czegoś nauczysz.
Ta dyskusja może nas wiele nauczyć.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 617 wizyt
pytanie zadane 17 października 2021 w OpenGL, Unity przez AleX1010 Obywatel (1,320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 4,599 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2020 w C i C++ przez tonn204 Mądrala (7,440 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 302 wizyt
pytanie zadane 20 sierpnia 2018 w OpenGL, Unity przez MsMaciek123 Pasjonat (24,760 p.)

92,576 zapytań

141,426 odpowiedzi

319,652 komentarzy

61,961 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...