• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt bazy danych MySQL - prośba o opinie i porady

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,746 wizyt
pytanie zadane 4 marca 2016 w SQL, bazy danych przez mario_j Początkujący (350 p.)

Witam serdecznie. Zainspirowany radami Pana Mirosława postanowiłem zarejestrować się na tym zacnym forum, jako, że jestem całkowicie początkujący, nie dla zajawki a raczej dla zdobycia dodatkowej wiedzy od bardziej doświadczonych użytkowników, którzy zechcą się tą wiedzą podzielić.
Zacząłem dosyć niedawno uczyć się PHP/MySQL i podchodzę do pierwszego projektu, moim celem jest stworzenie harmonogramu dla firmy odpadowej.

Sprawa wygląda następująco: mam stworzoną przez kogoś, działającą (kulawo ale jednak działającą) bazę danych, chcę ją przeprojektować aby działała jak najbardziej optymalnie i okodować po swojemu. Ale kodowanie to temat na potem, na początek biorę na warsztat sam projekt bazy.

Obecna wersja bazy jest zrobiona na jednej tabeli i wygląda następująco:

Harmonogram
id ulica numer rodzaj frakcji data_odbioru
1 BAJKOWA 10 SUCHA 2016-02-01

W ten sposób jest dopisana każda ulica, każdy rodzaj frakcji i każda data co w sumie daje coś około 310tys. rekordów.

Mój pomysł na bazę to 3 tabele

adresy
id ulica numer
1 BAJKOWA 10
frakcje
id typ_frakcji
1 frakcja sucha
2 frakcja zmieszana
daty odbioru
id_adresu=adresy.id id_frakcji=frakcje.id data odbioru
1 1 2016-02-01
1 1 2016-02-15

A teraz moje pytania:

- czy taka konstrukcja jaką sobie opracowałem jest w ogóle poprawna (sensowna)?

- czy taka konstrukcja będzie szybsza, lepiej zoptymalizowana niż pierwotna?

- jeśli coś jest źle to co zmienić?

- czy ma sens dodanie czwartej tabeli, w której będą same daty i połączenie kluczem obcym z tabelą daty odbioru? Na pewno zmniejszy to objętość bazy ale czy nie wpłynie negatywnie na szybkość?
Wyglądało by to tak:

daty