Witam wszystkich! Przed momentem na innym forum zostałem obrażony i kazano mi odpuścić sobie programowanie, z powodu mojego problemu, który zaraz wam przedstawię. Mam nadzieję, że nie zostanę przyjęty tak chłodno, jak przed chwilą Do rzeczy - napisałem taki oto kod:
///////////////////
Kod jak kod, napisany "na szybko", więc nie ma cudów Gdy dokończę gierkę będę go doprowadzał do porządku za pomocą enumów, klas i tym podobnych. Wracając do tematu - nie trzeba go analizować całego, generalnie wszystko jest ok i wszystko działczy. Jednak mam "system" wykrywania zwycięstw zapisany w taki sposób:
if (PLANSZA[0][0]==PLANSZA[0][1] && PLANSZA[0][0]==PLANSZA[0][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[1][0]==PLANSZA[1][1] && PLANSZA[1][0]==PLANSZA[1][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[2][0]==PLANSZA[2][1] && PLANSZA[2][0]==PLANSZA[2][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[0][0]==PLANSZA[1][0] && PLANSZA[0][0]==PLANSZA[2][0])
stangry = win;
else if (PLANSZA[0][1]==PLANSZA[1][1] && PLANSZA[0][1]==PLANSZA[2][1])
stangry = win;
else if (PLANSZA[0][2]==PLANSZA[1][2] && PLANSZA[0][2]==PLANSZA[2][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[0][0]==PLANSZA[1][1]&& PLANSZA[0][0]==PLANSZA[2][2])
stangry = win;
else if (PLANSZA[0][2]==PLANSZA[1][1]&& PLANSZA[0][2]==PLANSZA[2][0])
stangry = win;
No wiadomo, eleganckie to nie jest, i praktycznie jest to pójście po najmniejszej linii oporu.. Chciałbym was prosić o radę i pomoc, ponieważ chciałbym to zapisać elegancko w pętli for, ale nie mam pojęcia niestety jak się do tego zabrać. Wiem, że dobrze byłoby zdefiniować tablicę, w której będą już ustalone możliwości wygrania gry, co już zrobiłem (tablica WYGRANE[ ][3], a następnie zrobienie pętli
for (int i=0; i<3; i++)
{
for (int j=0; j<3; j++)
{
//....
}
}
No i właśnie tutaj utknąłem..